AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #1 Skrevet 28. mars 2019 Har sett i enkelte tråder her at det finnes familevernkontorer. Er det noen som kan fortelle litt om hva disse kontorene har av tilbud? Er det det samme som et familiesenter? Hvilke faggrupper jobber der? Jeg er bare nysgjerrig på å få vite litt mer, spesielt om tilbudene. Kanskje noen her inne har gode erfaringer? Er det et veldig tett samarbeid mellom familievernsenteret og helsestasjon, BUP og barnevern f.eks.? Anonymkode: bed3d...d60
Brisinga Skrevet 28. mars 2019 #2 Skrevet 28. mars 2019 https://www.bufdir.no/Familie/Familievernet/Familievernet_hjelper_deg_med_a_finne_losninger/ 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #3 Skrevet 28. mars 2019 Google er en fin ting Anonymkode: d2b4d...ab2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #4 Skrevet 28. mars 2019 Takker for det, men kanskje noen vil dele litt erfaringer? Burde kanskje hatt en annen overskrift, lurte også på om de samarbeider med flere instanser, men det står det ingenting om. TS Anonymkode: bed3d...d60
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #5 Skrevet 28. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takker for det, men kanskje noen vil dele litt erfaringer? Burde kanskje hatt en annen overskrift, lurte også på om de samarbeider med flere instanser, men det står det ingenting om. TS Anonymkode: bed3d...d60 I utgangspunktet ikke, men de har meldeplikt ved mistanke om omsorgssvikt. De kan sikkert være behjelpelige med ett og annet, men de har ikke noe fast samarbeid med andre instanser. Anonymkode: 56f9c...736
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #6 Skrevet 28. mars 2019 Erfaring fra barnefordelingssak: familievernkontorene består hovedsaklig av velmenende, naive damer. Jeg sier det sånn fordi jeg har blandet erfaring. De ønsker absolutt å hjelpe og de gjør mye bra. De kommer til kort når sakene blir komplekse og tunge. F.eks hvis en forelder ikke er helt i vater. De sier ofte at de må tro på hva begge foreldre forteller. Det kan bli merkelig når én eller begge åpenbart lyver. Til tross for blandet erfaring er min mening at FVK er et bra tilbud. Anonymkode: e5d50...337 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #7 Skrevet 29. mars 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Erfaring fra barnefordelingssak: familievernkontorene består hovedsaklig av velmenende, naive damer. Jeg sier det sånn fordi jeg har blandet erfaring. De ønsker absolutt å hjelpe og de gjør mye bra. De kommer til kort når sakene blir komplekse og tunge. F.eks hvis en forelder ikke er helt i vater. De sier ofte at de må tro på hva begge foreldre forteller. Det kan bli merkelig når én eller begge åpenbart lyver. Til tross for blandet erfaring er min mening at FVK er et bra tilbud. Anonymkode: e5d50...337 Jeg var heldig der, og traff på et par stykker som var gode på å lese mennesker og situasjoner. Samt turte å gi råd mtp barns vansker og foreldres vansker. Som han ene sa 'jeg blir litt skeptisk til at et barn med så uttalte vansker ved adhd skal bo mest hos en forelder med like uttalte vansker ved adhd' eller noe i den retningen. Han var villig til og hadde kunnskap/erfaring nok til å faktisk gi råd og hjelpe oss å vurdere den beste løsningen for vårt barn. Han gjemte seg ikke bak nøytraliteten og var happy med å få oss til å signere, men gjorde jobben sin med å bidra inn mot barnets beste. Anonymkode: 56f9c...736 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #8 Skrevet 29. mars 2019 De samarbeider med barnevern hvis de får et ønske om å gjøre det. Blir man meldt til barnevernet, får man spørsmål fra barnevernet om barnevernet får tillatelse til å motta "attest" fra diverse instanser dere omgås (barnehage/skole/sfo/helsestasjon/familievernkontor etc.). Attest er nom feil ord i denne sammenheng, men da beskriver de forskjellige ting som kan være aktuelt for barneverntjenesten å vite i deres sak. Så de lagrer ganske mange opplysninger gjennom årenes løp. Men det fordrer jo godkjennelse fra de som er meldt, og barnevernet er de som kontakter disse instansene. Anonymkode: 19fab...124
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #9 Skrevet 29. mars 2019 Det er ett unødvendig stoppested! Det er jo kun lagt opp til at vi skal komme til en ordning oss i mellom når vi er der,hjelper ikke mye når vi uansett ikke blir enige. Å ting som både jeg og sakbehandleren mente var viktig å gjennomføre som samvær en dag midt i uken også,det velger bare far å ikke følge. Så da er vi like langt å fikk ikke en dritt ut av samtalen untatt å få ut litt sinne når far sitter å lyger. Anonymkode: 4addd...88d
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #10 Skrevet 29. mars 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: De samarbeider med barnevern hvis de får et ønske om å gjøre det. Blir man meldt til barnevernet, får man spørsmål fra barnevernet om barnevernet får tillatelse til å motta "attest" fra diverse instanser dere omgås (barnehage/skole/sfo/helsestasjon/familievernkontor etc.). Attest er nom feil ord i denne sammenheng, men da beskriver de forskjellige ting som kan være aktuelt for barneverntjenesten å vite i deres sak. Så de lagrer ganske mange opplysninger gjennom årenes løp. Men det fordrer jo godkjennelse fra de som er meldt, og barnevernet er de som kontakter disse instansene. Anonymkode: 19fab...124 Dette stemmer jo ikke! Har hatt med bv å gjøre men de snakket aldri med familievernskontoret! De snakket kun med bhg,fastlege og helsestasjon. Anonymkode: 4addd...88d
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #11 Skrevet 29. mars 2019 Vi har brukt det til parterapi og da har vår terapeut vært en meget dyktig psykolog. Det har vært veldig fine timer og vi har fått gode tips og råd som vi har tatt med oss videre i vårt parforhold. Anbefales! Anonymkode: beb5e...a7b 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #12 Skrevet 29. mars 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Takker for det, men kanskje noen vil dele litt erfaringer? Burde kanskje hatt en annen overskrift, lurte også på om de samarbeider med flere instanser, men det står det ingenting om. TS Anonymkode: bed3d...d60 Jeg har ulike erfaringer. personlig tok vi med BV i samtale da vi var dypt uenige om fordelingen av barna. Møtte en utrolig dyktig fyr med masse erfaring som skjønte tegningen umiddelbart. Hjalp veldig! Mannen min og hans ex har hatt utalllige runder på FVK, der er det nå samarbeid med BV som deltar på alle møter som er på kontoret. Hjelper det? Neppe. Anonymkode: 1a33f...fa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå