AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #81 Skrevet 3. april 2019 Hvilken tabell du ender opp med styres hovedsakelig av hvilke fradrag du har. Anonymkode: 1e51d...1e4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #82 Skrevet 3. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du misforsto dette er meldingen som kommer. Anonymkode: c6736...24e Jeg har vært inne på altinn i dag og har ikke fått opp noe slik. Anonymkode: 091b2...7f3 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #83 Skrevet 3. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært inne på altinn i dag og har ikke fått opp noe slik. Anonymkode: 091b2...7f3 https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skattemelding/skattemelding-for-person/ Anonymkode: 968c9...c6f
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #84 Skrevet 3. april 2019 6 timer siden, Leo skrev: Det er jo ingen grunn til å gå rundt og lure på det. Alle som er normalt oppegående kan regne ut det på krona i det øyeblikket tallene fra 2018 foreligger og for vanlige lønnsmottakere etc. har de vært tilgjengelige en stund. Meeen både på KG og i media kan det virke som om skattetrekk er noe som nærmest foregår etter tombolametoden og at hvem som får igjen og hvem som må betale er basert på flaks og uflaks. Litt komisk og litt skremmende! Kan du vær så snill å slutt å skrive slikt?! Jeg er en av de som sliter ekstremt med dette med skatten. Jeg har samme inntekt og utgifter på 4. året. De 3 siste årene så har jeg fått så å si identisk sum tilgode på skatten. Allikevel så gruer jeg meg som pokker til å få skattemeldningen, fordi jeg er livredd for baksmell. og tro meg, jeg har regnet på det opp og ned i mente alt for mange ganger. Min metoder er idiot sikker. Hos NAV står det hvor mye jeg har betalt i skatt samlet for året 2018, 2017 etc. Det står også hvor mye skatt jeg blir trukket hver utbetaling. Jeg har sjekket opp alle tallene fra 2015 frem til 2018 og alle tall er helt like. - Jeg vet at jeg skal ha igjen like mye som tidligere år, men jeg er allikevel skitnervøs og har allerede dobbeltsjekket tallene, igjen (!!!!) i dag. Har også brukt alle kalkulatorene jeg kan finne der ute, jeg har gjort alt, allikevel er jeg kvalm av nervøsitet her jeg sitter. Jeg har noe som heter for dyskalkuli. Google it, les deg opp på det. Oppå det så sliter jeg med å stole på meg selv, og det lille basis kunnskapen i matte jeg har. Det jeg kan og som jeg stoler på er runde tall, som 400 minus 200, 20 minus 5 og 50% av x osv. Men 400 minus 6, glem det eller 20 minus 3. Å ta slike tall i hodet er vanskelig (må bruke fingre) og selv da tviler jeg på meg selv. Jeg forstår jo at 25% av 100 er "enkelt", hvor jeg da tenker 50% av 100 er 50 og halvparten av 50 er 25..... selv nå måtte jeg bruke kalkulator og google "Hva er 25% av 100", fordi jeg blir usikker på meg selv, selv om at jeg vet. Velkommen inn i mitt syke hodet! Jeg er heldig som vet at jeg har denne diagnosen og jeg vet hva dette problemet gjør med meg. Allikevel så må jeg ringe pappa en ekstra gang for å få han til å trippelsjekke tallene, fordi jeg stoler ikke på meg selv. Fra ungdomskole og opp til 5. året på vgs (og ja, jeg hadde matte alle årene fordi jeg sliter med matte!!) fikk jeg 2, 2 aldri 3, aldri 4, men TO fordi jeg sliter med matte. Jeg besto ikke fordi jeg var flink å lærte noe, men fordi jeg jobbet ræva av meg for å lære noe som er klin umulig for meg. Det enkleste av det enkle er vanskelig og jeg er ikke alene om å ha det slik. Det handler ikke om å være lat, så slutt å forbanne deg over andres problem!!! Det er IKKE KOMISK! Så slutt ,jeg er så lei av å lese hets mot de som ikke evner å regne ut selv, som er nervøse og usikre på hva de får igjen eller om de i det hele tatt får igjen. Det handler ikke alltid om at folk ikke har stålkontroll over økonomien, men at de sliter med tall og slike ting. Nå er jeg ekstra nervøs, fordi jeg har ikke råd til å få 1000 kr i baksmell, det betyr at jeg går 3000 kr i minus og det er 3 1/2 uke med mat av mitt budsjett. Det vil si at jeg har mat til 1/2 uke på en hel måned, ikke bare mat, men alt (medisiner, buss, mobilregning, forsikring, eneste jeg har dekket den måneden er husleie og strøm). Derfor er jeg ekstra nervøs, fordi jeg har ikke økonomi til å få en baksmell. Anonymkode: c0aa2...c20 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #85 Skrevet 3. april 2019 Man kan jo fint beregne hva man skal ha igjen på skatten før skattemeldingen er klar. Det er bare å plotte inn hva du har tjent og hva du har skattet, årsmeldingen har man jo allerede fått. Eller se på lønnsslipp for desember hvor totalen for 2018 skal stå, og beregn derfra. Anonymkode: f253f...62e 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #86 Skrevet 3. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man kan jo fint beregne hva man skal ha igjen på skatten før skattemeldingen er klar. Det er bare å plotte inn hva du har tjent og hva du har skattet, årsmeldingen har man jo allerede fått. Eller se på lønnsslipp for desember hvor totalen for 2018 skal stå, og beregn derfra. Anonymkode: f253f...62e Ikke alle som har en enkel og oversiktlig økonomisk situasjon skjønner du. Til og med skatteetaten bommer totalt på utregningen av skatten min på skattemeldingen, så jeg må vente til skatteoppgjøret med å få riktig resultat, selv om jeg ikke gjør endringer. Anonymkode: 968c9...c6f 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #87 Skrevet 3. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei det går ikke an å logge inn før i morgen. Anonymkode: c6736...24e I fjor var den klar kl 22. Anonymkode: 35bb3...ae7 3
Gjest Albbas Skrevet 3. april 2019 #88 Skrevet 3. april 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Du misforsto dette er meldingen som kommer. Anonymkode: c6736...24e På Skatteetaten ja. Men skattemeldinga blir også tilgjengelig på Altinn, hvor man kan logge inn når som helst.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #89 Skrevet 3. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skattemelding/skattemelding-for-person/ Anonymkode: 968c9...c6f På altinn kan man logge inn uansett. Hva sliter du med å forstå? Anonymkode: 091b2...7f3 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #90 Skrevet 3. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du misforsto dette er meldingen som kommer. Anonymkode: c6736...24e Logg deg inn her heller du: https://altinn.no/ Anonymkode: f16be...961 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #91 Skrevet 3. april 2019 Skattemeldingen er ikke tilgjengelig her enda, men håper at det samme som i fjor skjer: altså at den ble tilgjengelig FØR midnatt 😄 Logger inn en gang i timen. Anonymkode: f16be...961 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #92 Skrevet 3. april 2019 Den er ikke klar... har sjekket akkurat der du viser til. Forøvrig ble jeg rutet videre dit fra skatteetaten.no også, så man havner på samme sted. Har du etternavn som begynner tidlig i alfabetet, du som har fått den, eller? Anonymkode: b802c...21e
Honey Dew Skrevet 3. april 2019 #93 Skrevet 3. april 2019 19 minutter siden, Albbas skrev: På Skatteetaten ja. Men skattemeldinga blir også tilgjengelig på Altinn, hvor man kan logge inn når som helst. Jeg får ikke den der opp på skattetaten.no
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #94 Skrevet 3. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den er ikke klar... har sjekket akkurat der du viser til. Forøvrig ble jeg rutet videre dit fra skatteetaten.no også, så man havner på samme sted. Har du etternavn som begynner tidlig i alfabetet, du som har fått den, eller? Anonymkode: b802c...21e Det går ikke på etternavn altså. Anonymkode: 35bb3...ae7 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #95 Skrevet 3. april 2019 Ikke kommet, heller ikke tidlig i alfabetet eller med lav fødselsdato Anonymkode: 0c956...56c 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #96 Skrevet 3. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går ikke på etternavn altså. Anonymkode: 35bb3...ae7 Hva går det på da, hvis du er den eneste som har fått den? Anonymkode: b802c...21e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #97 Skrevet 3. april 2019 De som jobber hos skatteetaten, kan sjekke den allerede i februar! Anonymkode: f16be...961
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #98 Skrevet 3. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De som jobber hos skatteetaten, kan sjekke den allerede i februar! Anonymkode: f16be...961 Absolutt ikke. Ingenting er tilgjengelig i systemene før ikveld. Anonymkode: 35bb3...ae7 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #99 Skrevet 3. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva går det på da, hvis du er den eneste som har fått den? Anonymkode: b802c...21e Jeg har ikke fått den. Alt er tilfeldig. Samme når det gjelder hvem som får når. Anonymkode: 35bb3...ae7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #100 Skrevet 3. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke fått den. Alt er tilfeldig. Samme når det gjelder hvem som får når. Anonymkode: 35bb3...ae7 I så tilfelle, hva er poenget med en tråd om at én person har fått den? Ikke akkurat til hjelp... Anonymkode: b802c...21e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå