AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #1 Skrevet 28. mars 2019 Jeg er 25 år og gikk på isotretioin som 16 åring. Huden min har vært kjempe fin helt til nå. Jeg har plutselig fått masse sånne små kviser spredt rundt i hele ansiktet, spesielt på nesa. Og huden generelt ser grov ut og porene har blitt større både i panna og rundt nesepartiet. Jeg har ikke en fet hud, men tørr. Hva kan dette komme av tror dere? Og hva kan hjelpe? Har tenkt på kjemisk peeling. Er det noen som har erfaring med det? Noen tips ? Anonymkode: 164ee...c9a
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #3 Skrevet 28. mars 2019 Jeg ville tatt en tur til hudlegen. Kanskje Skinoren krem på resept hadde vært nok til å få huden din fin igjen Jeg har selv god erfaring med den kremen. Anonymkode: 9c844...f0e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #4 Skrevet 28. mars 2019 Fastlege kan også skrive ut resept på den kremen. Anonymkode: 9c844...f0e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #5 Skrevet 28. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva kan dette komme av tror dere? Ofte er det overproduksjon av talg som er årsaken. Anonymkode: 9c844...f0e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #6 Skrevet 28. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ofte er det overproduksjon av talg som er årsaken. Anonymkode: 9c844...f0e Ja, men hvorfor sånn plutselig? Jeg er jo 25 år.. er vel en grunn til at det plutselig blir overprodyksjon av talg? Anonymkode: 164ee...c9a
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #7 Skrevet 28. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tatt en tur til hudlegen. Kanskje Skinoren krem på resept hadde vært nok til å få huden din fin igjen Jeg har selv god erfaring med den kremen. Anonymkode: 9c844...f0e Hjelper det på porer og sånt også da? Anonymkode: 164ee...c9a
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #8 Skrevet 28. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelper det på porer og sånt også da? Anonymkode: 164ee...c9a Ja. Skinoren krem gjør talget mer tyntflytende, slik at porene ikke blir tilstoppet. Mine porer ble mindre igjen og jeg slipper å få tilstoppede porer, etter bruk av skinoren. Det er mulig at hudlegen/legen anbefaler en annen krem i tillegg. Anonymkode: 9c844...f0e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #9 Skrevet 28. mars 2019 Tillegg: Jeg angrer på alt jeg har brukt av andre produkter. Det var først da jeg kom meg til hudlege og fikk riktige produkter, at huden min fikk hjelp Anonymkode: 9c844...f0e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #10 Skrevet 28. mars 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men hvorfor sånn plutselig? Jeg er jo 25 år.. er vel en grunn til at det plutselig blir overprodyksjon av talg? Anonymkode: 164ee...c9a Det kan skyldes hormonforandringer i kroppen. Noen får hormonforandringer av forskjellige prevensjonsmidler. Anonymkode: 9c844...f0e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #11 Skrevet 28. mars 2019 Jeg fikk anbefalt, og bruker, denne hudrensen (kjøpt på Boots apotek) som kan brukes når man bruker skinoren krem https://www.laroche-posay.no/produktbehandlinger/Effaclar/EFFACLAR-Rensegelé-p4486.aspx Anonymkode: 9c844...f0e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #12 Skrevet 28. mars 2019 Her kan du lese om skinoren krem https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-skinoren-bayer-ab-563975 Anonymkode: 9c844...f0e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #13 Skrevet 28. mars 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan skyldes hormonforandringer i kroppen. Noen får hormonforandringer av forskjellige prevensjonsmidler. Anonymkode: 9c844...f0e Jeg har brukt det samme hormonpreparatet siden jeg var 17... altså i 8 år. Pring. Anonymkode: 164ee...c9a
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #14 Skrevet 28. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt det samme hormonpreparatet siden jeg var 17... altså i 8 år. Pring. Anonymkode: 164ee...c9a Da vet jeg ikke hva som er årsaken hos deg. Kanskje legen har en forklaring på hvorfor. Anonymkode: 9c844...f0e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #15 Skrevet 28. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her kan du lese om skinoren krem https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-skinoren-bayer-ab-563975 Anonymkode: 9c844...f0e Takk for tipsene! Men det er veldig overfladiske kviser, de tørker ut på 1 dag av seg selv også dukker det opp nye... de er bittesmå og det er ingenting inni de, bare røde prikker... så leser jeg at den kan forværre huden først og det vil jeg ikke og gjøre huden veldig tørr også, og huden min er veldig tørr fra før... kan dette kvise greiene mine være noe forbigående greier ? Hatt det i litt over en uke nå, men blitt mer og mer, startet med 1 i panna, så våknet jeg med 8 stykker på nesa, og nå er det flere på det ene kinnet også. Men de går veldig fort bort, men så dukker det opp nye. Anonymkode: 164ee...c9a
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #16 Skrevet 28. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for tipsene! Men det er veldig overfladiske kviser, de tørker ut på 1 dag av seg selv også dukker det opp nye... de er bittesmå og det er ingenting inni de, bare røde prikker... så leser jeg at den kan forværre huden først og det vil jeg ikke og gjøre huden veldig tørr også, og huden min er veldig tørr fra før... kan dette kvise greiene mine være noe forbigående greier ? Hatt det i litt over en uke nå, men blitt mer og mer, startet med 1 i panna, så våknet jeg med 8 stykker på nesa, og nå er det flere på det ene kinnet også. Men de går veldig fort bort, men så dukker det opp nye. Anonymkode: 164ee...c9a Du kan jo si det som du skriver her, til legen, og så kan han vurdere om en slik krem kan hjelpe deg. Du kan jo feks prøve kremen bare på et lite område i ansiktet til å begynne med, for å se hvordan kremen virker på din hud. Anonymkode: 9c844...f0e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #17 Skrevet 28. mars 2019 Hvilken hudrens bruker du? Du kan høre med apoteket om den rensen jeg linket til passer for din hud. I samme serie finnes også enda mildere hudrens. En slik rens kan kanskje være nok for at huden din blir mye bedre? Anonymkode: 9c844...f0e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #18 Skrevet 28. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tipsene! Men det er veldig overfladiske kviser, de tørker ut på 1 dag av seg selv også dukker det opp nye... de er bittesmå og det er ingenting inni de, bare røde prikker... så leser jeg at den kan forværre huden først og det vil jeg ikke og gjøre huden veldig tørr også, og huden min er veldig tørr fra før... kan dette kvise greiene mine være noe forbigående greier ? Hatt det i litt over en uke nå, men blitt mer og mer, startet med 1 i panna, så våknet jeg med 8 stykker på nesa, og nå er det flere på det ene kinnet også. Men de går veldig fort bort, men så dukker det opp nye. Anonymkode: 164ee...c9a Kanskje det slett ikke er kviser, men noe annet? Jeg ville uansett bedt legen se på huden din og gi deg råd. Anonymkode: 9c844...f0e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #19 Skrevet 28. mars 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken hudrens bruker du? Du kan høre med apoteket om den rensen jeg linket til passer for din hud. I samme serie finnes også enda mildere hudrens. En slik rens kan kanskje være nok for at huden din blir mye bedre? Anonymkode: 9c844...f0e Bruker ikke noe hudrens. Jeg har ikke brukt hud sminke siden jeg var 16 og hadde alle de kvisene som jeg fikk iso for, når det ble borte sluttet jeg å bruke hud sminke så føler ikke for å rense så mye, huden har vært så fin. så jeg skrubber huden 1-2 ganger i uken og vasker ansiktet med vann også tar jeg fuktighets masker innimellom og bruker fuktighetskrem morgen og kveld. Anonymkode: 164ee...c9a
Erin84 Skrevet 28. mars 2019 #20 Skrevet 28. mars 2019 Fått ubalanse i tarmen? Evt se om det kan hjelpe å unngå sukker, hvete og melkeprodukter? Uren hud kommer ofte innenfra..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå