Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

er det noen her som har tatt øyelokkoperasjon? Altså øvre øyelokk?

Mine øyelokk har vært tunge "hele livet" og jeg har i det siste vurdert denne operasjonen. Er bare 24 år gammel og vet at det er vanligere blant eldre da øyelokkene begynner å henge når huden aldres osv. Men når mine er tunge allerede, og jeg synes jeg ser så mye trøttere ut enn det jeg er, så vurderer jeg altså dette. 

Setter stor pris på om du vil dele erfaringene dine dersom du har vært gjennom en slik operasjon? Fornøyd? Hva betalte du? Hvor gjorde du det? Hvor lenge kunne man "se" at du hadde operert? Tok du fri fra jobben? :)

Anonymkode: 92551...5c5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble operert for tunge øyelokk for ca 1 uke siden. Jeg har bikka 50, og det er flere i familien som har tunge øyelokk og er operert for det. Tunge øyelokk er arvelig.

Jeg fikk operasjon av det offentlige da de tunge øyelokkene hemmet synet. Jeg ble henvist av fastlegen. Det er et enkelt inngrep, og allerede nå så ser jeg stor endring både m.t.p synet mitt og utseende. 

Jeg vil absolutt anbefale å ta denne operasjonen når øyelokkene er et problem. 

Anonymkode: 3d90d...eb1

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! :)  Det er nok genetisk ja, min far har veldig tunge lokk. Hvordan er det nå rett etterpå, går du med plaster/ bandasje? Er du på jobb? Jeg vil jo helst at folk ikke skal vite om denne operasjonen, og at det ikke skal synes. Tror du det er lurt å legge operasjonstiden til en ferie, slik at man slipper å møte på jobb med blåveis og bandasje? 

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

er det noen her som har tatt øyelokkoperasjon? Altså øvre øyelokk?

Mine øyelokk har vært tunge "hele livet" og jeg har i det siste vurdert denne operasjonen. Er bare 24 år gammel og vet at det er vanligere blant eldre da øyelokkene begynner å henge når huden aldres osv. Men når mine er tunge allerede, og jeg synes jeg ser så mye trøttere ut enn det jeg er, så vurderer jeg altså dette. 

Setter stor pris på om du vil dele erfaringene dine dersom du har vært gjennom en slik operasjon? Fornøyd? Hva betalte du? Hvor gjorde du det? Hvor lenge kunne man "se" at du hadde operert? Tok du fri fra jobben? :)

Jeg opererte da jeg var 27, og hadde da tenkt på det i mange år. 

Det kostet rundt 15.000. Jeg tok fri fra jobb i 10 dager. Hadde fortsatt et blåmerke etter 10 dager. Ellers ikke spesielt synlig. 

Anonymkode: 41c8d...3b7

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! :)  Det er nok genetisk ja, min far har veldig tunge lokk. Hvordan er det nå rett etterpå, går du med plaster/ bandasje? Er du på jobb? Jeg vil jo helst at folk ikke skal vite om denne operasjonen, og at det ikke skal synes. Tror du det er lurt å legge operasjonstiden til en ferie, slik at man slipper å møte på jobb med blåveis og bandasje? 

Det var tynne plaster over selve operasjonssåret. Jeg blei ganske hoven og blå de første dagene, det så rett og slett ut til at jeg hadde vært i slåsskamp. 

Jeg har en fysisk krevende jobb og var sykemeldt 1 uke. 

Hvis du tar operasjonen privat så kan du mer velge en tid som passer, mens er det via det offentlige så må du ta den timen du får. 

Anonymkode: 3d90d...eb1

Skrevet (endret)
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gis ikke sykmelding til kosmetiske operasjoner, så med mindre operasjonen er medisinsk begrunnet, må du spare opp ferie til å ta ut for dette.

Jeg ble operert i fjor vinter, for litt over et år siden pga tunge øyelokk som var kommet med alderen (jeg er passert 50). Særlig irriterende var det at mitt høyre øyelokk hang mye mer enn det venstre. Denne ulikheten ble fjernet under operasjonen, så nå er begge øyne like.

Sårene og stingene ble teipet. Ingen store bandasjer eller plaster. Bare veldig tynne tilklippede teipremser som dekket "skjøten" der det var sydd.

Jeg har lest at enkelte kan få blåveis av en slik operasjon, men jeg  fikk ingenting. Ikke spor av blåveis på noe øye. Jeg har ikke samboer eller ektefelle lenger, så jeg gikk over til å bestille mat osv fra Kolonial.no og fikk alt hjemlevert i de første ukene etter inngrepet. Veldig praktisk og lettvindt :- )

Men etterhvert måtte jeg nesten i butikken selv, og jeg ga litt faen og gikk ut selv om det fremdeles var synlige operasjonarr og sår som grodde.

Dessverre husker jeg ikke hvor lenge arrene var synlige, men det var noen måneder på ene siden. Merkelig nok ble det først borte og ingen synlige arr på venstre øye, mens jeg kunne se en litt rosafarget tynn strek på høyre øyelokk lenge etterpå. Det var altså helt forskjellig på de to øynene.

Denne syltynne arr-streken kunne imidlertid bare tas for å være en "brett" i øyelokket, ikke et arr direkte. Som sagt er det nå akkurat litt over ett år siden operasjonen min. Gikk ut på badet nå for å sjekke om arret fremdeles synes på høyre øye (har ikke lagt merke til det i det siste), men nå er det altså borte. Så da er det ingen arr lenger på noen av øynene. Men det tok altså lang tid på det ene øyet, og mye kortere tid på det andre, før det ble borte.

Jeg er veldig fornøyd med min operasjon, og ville ikke vært foruten. Den var vellykket, ga meg et mye åpnere og mer våkent blikk tilbake. Mener å huske jeg betalte 15.000 for den på Aleris Colosseum i Oslo.

Endret av Million
  • Nyttig 2
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 28.3.2019 den 15.35, AnonymBruker skrev:

Jeg opererte da jeg var 27, og hadde da tenkt på det i mange år. 

Det kostet rundt 15.000. Jeg tok fri fra jobb i 10 dager. Hadde fortsatt et blåmerke etter 10 dager. Ellers ikke spesielt synlig. 

Anonymkode: 41c8d...3b7

Hvor gjorde du det? 

Anonymkode: 63d01...447

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg kan ikke anbefale deg og gjøre dette, jeg har gjort det å angrer hver dag. 

Brynene din vil synke, er ikke sikkert at du kommer til å kjenne deg selv igjen, du kan få lysømfintlige øyen. øyne som renner og lokk som ikke kan lukkes. 

Jeg gjorde det hos Tone Fleischer i Oslo, vær grei å ikke dra dit. 

Det enest stedet jeg kan anbefale er Cosmo klinikken i Nydalen i Oslo. 

Du vil ikke bli seende ut som meg, jeg var pen før. 

Anonymkode: c29fd...532

• Liker 2
  • 2 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2019 den 23.33):

Hei. 

Jeg kan ikke anbefale deg og gjøre dette, jeg har gjort det å angrer hver dag. 

Brynene din vil synke, er ikke sikkert at du kommer til å kjenne deg selv igjen, du kan få lysømfintlige øyen. øyne som renner og lokk som ikke kan lukkes. 

Jeg gjorde det hos Tone Fleischer i Oslo, vær grei å ikke dra dit. 

Det enest stedet jeg kan anbefale er Cosmo klinikken i Nydalen i Oslo. 

Du vil ikke bli seende ut som meg, jeg var pen før. 

Anonymkode: c29fd...532

Hei,

har det gått seg bedre til nå etter så lang tid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...