Gå til innhold

Hjemme alene 7,5 time + 1, ok?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hund som er hjemme alene 7,5 timer hver dag. Han sover hele tiden. Er det ok å komme hjem da, gå lang tur i skogen og gi han stimuli nok, for så å dra å trene 1time på kvelden? 

Vi bor ved siden av treningssenteret, så det blir 1 time med reisetid. 

Hva mener dere? 

Anonymkode: 7bc39...29e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du mener at DU skal dra og trene? Eller mente du at du tar med hunden og trener hunden i lydighet eller noe?

Hvis du mente din egen trening, så antar jeg det må være greit. Mye alenetid i løpet av et døgn for en hund, men skal du få trent, må det jo egentlig bare bli sånn. Hvis du ikke kan trene løping i stedet av og til da, og ta med hunden på løpetur i blant?

Det er nok mange hunder i dette landet som er alene hjemme like mange timer i et døgn. Men det er litt leit for dem, fordi det både er et kjedelig liv for hunden, men også at hunder er ekstremt sosiale dyr som ikke vil noe annet enn å være sammen med menneskene sine.

Endret av Million
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

Du mener at DU skal dra og trene? Eller mente du at du tar med hunden og trener hunden i lydighet eller noe?

Hvis du mente din egen trening, så antar jeg det må være greit. Mye alenetid i løpet av et døgn for en hund, men skal du få trent, må de jo egentlig bare bli sånn. Hvis du ikke kan trene løping i stedet av og til da, og ta med hunden på løpetur i blant?

Det er nok mange hunder i dette landet som er alene hjemme like mange timer i et døgn. Men det er litt leit for dem, fordi det både er et kjedelig liv for hunden, men også at hunder er ekstremt sosiale dyr som ikke vil noe annet enn å være sammen med menneskene sine.

Ja, mente meg :) har samboer og vi kan trene annen hevr gang, og har pass i nærmeste nærhet. Men er kjekt å ha muligheten til dette også etter å ha vært med hunden mange timer med tur og lek. Men forstår at det ikke er optimalt, men kanskje 1-2 ganger i mnd. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, mente meg :) har samboer og vi kan trene annen hevr gang, og har pass i nærmeste nærhet. Men er kjekt å ha muligheten til dette også etter å ha vært med hunden mange timer med tur og lek. Men forstår at det ikke er optimalt, men kanskje 1-2 ganger i mnd. 

Hvis det ikke er oftere enn det, så er det nok greit. I hovedinnlegget fremsto det nærmest som mange ganger i uka, nesten hver dag :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv kunne jeg aldri tillatt meg selv å ha en hund dersom jeg var borte fra den en hel arbeidsdag og den ikke i det minste hadde en lekekamerat... Uansett hvor mye stimuli den får i løpet av kvelden. Min mening er at det er egoistisk av oss som mennesker å gjøre det, men det er klart mange er uenige med meg i dette ettersom det finnes utallige slike situasjoner i de millioner av hjem.

Anonymkode: 3c63f...1fe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hunder hadde vel vært utryddningstruet i Norge hvis ikke folk med et vanlig A4-liv kunne hatt dem?

Anonymkode: 2d8ac...9ba

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv kunne jeg aldri tillatt meg selv å ha en hund dersom jeg var borte fra den en hel arbeidsdag og den ikke i det minste hadde en lekekamerat... Uansett hvor mye stimuli den får i løpet av kvelden. Min mening er at det er egoistisk av oss som mennesker å gjøre det, men det er klart mange er uenige med meg i dette ettersom det finnes utallige slike situasjoner i de millioner av hjem.

Anonymkode: 3c63f...1fe

Ok. Ta det i din egen tråd. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Million skrev:

Hvis det ikke er oftere enn det, så er det nok greit. I hovedinnlegget fremsto det nærmest som mange ganger i uka, nesten hver dag :)

Ah okei, beklager det :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du akkurat til treningsenteret for å trene? Ta heller å kjøp et sånt bånd du kan ha rundt magen å dra til skogen å løp med hunden i stede så sparer du 500kr i mnd i tillegg..

Anonymkode: e2602...8e8

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er helt innafor. 

Skrevet
På 3.4.2019 den 1.27, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du akkurat til treningsenteret for å trene? Ta heller å kjøp et sånt bånd du kan ha rundt magen å dra til skogen å løp med hunden i stede så sparer du 500kr i mnd i tillegg..

Anonymkode: e2602...8e8

Er ikke like enkelt hvis Ts ønsker å trene med utstyr/apparater av og til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...