AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #1 Skrevet 28. mars 2019 Barn elsker jo boller og kanelsnurrer, men jeg syns det tar så lang tid med hevingen. Muffins er jeg og barna lei av.. Noen forslag?? 😊 Da blir jeg sååå glad! Anonymkode: 6fc8f...29a
Nightcrawler00 Skrevet 28. mars 2019 #2 Skrevet 28. mars 2019 Bananbrød :) Ingredienser 2 egg 2 dl sukker 2 middels store bananer 50 g smør 1 dl melk 2,5 dl hvetemel 2 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker Pynt: melisdryss Fremgangsmåte Pisk egg og sukker til eggedosis. Smelt smøret og bland med melken. Skrell og mos bananen med en stavmikser eller med en gaffel. Ha bananen og smørmelken i eggedosisen. Sikt sammen det tørre og rør inn i deigen. Hell deigen i en brødform (1 liter) som er smurt eller sprayet med formfett og som har bakepapir i bunnen. Stek kaken nederst i ovnen ved 180°C i ca 1 time. Sjekk med kakenål. Avkjøl kaken en stund i formen før du løsner den fra formen med en skarp knip. Hvelv kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Sikt eventuelt litt melis over kald kake før servering. (fra detsoteliv.no) 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #3 Skrevet 28. mars 2019 18 minutter siden, Nightcrawler00 skrev: Bananbrød Ingredienser 2 egg 2 dl sukker 2 middels store bananer 50 g smør 1 dl melk 2,5 dl hvetemel 2 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker Pynt: melisdryss Fremgangsmåte Pisk egg og sukker til eggedosis. Smelt smøret og bland med melken. Skrell og mos bananen med en stavmikser eller med en gaffel. Ha bananen og smørmelken i eggedosisen. Sikt sammen det tørre og rør inn i deigen. Hell deigen i en brødform (1 liter) som er smurt eller sprayet med formfett og som har bakepapir i bunnen. Stek kaken nederst i ovnen ved 180°C i ca 1 time. Sjekk med kakenål. Avkjøl kaken en stund i formen før du løsner den fra formen med en skarp knip. Hvelv kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Sikt eventuelt litt melis over kald kake før servering. (fra detsoteliv.no) Oi, det har jeg aldri smakt før! Takk for tips! Det skal jeg teste ut 😊 Anonymkode: 6fc8f...29a 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #5 Skrevet 28. mars 2019 Kjeks med sjokoladebiter! Jeg har også laget langpannekake med barna, samt brukt samme oppskrift med mindre mengde i en liten rund form. Gøy å pynte og kladdete sjokoladekake går ned på høykant. Anonymkode: 0ce83...627
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #6 Skrevet 28. mars 2019 Rullekake - enten med syltetøy eller sjokoladekrem😊 Anonymkode: 83f34...985
Brunhilde Skrevet 29. mars 2019 #8 Skrevet 29. mars 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: Barn elsker jo boller og kanelsnurrer, men jeg syns det tar så lang tid med hevingen. Muffins er jeg og barna lei av.. Noen forslag?? 😊 Da blir jeg sååå glad! Anonymkode: 6fc8f...29a 8 hours ago, -Amanda- said: Muffins går fort. 🙂 Hva med å lage vafler eller lapper? Det går fort og det smaker godt. Eller scones med eller uten rosiner. 2
Gjest NotYou Skrevet 29. mars 2019 #9 Skrevet 29. mars 2019 All slags av snurrer er populært her. Pizzasnurrer, kanelsnurres .. 😅
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #10 Skrevet 29. mars 2019 Scones går kjempefort, og kan lages både som søte dessert/koseboller, eller som ikke-søte mer ha-i-matpakken-en-torsdag-varianter. Anonymkode: 6a6e1...580 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #11 Skrevet 29. mars 2019 Oppskrift på forslagene da folkens! 😅 Anonymkode: a0d18...e70 1
Brunhilde Skrevet 29. mars 2019 #12 Skrevet 29. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Oppskrift på forslagene da folkens! 😅 Anonymkode: a0d18...e70 Om du kan skrive på KG, så kan du google oppskrifter 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #13 Skrevet 29. mars 2019 4 minutter siden, Brunhilde skrev: Om du kan skrive på KG, så kan du google oppskrifter Om du kan skrive på KG, klarer du å legge inn oppskrift på akkurat den retten du anbefaler 🤪 Anonymkode: a0d18...e70 2
Brunhilde Skrevet 29. mars 2019 #14 Skrevet 29. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Om du kan skrive på KG, klarer du å legge inn oppskrift på akkurat den retten du anbefaler 🤪 Anonymkode: a0d18...e70 Med dine tone så gidder jeg ikke om det så stod om liv. 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #15 Skrevet 30. mars 2019 Hva med å være litt mer tålmodig, litt mindre lat, og ta selvstendig initiativ? Som forelder har du et ansvar for å gi barna gode holdninger. Det er ikke sånn at man må sitte og stirre på deigen mens den hever. Og siden du allerede vet at baking med bakepulver tar mindre tid, hva med å google oppskrift + bakepulver? Anonymkode: 1e6e5...c36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå