AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #1 Skrevet 28. mars 2019 Heisann! Jeg har gått på AAP i fem år og venter nå på vedtak på uføretrygd. AAP’en gikk ut denne uken og jeg venter utålmodig på svar fra NAV.. Henger på mailboksen og går ned til postkassen en gang i timen etter kl 12. Hvor lenge ventet dere på svar på søknad om uføretrygd? Vet det er ulik behandlingstider rundt om i landet, så fint om dere vil informere av fylke/landsdel. Jeg bor i Oslo. Anonymkode: 3197b...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #2 Skrevet 28. mars 2019 Du kan sjekke behandlingstidene på NAV. Her er behandlingstiden 8 mnd, og for meg tok det 7 mnd og 3 uker..... Føltes som om de lot den ligge i en skuff til det var 1 uke igjen og da gikk det av en alarm som sa den måtte sjekkes. Anonymkode: 0ce12...560 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #3 Skrevet 28. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan sjekke behandlingstidene på NAV. Her er behandlingstiden 8 mnd, og for meg tok det 7 mnd og 3 uker..... Føltes som om de lot den ligge i en skuff til det var 1 uke igjen og da gikk det av en alarm som sa den måtte sjekkes. Anonymkode: 0ce12...560 Ja, jeg ser at det står 8 måneder, og det er denne uken. Ja, det er sånn det føles her også.. Kanskje får jeg beskjed i morgen 🤔 Anonymkode: 3197b...ad3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #4 Skrevet 28. mars 2019 Ut denne uken? Ville ringt dagen etter at fristen har gått ut siden AAP har gått ut. Da er det jo faktisk kritisk å få svar nå. Mulig du kan ringe allerede i morgen og etterlyse svar. Håper du får innvilget, fingrene krysset 🤞 Anonymkode: 0ce12...560 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #5 Skrevet 28. mars 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ut denne uken? Ville ringt dagen etter at fristen har gått ut siden AAP har gått ut. Da er det jo faktisk kritisk å få svar nå. Mulig du kan ringe allerede i morgen og etterlyse svar. Håper du får innvilget, fingrene krysset 🤞 Anonymkode: 0ce12...560 Takk for svar! Ja, jeg ringer til dem i morgen. Ringte for både for tre uker og en uke siden og etterlyste svar, men ble kun møtt av beskjed om at jeg måtte vente til tiden hadde løpt ut 😌. Anonymkode: 3197b...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #6 Skrevet 28. mars 2019 Ring dagen etter saksbehandlingstiden har gått ut om du ikke har hørt noe, og få den du treffer på tlf til å sende purring til arbeid og ytelser!! Oslokontoret er dessverre kjent for å være ufattelig treige. Ikke noe vits å sjekke postkassa forresten, sjekk dine saker på ditt nav. Plutselig kan det stå at et dokument ligger til attestering under fanen for uføretrygd. Da er vedtaket bare noen timer eller eventuelt dager unna 😊 Anonymkode: 17d07...019 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #7 Skrevet 28. mars 2019 Min erfaring, som saksbehandler på et lokalkontor, er at det tar ganske nøyaktig åtte måneder. Det ser ut til å gjelde både avslag og innvilgelse. For å søke uføretrygd må vi som saksbehandlere argumentere for at bruker er ferdig avklart. Legen må si det samme. Med de nye reglene for AAP blir det da vanskelig å komme inn på AAP igjen dersom man får avslag. Søknader behandles ikke i hvert enkelt fylke, men det er heller ikke felles for hele landet. Håper du får et svar snart, det er vanskelig for alle å "starte på nytt" når det går så lenge fra søknad til svar. Anonymkode: a7943...b88 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #8 Skrevet 28. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ring dagen etter saksbehandlingstiden har gått ut om du ikke har hørt noe, og få den du treffer på tlf til å sende purring til arbeid og ytelser!! Oslokontoret er dessverre kjent for å være ufattelig treige. Ikke noe vits å sjekke postkassa forresten, sjekk dine saker på ditt nav. Plutselig kan det stå at et dokument ligger til attestering under fanen for uføretrygd. Da er vedtaket bare noen timer eller eventuelt dager unna 😊 Anonymkode: 17d07...019 Tusen takk for tips! Kjedelig at det skal gå så t.r.e.g.t. Trodde i utgangspunktet at jeg ville få svar i god tid før de åtte månedene hadde gått, men det var vel i overkant optimistisk, skjønner jeg nå.. Anonymkode: 3197b...ad3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #9 Skrevet 28. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring, som saksbehandler på et lokalkontor, er at det tar ganske nøyaktig åtte måneder. Det ser ut til å gjelde både avslag og innvilgelse. For å søke uføretrygd må vi som saksbehandlere argumentere for at bruker er ferdig avklart. Legen må si det samme. Med de nye reglene for AAP blir det da vanskelig å komme inn på AAP igjen dersom man får avslag. Søknader behandles ikke i hvert enkelt fylke, men det er heller ikke felles for hele landet. Håper du får et svar snart, det er vanskelig for alle å "starte på nytt" når det går så lenge fra søknad til svar. Anonymkode: a7943...b88 Takk for informasjon! Veldig fint å få vite mer enn det som står på nettsidene 👍🏻😁. Anonymkode: 3197b...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #10 Skrevet 28. mars 2019 Det er dårlig at du ikke har fått beskjed siden din AAP er gått ut. Du skal ikke gå uten penger. Jeg maxa ut AAP i fjor og fikk beskjed i slutten av januar at jeg fikk ufør, kun 3 dager før februar. Da starta jeg på den den 20. februar. Det ble litt rart i overgangen pga AAP ble avslutta uten beskjed og jeg misforstod. Men det ordna seg. Tror de presser tiden voldsomt til det siste for det erl helt sprengt kapasitet på Nav har jeg forstått. Anonymkode: 4cba1...67d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #11 Skrevet 28. mars 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er dårlig at du ikke har fått beskjed siden din AAP er gått ut. Du skal ikke gå uten penger. Jeg maxa ut AAP i fjor og fikk beskjed i slutten av januar at jeg fikk ufør, kun 3 dager før februar. Da starta jeg på den den 20. februar. Det ble litt rart i overgangen pga AAP ble avslutta uten beskjed og jeg misforstod. Men det ordna seg. Tror de presser tiden voldsomt til det siste for det erl helt sprengt kapasitet på Nav har jeg forstått. Anonymkode: 4cba1...67d Takk for svar 😁 Ja, jeg nevnte det på telefon til dem i forrige uke.. Virket ikke som om hun forstod meg i det hele tatt. Skikkelig surt! Håper på svar senest neste uke.. Anonymkode: 3197b...ad3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #12 Skrevet 28. mars 2019 Behandlingstid var først 4 mnd, endret så til 8 uten informasjon. Fikk svar etter ca 5 Kun gått på aap under behandlingstid. Anonymkode: 510ff...e3a
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #13 Skrevet 28. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan sjekke behandlingstidene på NAV. Her er behandlingstiden 8 mnd, og for meg tok det 7 mnd og 3 uker..... Føltes som om de lot den ligge i en skuff til det var 1 uke igjen og da gikk det av en alarm som sa den måtte sjekkes. Anonymkode: 0ce12...560 Du kan trøste deg med at det ikke er sånn, og at folk jobber rævva av seg for å få det til innen saksbehandlingstiden 😊 Anonymkode: f648a...832 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #14 Skrevet 2. april 2019 På 28.3.2019 den 21.19, AnonymBruker skrev: Du kan trøste deg med at det ikke er sånn, og at folk jobber rævva av seg for å få det til innen saksbehandlingstiden 😊 Anonymkode: f648a...832 Skjønner.. 😉 Det begynner å bli ganske tydelig nå siden jeg ikke har hørt noe.. Har purret på dem tre ganger, og nå har det gått flere dager over tiden. AAP ble stanset mandag forrige uke. Har mistet troen på å høre noe denne uken.. Anonymkode: 3197b...ad3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #15 Skrevet 2. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner.. 😉 Det begynner å bli ganske tydelig nå siden jeg ikke har hørt noe.. Har purret på dem tre ganger, og nå har det gått flere dager over tiden. AAP ble stanset mandag forrige uke. Har mistet troen på å høre noe denne uken.. Anonymkode: 3197b...ad3 Og du skal virkelig ikke ta noe ansvar og kontakte dem selv? Makan til tafatte folk altså Anonymkode: 47f2b...99d 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #16 Skrevet 2. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og du skal virkelig ikke ta noe ansvar og kontakte dem selv? Makan til tafatte folk altså Anonymkode: 47f2b...99d Ja, det er jo det som er så ille! Har ringt hver uke, så i dag tar jeg turen ned til NAV-kontoret.. Anonymkode: 3197b...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #17 Skrevet 2. april 2019 Fikk en beklagelse fra NAV i dag.. De lover å være effektive nå 🤔 Anonymkode: 3197b...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #18 Skrevet 2. april 2019 Fikk godkjent ufør i desember, tok tre måneder fra jeg sendte inn søknaden (spesialist erklæringene kom etter det igjen) Dette var i Vestfold. Fikk en melding på telefonen fra altinn om at jeg hadde fått brev Anonymkode: d1df8...aea 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #19 Skrevet 2. april 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk godkjent ufør i desember, tok tre måneder fra jeg sendte inn søknaden (spesialist erklæringene kom etter det igjen) Dette var i Vestfold. Fikk en melding på telefonen fra altinn om at jeg hadde fått brev Anonymkode: d1df8...aea Da gikk det relativt kjapt for ditt vedkommende 👏🏻. Kommer vel veldig an på hvor i landet man bor, vil jeg tro. Selv bor jeg i Oslo med den lengste saksbehandlingstiden 😖. Håper inderlig på positivt svar nå.. Anonymkode: 3197b...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #20 Skrevet 3. april 2019 På meg tok det tre dager fra jeg sendte inn søknaden til jeg fikk innvilget ung ufør. Men etterbetalingen har jeg nå ventet tolmodig på i snart 4 mnd. Noen som har erfaring ang det med etterbetaling på ung ufør som har gått på aap? Anonymkode: 15c74...360
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå