AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #1 Skrevet 28. mars 2019 Vi har hund som er hjemme alene 7,5 timer hver dag. Han sover hele tiden. Er det ok å komme hjem da, gå lang tur i skogen og gi han stimuli nok, for så å dra å trene 1time på kvelden? Vi bor ved siden av treningssenteret, så det blir 1 time med reisetid. Hva mener dere? Anonymkode: 7bc39...29e
Million Skrevet 28. mars 2019 #2 Skrevet 28. mars 2019 (endret) Du mener at DU skal dra og trene? Eller mente du at du tar med hunden og trener hunden i lydighet eller noe? Hvis du mente din egen trening, så antar jeg det må være greit. Mye alenetid i løpet av et døgn for en hund, men skal du få trent, må det jo egentlig bare bli sånn. Hvis du ikke kan trene løping i stedet av og til da, og ta med hunden på løpetur i blant? Det er nok mange hunder i dette landet som er alene hjemme like mange timer i et døgn. Men det er litt leit for dem, fordi det både er et kjedelig liv for hunden, men også at hunder er ekstremt sosiale dyr som ikke vil noe annet enn å være sammen med menneskene sine. Endret 28. mars 2019 av Million 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #3 Skrevet 28. mars 2019 Akkurat nå, Million skrev: Du mener at DU skal dra og trene? Eller mente du at du tar med hunden og trener hunden i lydighet eller noe? Hvis du mente din egen trening, så antar jeg det må være greit. Mye alenetid i løpet av et døgn for en hund, men skal du få trent, må de jo egentlig bare bli sånn. Hvis du ikke kan trene løping i stedet av og til da, og ta med hunden på løpetur i blant? Det er nok mange hunder i dette landet som er alene hjemme like mange timer i et døgn. Men det er litt leit for dem, fordi det både er et kjedelig liv for hunden, men også at hunder er ekstremt sosiale dyr som ikke vil noe annet enn å være sammen med menneskene sine. Ja, mente meg har samboer og vi kan trene annen hevr gang, og har pass i nærmeste nærhet. Men er kjekt å ha muligheten til dette også etter å ha vært med hunden mange timer med tur og lek. Men forstår at det ikke er optimalt, men kanskje 1-2 ganger i mnd. Anonymkode: 7bc39...29e
Million Skrevet 28. mars 2019 #4 Skrevet 28. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, mente meg har samboer og vi kan trene annen hevr gang, og har pass i nærmeste nærhet. Men er kjekt å ha muligheten til dette også etter å ha vært med hunden mange timer med tur og lek. Men forstår at det ikke er optimalt, men kanskje 1-2 ganger i mnd. Anonymkode: 7bc39...29e Hvis det ikke er oftere enn det, så er det nok greit. I hovedinnlegget fremsto det nærmest som mange ganger i uka, nesten hver dag 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #5 Skrevet 28. mars 2019 Selv kunne jeg aldri tillatt meg selv å ha en hund dersom jeg var borte fra den en hel arbeidsdag og den ikke i det minste hadde en lekekamerat... Uansett hvor mye stimuli den får i løpet av kvelden. Min mening er at det er egoistisk av oss som mennesker å gjøre det, men det er klart mange er uenige med meg i dette ettersom det finnes utallige slike situasjoner i de millioner av hjem. Anonymkode: 3c63f...1fe 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #6 Skrevet 28. mars 2019 Hunder hadde vel vært utryddningstruet i Norge hvis ikke folk med et vanlig A4-liv kunne hatt dem? Anonymkode: 2d8ac...9ba 6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #7 Skrevet 28. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv kunne jeg aldri tillatt meg selv å ha en hund dersom jeg var borte fra den en hel arbeidsdag og den ikke i det minste hadde en lekekamerat... Uansett hvor mye stimuli den får i løpet av kvelden. Min mening er at det er egoistisk av oss som mennesker å gjøre det, men det er klart mange er uenige med meg i dette ettersom det finnes utallige slike situasjoner i de millioner av hjem. Anonymkode: 3c63f...1fe Ok. Ta det i din egen tråd. Anonymkode: 7bc39...29e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #8 Skrevet 28. mars 2019 4 timer siden, Million skrev: Hvis det ikke er oftere enn det, så er det nok greit. I hovedinnlegget fremsto det nærmest som mange ganger i uka, nesten hver dag Ah okei, beklager det Anonymkode: 7bc39...29e
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #9 Skrevet 2. april 2019 Hvorfor må du akkurat til treningsenteret for å trene? Ta heller å kjøp et sånt bånd du kan ha rundt magen å dra til skogen å løp med hunden i stede så sparer du 500kr i mnd i tillegg.. Anonymkode: e2602...8e8 2
Diamant20 Skrevet 4. april 2019 #11 Skrevet 4. april 2019 På 3.4.2019 den 1.27, AnonymBruker skrev: Hvorfor må du akkurat til treningsenteret for å trene? Ta heller å kjøp et sånt bånd du kan ha rundt magen å dra til skogen å løp med hunden i stede så sparer du 500kr i mnd i tillegg.. Anonymkode: e2602...8e8 Er ikke like enkelt hvis Ts ønsker å trene med utstyr/apparater av og til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå