Gå til innhold

Bake noe med barna som ikke tar så lang tid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barn elsker jo boller og kanelsnurrer, men jeg syns det tar så lang tid med hevingen. Muffins er jeg og barna lei av.. Noen forslag?? 😊 Da blir jeg sååå glad! 

Anonymkode: 6fc8f...29a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bananbrød :)

Ingredienser

2 egg
2 dl sukker
2 middels store bananer
50 g smør
1 dl melk
2,5 dl hvetemel
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker

Pynt:
melisdryss

Fremgangsmåte

Pisk egg og sukker til eggedosis. Smelt smøret og bland med melken. Skrell og mos bananen med en stavmikser eller med en gaffel. Ha bananen og smørmelken i eggedosisen. Sikt sammen det tørre og rør inn i deigen.

Hell deigen i en brødform (1 liter) som er smurt eller sprayet med formfett og som har bakepapir i bunnen.

Stek kaken nederst i ovnen ved 180°C i ca 1 time. Sjekk med kakenål. Avkjøl kaken en stund i formen før du løsner den fra formen med en skarp knip. Hvelv kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Sikt eventuelt litt melis over kald kake før servering.

(fra detsoteliv.no)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Nightcrawler00 skrev:

Bananbrød :)

Ingredienser

2 egg
2 dl sukker
2 middels store bananer
50 g smør
1 dl melk
2,5 dl hvetemel
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker

Pynt:
melisdryss

Fremgangsmåte

Pisk egg og sukker til eggedosis. Smelt smøret og bland med melken. Skrell og mos bananen med en stavmikser eller med en gaffel. Ha bananen og smørmelken i eggedosisen. Sikt sammen det tørre og rør inn i deigen.

Hell deigen i en brødform (1 liter) som er smurt eller sprayet med formfett og som har bakepapir i bunnen.

Stek kaken nederst i ovnen ved 180°C i ca 1 time. Sjekk med kakenål. Avkjøl kaken en stund i formen før du løsner den fra formen med en skarp knip. Hvelv kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Sikt eventuelt litt melis over kald kake før servering.

(fra detsoteliv.no)

Oi, det har jeg aldri smakt før! Takk for tips! Det skal jeg teste ut 😊

• Liker 1
Skrevet

Kjeks av noe slag? :) 

AnonymBruker
Skrevet

Kjeks med sjokoladebiter! 

Jeg har også laget langpannekake med barna, samt brukt samme oppskrift med mindre mengde i en liten rund form. Gøy å pynte og kladdete sjokoladekake går ned på høykant. 

Anonymkode: 0ce83...627

AnonymBruker
Skrevet

Rullekake - enten med syltetøy eller sjokoladekrem😊

Anonymkode: 83f34...985

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Barn elsker jo boller og kanelsnurrer, men jeg syns det tar så lang tid med hevingen. Muffins er jeg og barna lei av.. Noen forslag?? 😊 Da blir jeg sååå glad! 

8 hours ago, -Amanda- said:

Muffins går fort. 🙂

:ler:

Hva med å lage vafler eller lapper? Det går fort og det smaker godt. Eller scones med eller uten rosiner. 

• Liker 2
Gjest NotYou
Skrevet

All slags av snurrer er populært her. Pizzasnurrer, kanelsnurres .. 😅

AnonymBruker
Skrevet

Scones går kjempefort, og kan lages både som søte dessert/koseboller, eller som ikke-søte mer ha-i-matpakken-en-torsdag-varianter. 

Anonymkode: 6a6e1...580

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oppskrift på forslagene da folkens! 😅

Anonymkode: a0d18...e70

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Oppskrift på forslagene da folkens! 😅

Om du kan skrive på KG, så kan du google oppskrifter ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Brunhilde skrev:

Om du kan skrive på KG, så kan du google oppskrifter ;)

Om du kan skrive på KG, klarer du å legge inn oppskrift på akkurat den retten du anbefaler 🤪

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du kan skrive på KG, klarer du å legge inn oppskrift på akkurat den retten du anbefaler 🤪

Med dine tone så gidder jeg ikke om det så stod om liv. :skratte:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å være litt mer tålmodig, litt mindre lat, og ta selvstendig initiativ? Som forelder har du et ansvar for å gi barna gode holdninger. Det er ikke sånn at man må sitte og stirre på deigen mens den hever. Og siden du allerede vet at baking med bakepulver tar mindre tid, hva med å google oppskrift + bakepulver?

Anonymkode: 1e6e5...c36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...