AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #1 Skrevet 28. mars 2019 Var din medisinske abort vellykket, eller måtte du ha kirurgisk/utskraping etterpå? Dersom du hadde UL-kontroll, hvor lenge etter cytotec-behandlingen hadde du det? Skriv gjerne hvor mange uker du var på vei. Har selv hatt en MA i uke 8. På grunn av smerter i ettertid ble jeg oppfordret til UL-kontroll en drøy uke etter aborteringen. Er det da uansett for tidlig å vurdere om det er aktuelt med kirurgisk/utskraping? Anonymkode: 50774...0d5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #2 Skrevet 29. mars 2019 Jeg har hatt to MA. Første gangen ble det utskrapning uten cytotec. Andre gangen var det to runder med cytotec og endte opp med utskrapning. Jeg visste de ikke fungerte om slet i i to uker før de gjorde noe, da var jeg dårlig. Dette sa jeg til legen i forkant at jeg skulle ikke ha de tabletten men utskrapning. Jeg kom aldri lenger enn uke 10 før fosteret døde. Hadde ikke ultralyd kontroll i etterkant Anonymkode: 595fe...c24
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #3 Skrevet 29. mars 2019 Gynokologen sa at jeg skulle komme tilbake til UL kontroll etter 1 uke etter cytotec, mens "kontordamen" som jeg skulle bestille ny hos sa at det stod 3-5dager i retningslinjene. Ble etter 6 dager hos meg da jeg syntes det virket tidlig å komme tilbake etter 3 dager, som da var en fredag. Fikk time mandagen etter og da hadde mesteparten kommet. Gynokologen så at det var litt rester igjen, men mente at det ville komme av segselv. Idag er første dagen jeg ikke blør - 11 dager etter første cytotec tablett. Anonymkode: c842c...e80
Chipndip Skrevet 29. mars 2019 #4 Skrevet 29. mars 2019 MA , medisinsk abort. Kontroll etter 3 uker, slapp skrapning 🙌❤️
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #5 Skrevet 29. mars 2019 2 timer siden, Chipndip skrev: MA , medisinsk abort. Kontroll etter 3 uker, slapp skrapning 🙌❤️ MA står egentlig for Missed abortion som er noe helt annet enn abort foretatt med tabletter. Bare så det ikke misforstås Anonymkode: 595fe...c24 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #6 Skrevet 29. mars 2019 Hei, trådstarter her. Hadde selv en missed abortion, og måtte behandles med cytotec, medisinsk abort. Tenkte ikke på at andre gjerne forkorter medisinsk abort med MA. Takk for oppklaringen. Uavhengig om det var selvbestemt abort, ufullstendig spontanabort eller missed abortion, er svarene relevante dersom det endte opp med cytotecbehandling / medisinsk abort. - Takk for svar og delte erfaringer. Anonymkode: 50774...0d5
puffy123 Skrevet 30. mars 2019 #7 Skrevet 30. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: MA står egentlig for Missed abortion som er noe helt annet enn abort foretatt med tabletter. Bare så det ikke misforstås Anonymkode: 595fe...c24 Tror endel benytter MA som en forkortelse for medisinsk abort. Hva er riktig forkortelse for det? 🙊
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #8 Skrevet 30. mars 2019 Beklager min utydelighet, jeg hade en missed abortion enligt min gynekolog og måtte ta cytotec for å avslutte det hele "manuellt" da kroppen ikke klarte det. Derfor skrev jeg MA, ettersom gynekologen sa at jeg hadde en MA Anonymkode: 1cf30...752
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #9 Skrevet 30. mars 2019 Ma i uke 11. Cytotec ble prøvd, trodde alt funka før jeg startet å blø mye igjen etter 14-15 dager. UL dag 16 ca, ble da utskraping fordi lite faktisk var kommet ut. Skjer dette igjen ber jeg om UL etter 1 uke, og krever utskraping med en gang om det ikke har funka. Anonymkode: 59303...37a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå