Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne mnd fikk jeg mindre lønn og hadde mange utgifter. Det beløpet jeg har disponibelt er 

2120 til mat, frem til 12 april. Pluss 1714 kr ellers (får inn litt penger i neste uke nemlig) Jeg skal ha barna mine også nå i helgen (hadde satt av mindre penger til mat da jeg egentlig ikke skulle ha de). Har de neste helg også og en uke frem i tid etter det..

Igjen denne uka har jeg 120 kr til mat i budsjett.. 😵 Har brød osv i skuffa, og pålegg. Middag til en av dagene. Kan muligens kjøpe de grøt på tikroners marked til helgen, og lage en billig middag på søndag.. Og snop vil de garantert ha. Jeg MÅ ta taxi en av dagene i neste uke fra flyplassen (ca 150 kr) har satt av 1000 kr på matbudsjett. Tenker jeg kan ta det fra mitt matbudsjett. Datteren min har bursdag om en uke, er jeg en dårlig mamma om jeg utsetter feiringen hennes med en uke og bare kjøper henne en liten billig gave? Hun blir 5 år.. Pengene på konto skal også holde til diesel. Hvordan kan jeg leve billigst mulig når jeg ikke har barna?! Havregrøt og vann? Hadde ambisjoner om sparing, men gikk ikke etter planen. 

Jeg har egentlig ganske god råd, og kjenner jeg blir stressa når jeg virkelig må tenke meg godt om før jeg bruker penger.. 

Anonymkode: 55b65...5e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Wok med ris, bønner, brokkoli og olivenolje fungerer veldig fint noen dager! 😊

Du kan jo feire bursdagen til datteren din med at dere spiser noe god mat (pølser er vel en slager?😊), og det koster vel heller ikke all verdens og smelle sammen en Brownie fra Toro? Og eventuelt first price potetgull. Også kan dere jo se yndlingsfilmen hennes. Bursdagen hennes ville jeg iallefall prioritert fremfor spennende mat til meg selv! 😊

Hvis du er 100% sikker på at du får penger senere kan du eventuelt bruke kredittkort siste uken? Har selv aldri brukt det, så vet ikke helt hvordan det fungerer. Men, slipper vel renter så lenge en betaler tilbake til avtalt tid?

Anonymkode: efe39...ea8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vanligvis har god råd og får en ok lønnsutbetaling i april så ville jeg bare brukt kredittkortet. 

Hvorfor du MÅ ta taxi til flyplassen skjønner jeg ikke helt, det går vel en buss?

Ellers har du vel noe mat hjemme? Tørrvarer? Pasta, ris? Du kan fint overleve ved å spise havregryn noen dager, selv om det er kjedelig. Eller posesuppe til 10 kr.

Anonymkode: a4bea...786

• Liker 2
Skrevet

Du får mer enn nok næring ved å spise potet, banan og havregrøt, særlig om det er for en kortere periode. 

AnonymBruker
Skrevet

Her er det jo snakk om nesten 4000 kr som skal fordeles på bare to uker. Dette er jo rikelig.

Anonymkode: 17ce5...3f6

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...