Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sopp på en tånegl (storetåa) og er usikker på hva er den beste behandlingen. Har dere noen erfaring med dette? Ønsker egentlig ikke pillekur, da den er sterk for magen. Men vil en soppkrem på tåneglen være godt nok? 

Anonymkode: e65a8...c9f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte den fra scholl, fulgte bare anvisningen. Funket på meg :) 

Anonymkode: a0625...fce

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg brukte den fra scholl, fulgte bare anvisningen. Funket på meg :) 

Anonymkode: a0625...fce

Jeg var på apoteket for en stund siden og skulle kjøpe Scholl. Da sa damen på apoteket at hun i stedet anbefalte:

https://www.apotek1.no/produkter/loceryl-5-medisinsk-neglelakk-3ml-498234p

Den var visst mer effektiv og var visst tidligere på resept.  Men den anbefales kun om soppen ikke har tatt store deler av neglen. Har soppen kommet langt må man trolig bruke pillekur.

Anonymkode: 084bf...692

AnonymBruker
Skrevet

Min forsvant av Nalox. Hadde egentlig ikke tro på det, og var sikker på at jeg måtte på sikt til legen og få pillekur. Men ville i hvert fall teste det ut. Og etter 5 måneder var neglen normal. Så det tok jo litt tid, men verdt et forsøk. 

Anonymkode: 83360...778

Skrevet

Pillekuren gikk helt fint med magen

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Godt å høre at pillekur ikke nødvendig. Da drar jeg på apoteket i dag! 

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sopp på en tånegl (storetåa) og er usikker på hva er den beste behandlingen. Har dere noen erfaring med dette? Ønsker egentlig ikke pillekur, da den er sterk for magen. Men vil en soppkrem på tåneglen være godt nok? 

Behandling for neglsopp er omfattende og skal skje med spesialmidler beregnet for formålet. Vanlig canesten har ingen effekt. Pillekur får man ikke uten videre fordi den er dyr og krever også langvarig behandling med varierende effekt. Snakk med apoteket eller fastlegen din. 

Anonymkode: d1181...ffb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...