Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har over en periode på 6 måneder vært i et tiltak hos nav. Hovedsakelig fordi jeg er ung(22 år) og jeg ikke vet helt hva jeg vil enda. Hvis jeg skulle forklart alt ville innlegget blitt veldig langt, så jeg skal prøve å holde det kort. 

Det har nå dukket opp en stilling i nærområdet som hadde vært perfekt for meg. Dette er svært relatert til arbeidet jeg har drevet med under tiltak. MEN, det er et stort men. Jeg har lite tidligere jobberfaring, kun et par sommerjobber. Jeg har ingen utdannelse eller noe særlig annet å vise til. Jeg vet jeg kunne klart denne jobben godt, og alt jeg trenger er en sjanse til å bevise det. Men jeg er redd for å søke på jobben fordi jeg er redd bare for å dra på jobbintervju. Dette skremmer meg så utrolig mye, og jeg er redd for å føle meg som en fiasko som i det hele tatt søker. Jeg er nok fæl til å rakke ned på meg selv og tro jeg er dårligere enn jeg egentlig er. Men nå må jeg snart ta noen grep for å komme ut i jobb, noe jeg vet jeg klarer. Er det lov å si på et intervju at man er nervøs? Jeg vet nervene mine kommer til å ta helt overhånd. Det er kort tid før søknadsfristen går ut, så hjelp jeg trenger noen meninger og kanskje løftene ord fra dere.. 

Jeg føler det ikke er noe vits i å søke fordi jeg ikke er bra nok uansett. Det skal ikke mye til for å finne andre med bedre kompetanse enn meg..:( 

Anonymkode: a0281...1ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, du får den i hvertfall ikke hvis du ikke prøver!

Jeg tror det er ganske lett å miste motet når man driver å søker jobber. Jeg har fått avslag på tre jobber jeg har søkt på nå, selv om jeg har rette kompetansen og erfaring. Det betyr ikke at jeg er dårlig, det betyr bare at det dukket opp en bedre kandidat! Sånn prøver jeg å tenke. 

Og angående det med intervju... De tar deg ikke inn til intervju hvis de ikke har troen på at du kan være en egnet kandidat. Det er det fint å tenke på hvis du skulle komme dit. 

Anonymkode: 3f055...451

AnonymBruker
Skrevet

Er ganske vanlig å nevne at man er nervøs. Det gjorde til og med torpedoen i "innafor" på nrk, som handlet om en eks- torpedo og niesen. 

Er bare å søke. Sikkert lurt å ha en plan på hva du skal si når du blir spurt om hva du har drevet med de siste årene. 

Anonymkode: 5b180...cd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...