Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må flytte og har sett på en leilighet som har alle hvitevarer inkludert, som jeg ønsker. Men i annonseteksten står det at dersom de går i stykker vil de ikke bli erstattet. Altså, jeg kan kanskje skjønne vaskemaskinen, men komfyr, oppvask, kjøle- og fryseskapet er integrert i kjøkkeninnredningen. Og jeg leier jo med forutsetning om at det er møblert med hvitevarer? :klo: Og jeg akter ikke å erstatte dette dersom det går i stykker(med mindre det er jeg som faktisk ødelegger det med et uhell). Lenge siden jeg har leid så er usikker på om dette er ok?

Anonymkode: 9f81d...384

AnonymBruker
Skrevet

Ring/ send melding og spør om de også mener integrerte fryseskap og stekeovn. Tviler på de mener det. Du får uansett med deg de hvitevarene du har betalt for når du flytter

Anonymkode: 76a67...fdd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det her jeg leier og. Ryker komfyren må jeg kjøpe ny selv, men da er den min. Har allerede skjedd med vaskemaskinen og kjøleskapet. Om jeg flytter, tar jeg det enten med eller spør om huseier/neste leietaker vil kjøpe til en rimelig penge. 

Hos de jeg leier hos stod det umøblert i leiekontrakten mens hvitevarene stod der som en service. Så slapp jeg å kjøpe alt det også. 

Anonymkode: a6507...dcf

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Ring/ send melding og spør om de også mener integrerte fryseskap og stekeovn. Tviler på de mener det. Du får uansett med deg de hvitevarene du har betalt for når du flytter 

Anonymkode: 76a67...fdd

Det er akkurat dette jeg vil unngå. Jeg ønsker ikke å drasse på hvitevarer om jeg må flytte. Det har jeg gjort før og aldri mer. Jeg har forsøkt å spørre megleren(de bruker et utleiefirma), men får ikke noe svar på det så tenkte å gå på visning og spørre der.

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånn er det her jeg leier og. Ryker komfyren må jeg kjøpe ny selv, men da er den min. Har allerede skjedd med vaskemaskinen og kjøleskapet. Om jeg flytter, tar jeg det enten med eller spør om huseier/neste leietaker vil kjøpe til en rimelig penge. 

Hos de jeg leier hos stod det umøblert i leiekontrakten mens hvitevarene stod der som en service. Så slapp jeg å kjøpe alt det også. 

Jeg har ikke lyst til å ta med meg hvitevarer og å drive å selge dem videre til nestemann har jeg også gjort før og det begynner å ha gått en del kroner på dette:\ Har vært uheldig og måttet flytte en del.

Anonymkode: 9f81d...384

AnonymBruker
Skrevet

Men da finner du enten en annen leilighet, eller satser på at tingene ikke slutter å virke så lenge du bor der. 

Jeg kunne sikkert vasket klær et annet sted, men brukte kjøpte brukt vaskemaskin på Finn. Samme med kjøleskap, det virket det som stod der, men det var under benk, ingen flaskeholder i døren, ingen grønnsaksskuff og en frysedel som tok opp mye plass. Hadde plass til ost og smør inni der bare. Så da jeg fant et på kampanje på Elkjøp slo jeg til, og gir jeg det vekk til huseierne når jeg flytter har det ikke kostet meg mange kronene i mnd. Og det var det verdt med god plass :) 

Skrevet

Jeg har leid flere steder hvor det har vært slik, en gang måtte jeg kjøpe meg nytt kjøleskap fordi det sluttet funke. Neste leiligheten jeg flyttet inn i hadde alle hvitevarer utenom kjøleskap, så det passet meg jo egentlig fint da. Og når jeg enda en gang skulle flytte, så solgte jeg kjøleskapet til den personen som overtok leiligheten. 

Men, jeg hadde ikke godtatt det dersom det er integrerte hvitevarer. Det er jo ikke noe som er like enkelt bare ta med seg når man flytter, og det er ikke bare å bytte så enkelt heller. Man skal jo ikke ta med seg integrerte hvitevarer når man selger bolig engang, så det å skulle ta det med seg når man flytter ut av leiebolig er jo ganske håpløst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...