Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal få igjen mellom 700-800 kr etter det jeg har regnet meg frem til. Så blir spennende å se om det stemmer.

Endret av missmcbeal
  • Liker 1
Gjest Raggy
Skrevet

Litt usikker for første gang på lenge. Fordi hjernen min tydeligvis har hatt en svikt å av en merkelig grunn har jeg ikke hengt med i svingene.. Jeg solgte hus og fjernet ikke gjelden min på  skattekortet, så det er medberegnet fradrag i noen mnd....

Endret det når jeg plutselig forsto hva jeg surret med så smell skal jeg nok ikke få. Betaler alltid mer skatt en jeg må. Pleier å få igjen, i år går det muligens i null

Det dummer er jo at da jeg solgte huset så spurte jeg skatteetaten via meldingstjenesten om det var noe jeg måtte tenke på i forhold til skatt og salg av bolig. De svarte nei... Så jeg har lært at det er nytteløst å spørre skatteetaten, men må klare å tenke selv :) 

AnonymBruker
Skrevet

Den vil være tilgjengelig fra den 4. april. Men vil den bli tilgjengelig kl 0:00 i natt, eller er det mer slik at den kommer kanskje på formiddagen i morgen?

Anonymkode: bb2c6...419

AnonymBruker
Skrevet

Pleier vel å være ved midnatt.

Anonymkode: caa26...27c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid sjekket den når jeg har våknet i løpet av natta, så det stemmer nok at den er tilgjengelig fra midnatt.

Anonymkode: 5f37a...74f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rundt midnatt ja 

Anonymkode: bfa39...823

Skrevet

Hvilken rolle spiller det, den viser hva den viser :)

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Hvilken rolle spiller det, den viser hva den viser :)

Det er jo alltid kjekt å vite hva man kan forvente å ha å rutte med fremover.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Er enig i at det er kjekt få svar på det, men noen timer fra eller til spiller neppe noen rolle, spesielt siden eventuell utbetaling ikke kommer før om flere måneder. 

Anonymkode: 6f830...b92

• Liker 6
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ingen grunn til å gå rundt og lure på det. Alle som er normalt oppegående kan regne ut det på krona i det øyeblikket tallene fra 2018 foreligger og for vanlige lønnsmottakere etc. har de vært tilgjengelige en stund. 

Meeen både på KG og i media kan det virke som om skattetrekk er noe som nærmest foregår etter tombolametoden og at hvem som får igjen og hvem som må betale er basert på flaks og uflaks. Litt komisk og litt skremmende! :sprettoy:

• Liker 25
Skrevet
4 minutter siden, Leo skrev:

Det er jo ingen grunn til å gå rundt og lure på det. Alle som er normalt oppegående kan regne ut det på krona i det øyeblikket tallene fra 2018 foreligger og for vanlige lønnsmottakere etc. har de vært tilgjengelige en stund. 

Meeen både på KG og i media kan det virke som om skattetrekk er noe som nærmest foregår etter tombolametoden og at hvem som får igjen og hvem som må betale er basert på flaks og uflaks. Litt komisk og litt skremmende! :sprettoy:

Så sant, så sant :)

Blir spennende å se hvor mye restskatt jeg får denne gangen, i fjor ble det vel litt over 80.000, det blir nok en del mindre denne gang. Kunne selvsagt regnet det ut eksakt, men anslår rundt halvparten av fjoråret, spiller ikke så stor rolle :)

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Leo skrev:

Du trekker denne konklusjonen fordi folk lurer på når meldingen er tilgjengelig?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

I fjor var den tilgjengelig fra 2200 kvelden før 

Anonymkode: a2d06...c42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den er tilgjegeligfra 00.00

Anonymkode: f1b4a...b3a

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Leo skrev:

Ikke for oss som jobber skift og helligdager og har ulike lønnsutbetalinger hver mnd. Så jeg er kjempespent på hvor mye jeg må betale, tjent mye mer enn jeg beregnet. 

Anonymkode: f31f0...95c

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trekker denne konklusjonen fordi folk lurer på når meldingen er tilgjengelig?

Det er vel grunn til å anta at man ikke lurer så mye på når meldingen er tilgjengelig hvis man allerede er kjent med innholdet? ;)

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke for oss som jobber skift og helligdager og har ulike lønnsutbetalinger hver mnd. Så jeg er kjempespent på hvor mye jeg må betale, tjent mye mer enn jeg beregnet. 

Men det er jo drøyt tre måneder siden 2018 var slutt og du får jo lønnslipp hver måned så det er ikke vanskeligere for deg enn for andre. Hvis du vil. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Leo skrev:

Men det er jo drøyt tre måneder siden 2018 var slutt og du får jo lønnslipp hver måned så det er ikke vanskeligere for deg enn for andre. Hvis du vil. 

Sant. Kunne sikkert regnet det det ut, hadde glemt av skatten og forbanner meg selv over det. Har på følelsen jeg får skikkelig baksmell. 

AnonymBruker
Skrevet

5 minutter siden, Leo skrev:

Du antar at alle har en rett fram selvangivelse, men det stemmer jo ikke. 

Anonymkode: e893f...be8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Leo skrev:

😂😂

Jeg prøvde i fjor å havne i null, endret skattekortet 2 ganger (boligkjøp og endret lønn). Men etter mine beregninger får jeg igjen 3000 kr, så det er kanskje ikke mulig å få det så nøyaktig? 

Anonymkode: 84a16...0be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...