Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen steder man får bedre sparerente enn 2,25% på sparekonto med fritt antall innskudd og uttak nå?

Anonymkode: 6f0f8...0d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen steder man får bedre sparerente enn 2,25% på sparekonto med fritt antall innskudd og uttak nå?

Bruk google. -> beste rente innskudd -> finansportalen. Plopp inn beløp og alder = svar.

Anonymkode: 7420b...ea1

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bruk google. -> beste rente innskudd -> finansportalen. Plopp inn beløp og alder = svar.

Jeg vet dette. Jeg bare lurte på om noen har oppdaget noen som nettopp har økt renta f.eks uten at det har kommet med på finansportalens oversikt enda. Alder og beløp er forøvrig uinteressant når man ønsker konto uten begrensninger.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alder og beløp er forøvrig uinteressant når man ønsker konto uten begrensninger.

Du spurte etter "fritt antall innskudd og uttak". Beløp er ikke uinteressant iom at det finnes banker som kun gir beste rente til de som har et minimumsbeløp stående på konto, uavhengig av antall innskudd/uttak.

Anonymkode: 8a35f...66a

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du spurte etter "fritt antall innskudd og uttak". Beløp er ikke uinteressant iom at det finnes banker som kun gir beste rente til de som har et minimumsbeløp stående på konto, uavhengig av antall innskudd/uttak.

Anonymkode: 8a35f...66a

Hvis man må ha et minimumsbeløp stående kan man jo ikke ta ut helt fritt.

AnonymBruker
Skrevet

Beløp har faktisk en del å si. Hos de fleste beste bankene med god rente må man putte inn et minimumsbeløp for å få den renten. Ellers er det en annen, lavere rente.

Anonymkode: 2810b...d30

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beløp har faktisk en del å si. Hos de fleste beste bankene med god rente må man putte inn et minimumsbeløp for å få den renten. Ellers er det en annen, lavere rente.

Anonymkode: 2810b...d30

Hvilken bank med krav til minimumsinnskudd har høyere rente enn 2,25 % nå da?

Jeg foretrekker å disponere pengene mine helt fritt, men kanskje noen andre er interessert i en slik bank.

AnonymBruker
Skrevet

Der økte faktisk en annen bank til 2,3% så da går pengene dit så lenge. 

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der økte faktisk en annen bank til 2,3% så da går pengene dit så lenge. 

Hvilken bank er det ? Jeg finner beste på flytende til 2,15 %. Mulig å få 2,3% med 2 års binding. Men hvis planen er å binde, ville jeg vente til Norges bank er ferdig med rentehevelsene sine og rentene flater ut.

Anonymkode: 8da65...a1e

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilken bank er det ? Jeg finner beste på flytende til 2,15 %. Mulig å få 2,3% med 2 års binding. Men hvis planen er å binde, ville jeg vente til Norges bank er ferdig med rentehevelsene sine og rentene flater ut.

Skrev feil. 2,3 % krever 3 års binding. Enda verre.

AnonymBruker
Skrevet

Avida finans økte sparerenten til 2,3 % f.o.m. i går. 

Anonymkode: 6f718...b70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avida finans økte sparerenten til 2,3 % f.o.m. i går. 

Da skal du være klar over at beløp opp til 100 000 € er sikret i garnatifond. Norske regler om bankenes garantifond på 2 mill gjelder ikke i Sverige. https://www.avidafinance.com/no/privat/flexispar/

Høyeste sparebeløp er kr. 850 000 - altfor lite for meg. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da skal du være klar over at beløp opp til 100 000 € er sikret i garnatifond. Norske regler om bankenes garantifond på 2 mill gjelder ikke i Sverige. https://www.avidafinance.com/no/privat/flexispar/

Det er da vel ingen som har slike beløp på en vanlig sparekonto uansett. Sparekonto er for buffer, ikke for langvarig oppbevaring av store beløp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er klar over det. Også Avida Finans er klar over det da maksimalt sparebeløp er NOK 850 000.

For øvrig er jeg enig med AB over. Man har ganske enkelt ikke milioner av kroner på sparekonto. Det er ren og skjær idioti!

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er klar over det. Også Avida Finans er klar over det da maksimalt sparebeløp er NOK 850 000.

For øvrig er jeg enig med AB over. Man har ganske enkelt ikke milioner av kroner på sparekonto. Det er ren og skjær idioti!

Men for oss som ikke tar sjansen på aksjer, hvor skal vi ellers ha sparepengene? Jeg vet ikke om jeg tør ta sjansen på å spille russisk rulett med pengene mine 

Anonymkode: 8d2b1...fa4

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men for oss som ikke tar sjansen på aksjer, hvor skal vi ellers ha sparepengene? Jeg vet ikke om jeg tør ta sjansen på å spille russisk rulett med pengene mine 

Om du har nedbetalt all gjeld og sitter med millioner du ikke tør investere er det vel på tide å leve litt mer og bruke pengene dine? Du vet du ikke får ta dem med deg når du dør?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har nedbetalt all gjeld og sitter med millioner du ikke tør investere er det vel på tide å leve litt mer og bruke pengene dine? Du vet du ikke får ta dem med deg når du dør?

Jeg har 1mill i gjeld og sitter "bare" med 300 000 på ¨sparekontoen. Sparepengene er satt av til noe spesielt som skal skje om noen år, hvis ikke hadde jeg selvfølgelig betalt ned på boliglånet. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 1mill i gjeld og sitter "bare" med 300 000 på ¨sparekontoen. Sparepengene er satt av til noe spesielt som skal skje om noen år, hvis ikke hadde jeg selvfølgelig betalt ned på boliglånet. 

Men hvorfor svarer du som du gjør her da? 300 000 er en liten sum som du kan ha på en hvilken som helst sparekonto du måtte ønske uten å være i nærheten av noen garantisumgrense.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...