Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om jeg dusjer for lite, ser mange dusjer hver dag men jeg dusjer 2-3 ganger i uka, lukter ikke. 

Anonymkode: 64fa6...b5e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om jeg dusjer for lite, ser mange dusjer hver dag men jeg dusjer 2-3 ganger i uka, lukter ikke. 

Helt perfekt for huden din :)

Anonymkode: 00d23...2a5

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du dusjer ikke for lite! Du må dusje etter hva som passer deg best, ikke hva alle andre gjør!😊 

Anonymkode: 0ac56...f5d

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye bedre å gjøre som du gjør. Man trenger vanligvis ikke å dusje hver dag. Er bedre for huden å dusje sjeldnere. Man trenger heller ikke å bruke såpe. 

Anonymkode: 6a5a8...fa3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lukter du ikke, så dusjer du ofte nok.

Anonymkode: ab6cd...963

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du lukter vel litt i underlivet?

Anonymkode: 138b8...ecc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke dusje hver dag nei. Men regner med du vasker deg utenom dusjinga? Jeg synes det høres litt ekkelt ut å kun vakse underlivet 2 ganger i uka. 

Anonymkode: 13fb2...51a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener 3 ganger i uka og da må jeg jo dusje, pluss at jeg kan finne på å gå tur eller slike bonusaktiviteter hvor jeg blir svett, men da forsøker jeg å få dusjet mens svetten fremdeles er våt slik at jeg kan bruke kun vann. Evt. kun såpe under armer, på føtter osv. Dropper som oftes også håret da. Synes det er evig nok. Dersom man ikke har arbeid som gjør at man må dusje hver dag så er det bedre å la være å dusje så mye, både for seg selv og for miljøet.

Anonymkode: 0e0ae...66c

• Liker 4
Skrevet

Jeg dusjet hver eneste dag før, i mange, mange år. Alltid dusj før jeg dro på jobb. Skulle jeg prøve å skåne håret for en hårvask, ble det som regel søndagen, dersom jeg ikke skulle noe sted eller ikke møte andre folk. Da kunne jeg hoppe over en dusj. Kun da.

Men jeg var ille plaget av eksem på leggene i mange år. Helt fra jeg var ung tenåring, faktisk fra den tiden jeg begynte å dusje daglig.... I alle år hadde jeg dette eksemet, som en lege hevdet var psoriasis, og en annen "tørrhets-eksem" etter å ha kastet et halvt sekunds blikk på det.

Nå har jeg ikke jobbet på noen år pga uføretrygd, og da gidder jeg ikke dusje daglig lenger, når jeg bare skal gå hjemme og sose for meg selv. Jeg vasker meg under armene osv noen dager, og så dusjer jeg et par ganger i uken. Hårvask er 1-2 ganger i uken nå. Det skåner håret, og det skåner huden for all den såpa og varmtvannet.

Siden jeg ikke har seksualliv (ingen partner eller kjæreste), MÅ ikke underlivet være nydusjet hver dag heller (som sagt, ofte soser jeg bare rundt hjemme og plager ingen).

Eksemet har vært borte i flere år nå, etter at jeg begynte med å dusje sjeldnere! Og det eksemet var ille, altså...jeg gikk for eksempel ALDRI med shorts. Ikke kjole heller, om jeg ikke hadde tynn strømpebukse på, som skjulte eksemet. Det var utrolig stygt, og jeg klødde alltid på det, så dett var ofte blodige skorper på det også.

Jeg tror vi dusjer altfor ofte i dagens moderne samfunn. Vi skrubber vekk hudens naturlige beskyttelse. Men uff... jeg hadde aldri orket å gå på jobb uten å dusje først heller 😣

• Liker 17
Skrevet

Vasker du deg ikke ansikt, under armene og underliv hver dag + bytter undertøy. Tenker om du gjør det, så er det ikke krise å ikke dusje mer en hver andre eller tredje dag. Men om du ikke vasker deg i det hele tatt i løpet av de tre dagene, så syns jeg det høres ekkelt ut. Men det er vel kanskje for at jeg svetter mer en deg, men selv når jeg ikke lukter vondt så må de tingene vaskes hver dag for at jeg skal føle meg komfortabel til å omgås folk og legge meg sammen med kjæresten hver kveld.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er ekkelt å dusje så lite. Når du sier 2-3 ganger i uken så er det i realiteten 2 ganger i uken, og det er ikke nok til å fjerne daglig svettelukt, nattesvettelukt, generell BO. 

Vi lukter det på deg selv om du ikke tror det selv. Fatter ikke at folk orker å gå rundt og lukte når det er bare å hive seg inn i en kjapp dusj som maks trenger å ta 5 min. Man må ikke vaske håret hver dag, bruk en mild såpe, eller såpe annenhver dag. men skylle av deg kroppseimen som har bygget seg opp!

Anonymkode: 39a85...d00

• Liker 7
Skrevet

Det er i grenseland. 2-3 ganger kan være greit nok avhengig av hva du gjør i løpet av uken. Gjør du aktiviteter som trening, sex og fest totalt flere dager enn du dusjer så synest jeg det er for lite. Jeg definerer en dusj som en hurtig skylling med vann også. Ikke kun en full såpevask.

AnonymBruker
Skrevet

2-3 ganger i uken er helt greit. 
Så lenge man ikke lukter så ser jeg ikke poenget med å dusje oftere. 

Jeg var en av de som dusjet hver dag før, og har gått ned til 2-3 ganger pr uke nå. 
Er helt vidunderlig å slippe den tørre huden, kløe i hodebunnen og underlivsplager som var forårsaket av for mye dusjing. 

Anonymkode: e9391...e94

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder sjelden å dusje mer enn 2-3 ganger i uka. Går mye tid, mye klesvask osv . Vaskeklut funker helt fint. 

Anonymkode: 3c10a...a7b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er ille plaget med psoriasis og jeg forsøker å kun dusje 2-3 ganger i uka. Vasker meg hver dag med klut og såpevann under armene og i underlivet. Samt klut og vann i ansiktet. Bytter undertøy og sokker hver dag. Resten av klærne når de er skitne.

Anonymkode: 589ee...572

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer også ca 3 gg pr uke, men vasker meg hver dag ( ansikt, under armene og i skrittet), tar på deo hver dag etter vask/dusj og skifter truse hver dag. Dusjer selvsagt oftere ved behov ( etter trening, sex o.l.). Vasker håret like ofte som jeg dusjer. Synes der er rart at noen synes at «alle» må dusje hver dag. Dette fungerer helt fint for meg. Lukter ikke av meg. Har også litt tørr hud, og daglig dusjing er ikke bra i den sammenheng. 

Anonymkode: 1f83f...ff4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Million said:

Jeg dusjet hver eneste dag før, i mange, mange år. Alltid dusj før jeg dro på jobb. Skulle jeg prøve å skåne håret for en hårvask, ble det som regel søndagen, dersom jeg ikke skulle noe sted eller ikke møte andre folk. Da kunne jeg hoppe over en dusj. Kun da.

Jeg tror vi dusjer altfor ofte i dagens moderne samfunn. Vi skrubber vekk hudens naturlige beskyttelse. Men uff... jeg hadde aldri orket å gå på jobb uten å dusje først heller 😣

Brukte du såpe på hele kroppen? Hudkrem?

Jeg vasker med vann hver dag, men bruker kun såpe under armene. Tror ikke det er bra å såpe inn hele kroppen hver dag, eller skrubbe den. 

Anonymkode: 35cc7...07c

• Liker 3
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukte du såpe på hele kroppen? Hudkrem?

Jeg vasker med vann hver dag, men bruker kun såpe under armene. Tror ikke det er bra å såpe inn hele kroppen hver dag, eller skrubbe den. 

Anonymkode: 35cc7...07c

Ja, jeg brukte såpe på hele kroppen. Bruker klut når jeg vasker meg, for å skrubbe meg skikkelig ren. Føler ikke at jeg blir helt ren om jeg kun bruker vann...

Glemte som regel å ta på hudkrem, og det ble bare klin og kliss av det. Prøvde et utall forskjellige kremer på leggene da, siden de var så ille plaget av eksem, men det var aldri noen krem som hjalp på eksemet.

Men som sagt; jeg bader ikke/dusjer ikke hver dag lenger og huden er MYE bedre. Helt bra fra eksemet faktisk.

Endret av Million
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting som tilsier at man skal dusje hver dag. Dusj heller ved behov. De fleste er oppegående nok til å vurdere selv hva som er tilstrekkelig. 

Anonymkode: 35ff8...2b2

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer og vasker håret 2 ganger i uken. Jeg tror ikke det er bra for huden med full kroppsvask hver dag. De dagene jeg ikke dusjer, vasker jeg meg selvfølgelig i ansikt, under armene og i underlivet.

Anonymkode: a9209...a64

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...