imawesome44 Skrevet 28. mars 2019 #1 Skrevet 28. mars 2019 Hei Det har seg nå sånn at jeg har en bror som skylder meg for reperasjon av vaskemaskin samt en helt splitter ny oppvaskmaskin. Bakgrunnen for det her er at han presterte å demontere oppvaskmaskinen min i amfetaminrus og gjemte også amfetaminen sin i vaskemaskinen sånn at det også måtte fikses på. Dette nekter han selv å erstatte, så har jeg en far som er likens i væremåte, og jeg skulle gjerne ønske jeg kunne fått tilsendt bunaden min som ligger igjen hjemme hos han i posten, jeg har til og med spurt om det lar seg gjøre.. det gikk det ikke, fikk jeg til svar tilbake, og dessuten argumenterte han for at jeg aldri kom til å bruke bunaden uansett. Jeg kan ikke hente bunaden ettersom jeg ikke ønsker å være i hans nærvær grunnet alt det vonde han har tilført meg fra liten av, derav ingen kontakt nå den dag idag. Hva ville dere gjort?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #2 Skrevet 28. mars 2019 2 minutter siden, imawesome44 skrev: Hei Det har seg nå sånn at jeg har en bror som skylder meg for reperasjon av vaskemaskin samt en helt splitter ny oppvaskmaskin. Bakgrunnen for det her er at han presterte å demontere oppvaskmaskinen min i amfetaminrus og gjemte også amfetaminen sin i vaskemaskinen sånn at det også måtte fikses på. Dette nekter han selv å erstatte, så har jeg en far som er likens i væremåte, og jeg skulle gjerne ønske jeg kunne fått tilsendt bunaden min som ligger igjen hjemme hos han i posten, jeg har til og med spurt om det lar seg gjøre.. det gikk det ikke, fikk jeg til svar tilbake, og dessuten argumenterte han for at jeg aldri kom til å bruke bunaden uansett. Jeg kan ikke hente bunaden ettersom jeg ikke ønsker å være i hans nærvær grunnet alt det vonde han har tilført meg fra liten av, derav ingen kontakt nå den dag idag. Hva ville dere gjort? Hvis jeg kunne dokumentert at bunaden var min, så hadde jeg trua han. Å få pengene mine tilbake av junkie broren min tror jeg jeg hadde sett langt etter. Etter å ha fått bunaden min tilbake så hadde jeg nok kutta ut kontakten med begge to så langt det lot seg gjøre. Anonymkode: 6bc39...563 10
ViljaH Skrevet 28. mars 2019 #3 Skrevet 28. mars 2019 Tatt tapet på junkie-bror og ikke sluppet ham inn hjemme mer. Fått med meg noen til å hente bunad hos far så har en bufferperson mot ubehag, deretter holdt mest mulig avstand til far. 13
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #4 Skrevet 28. mars 2019 3 minutter siden, ViljaH skrev: Tatt tapet på junkie-bror og ikke sluppet ham inn hjemme mer. Fått med meg noen til å hente bunad hos far så har en bufferperson mot ubehag, deretter holdt mest mulig avstand til far. Jo det var jo typ det jeg sa. Morsomt at noen kommer til akkurat samme konklusjon. Junkier kan man bare glemne å få igjen penger av. Er en grunn til knuste ruter og folk som "henter" ting hos dem og overhengende trusselbilder hos disse typene. Å true faren til TS trenger ikke nødvendigvis være trusler om blodutredelse, men snuten, noen kompiser, det må være avskrekkende nok til at han tar tegningen. TS kjenner far best. Anonymkode: 6bc39...563
ViljaH Skrevet 29. mars 2019 #5 Skrevet 29. mars 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo det var jo typ det jeg sa. Morsomt at noen kommer til akkurat samme konklusjon. Junkier kan man bare glemne å få igjen penger av. Er en grunn til knuste ruter og folk som "henter" ting hos dem og overhengende trusselbilder hos disse typene. Å true faren til TS trenger ikke nødvendigvis være trusler om blodutredelse, men snuten, noen kompiser, det må være avskrekkende nok til at han tar tegningen. TS kjenner far best. Anonymkode: 6bc39...563 Hva mener du "jo, det var jo typ det jeg sa"? Er du TS? Jeg skrev mitt svar uavhengig av ditt. Jeg besvarte det innlededende spørsmålet om hva jeg ville gjort. Så da er det ikke vits å korrigere meg med at man bør true faren. Jeg truer ikke folk. Jeg ville bare skaffet bunaden selv uten å måtte finne ut hvordan få faren til å løfte en finger, og tatt med meg noen faren ikke kjenner fordi det kan få faren til å oppføre seg bedre. Faren har lite grenser for å være ubehagelig til nær familie, men kanskje han har litt mer sperrer for å være likedan til fremmede. Det er altså hva JEG ville gjort. 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #6 Skrevet 29. mars 2019 Jeg bor 7-8 timer unna hjemstedet - TS Anonymkode: e8972...76a
nordlending Skrevet 29. mars 2019 #7 Skrevet 29. mars 2019 Dra å hent bunaden. 7-8 timer (å kjøre?) er verdt det om det er eneste mulighet for å få tak i den. Uansett hvordan faren din er, så kan det jo være at han rett og slett ikke tørr å sende den i posten. Bunad er jo mildt sagt dyrt. Har du noen andre som kunne hentet den for deg, og eventuelt oppbevart den? 5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #8 Skrevet 29. mars 2019 1 hour ago, nordlending said: Dra å hent bunaden. 7-8 timer (å kjøre?) er verdt det om det er eneste mulighet for å få tak i den. Uansett hvordan faren din er, så kan det jo være at han rett og slett ikke tørr å sende den i posten. Bunad er jo mildt sagt dyrt. Har du noen andre som kunne hentet den for deg, og eventuelt oppbevart den? Jeg har spurt han om nettopp dette var en mulighet, fikk til svar at det var uaktuelt. Det er ikke det at han ikke tørr å sende bunaden i posten, det er heller det at han gjør ALT han kan for å gjøre livet mitt surt. Han begrunner det hele med at jeg kommer bare til å selge bunaden, bruke pengene på noe tull o.l .. når realiteten er at jeg har tenkt å oppevare den hos min bestemor siden hun har en safe der som er brannsikker. Anonymkode: e8972...76a
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #9 Skrevet 29. mars 2019 Enten må du selv dra og hent bunaden. Engasjer noen venner, bekjente, enten de bor der eller her hvor du bor, og kan bli med på kjøretur. Det kan være verdt det, for bunaden kan fort koste 20+ tusen. Men eventuelt må du akseptere tap av bunad. Tenk det på den måten, at tap av bunad er ikke samme som tap av 20 tusen, det er ikke sikkert du kommer til å bruke den så mye, og du klarer helt fint å leve uten bunad. Det er altså ikke sånn at du nødvendigvis må kjøpe deg en ny en. Broren din slipper du ikke inn i leiligheten din mer. Ny oppvaskmaskin og vaskemaskin kjøper du på salg neste gang du ser bra tilbud. Virker som du har egentlig andre problemer med disse to, noe uoppklart som du ønsker å få bekreftet? Det er helt åpenbart for alle som svarer deg her, at dette er ikke mennesker du vil få noe positivt ut av. Eneste du kan gjøre, er å kutte de ut av livet ditt. Du vil få det bedre sånn. Anonymkode: 006cf...333 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #10 Skrevet 29. mars 2019 17 timer siden, imawesome44 skrev: Hei Det har seg nå sånn at jeg har en bror som skylder meg for reperasjon av vaskemaskin samt en helt splitter ny oppvaskmaskin. Bakgrunnen for det her er at han presterte å demontere oppvaskmaskinen min i amfetaminrus og gjemte også amfetaminen sin i vaskemaskinen sånn at det også måtte fikses på. Dette nekter han selv å erstatte, så har jeg en far som er likens i væremåte, og jeg skulle gjerne ønske jeg kunne fått tilsendt bunaden min som ligger igjen hjemme hos han i posten, jeg har til og med spurt om det lar seg gjøre.. det gikk det ikke, fikk jeg til svar tilbake, og dessuten argumenterte han for at jeg aldri kom til å bruke bunaden uansett. Jeg kan ikke hente bunaden ettersom jeg ikke ønsker å være i hans nærvær grunnet alt det vonde han har tilført meg fra liten av, derav ingen kontakt nå den dag idag. Hva ville dere gjort? Kan du få med deg moren din eller en venninne/kompis og dra til faren din å hente bunaden? Du burde aldri sende en bunad via post uansett, den kan forsvinne på veien og dette dekker neppe forsikringen. Var du der da han demonterte oppvaskmaskinen din? Kunne du ikke bedt ham stoppe? Høres merkelig ut. Kutt kontakt med broren din, han høres ikke god ut. Jeg hadde en venn som var på amfetamin og det kommer ingenting godt ut av å ha slike folk rundt seg, de er ikke til å stole på. Anonymkode: 93599...b9a 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #11 Skrevet 29. mars 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har spurt han om nettopp dette var en mulighet, fikk til svar at det var uaktuelt. Det er ikke det at han ikke tørr å sende bunaden i posten, det er heller det at han gjør ALT han kan for å gjøre livet mitt surt. Han begrunner det hele med at jeg kommer bare til å selge bunaden, bruke pengene på noe tull o.l .. når realiteten er at jeg har tenkt å oppevare den hos min bestemor siden hun har en safe der som er brannsikker. Anonymkode: e8972...76a Men er det ikke arvegods, hvem kjøpte bunaden til deg?? Anonymkode: 93599...b9a
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #12 Skrevet 4. april 2019 Vel, du eller noen andre er nødt til å hente bunaden. Du kan ikke tvinge han på noen måte til å sende den, han har ingen plikt til det. Ha med deg noen om han pleier å være ufin, det tar da ikke så lang tid. Penger fra en narkoman bror hadde jeg glemt, de ser du nok aldri igjen. Anonymkode: 6c3a3...a09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå