Gå til innhold

Best kontant med sønn eller datter i voksen alder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt inspirert av tråden her om å få bare gutter, og at det kan være en skuffelse.

Jeg har en av hver, og er like glad i dem begge to. Kunne virkelig ikke tenkt meg at sønnen min skulle vært ei datter.

Men nå er de små begge to. 

Og det jeg tenker på er hvordan det blir når de blir voksen? Tar de like mye kontakt? Er det sånn at det er større sjans for at sønnen flytter langt vekk osv?

Ønsker ikke diskusjon om svigermor osv ;) tenker vi kommer langt hvis alle er som min svigermor. Tålmodig og raus, med mange gode tips, uten å legge føringer for andres liv.

Anonymkode: 3865e...a38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser både på min bror og min mann at de har mindre kontakt med sin mor. Jeg prater med mamma flere ganger i uken, broren min sikkert en gang i måneden eller mindre. Ikke fordi de har noe dårlig forhold eller noe, han bare tenker ikke på det tror jeg. Min mann ringer sjelden sin mor hvis ikke det er for å spørre om noe konkret. Hun har bare gutter og jeg prater mer med svigermor enn hva mannen min gjør. Jeg håper jeg har et godt forhold til både sønnen og datteren min når de blir voksne, men det er nok ofte slik at døtre og mødre har et litt annet bånd i voksen alder. Jeg har feks reist mye på tur med mamma, det er nok ikke like ofte at menn drar på tur med moren sin på samme måte.

Anonymkode: 7d17f...475

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Faren min snakker med Farmor på telefonen hver dag. 

Før vi fikk barn snakket mannen min med sin mor på telefonen gjerne en times tid minst en dag i uken, og nå når han er i permisjon snakker de på facetime daglig (sammen med lillesoppen). 

Jeg tror nok det kommer an på personlighet og hvor nært forhold man har, heller enn hvilket kjønn man er. 

Anonymkode: fbda1...b01

• Liker 6
Skrevet

Tror det handler mer om person,ikke kjønn. Bror min tar like mye kontakt med mamma som jeg gjør,og treffer henne ofte😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har klart et nærere forhold til moren min enn brødrene mine. Ser det samme hos mannen min. De er nære, men ikke i den nærmest symbiosen jeg og mamma er i. 

Selvsagt er det individuelle forskjeller, men det er nok oftest slik at voksne døtre er nærere sine mødre enn voksne sønner.

Jeg håper å få en datter en gang....

Anonymkode: 3bf83...0a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror også dette har mye å gjøre med hvilket forhold man har fra før, og hva slags personlighet man har.

Jeg tar nok mindre kontakt med mine foreldre enn det min bror gjør. Selv om vi begge opplever å ha et nært forhold til begge foreldrene våre. Det ligger nok mye til at jeg er en mer introvert og selvstendig person.

Mannen min var MYE tettere med sin mor enn det både jeg og broren min er med vår. De snakket sammen om ALT, og nesten hver dag.

Jeg tror også at det er lettere å være tett med noen som har relativt lik personlighet som en selv, og som ser livet mye på samme måte.

Anonymkode: b7ff9...d9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har helt klart et tettere forhold til mamma enn det bror har. Ser henne ca 1 gang i uken og snakkes ofte, mens han ser henne kanskje hver 2-3 måned, tross han bor nærmere, og har et yngre barn som er glad i farmor. Vet ikke hvorfor. 

Mannen min har et tett forhold med sin mor, ses ca 1 gang i uken, og snakkes ofte, noen ganger flere ganger for dagen, det samme med hans bror. 

Anonymkode: 95f44...bb6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg (kvinne) har kontakt med mamma omtrent hver dag, enten telefon eller melding. Vi drar også ofte på turer sammen i Norge og utland. Vi har et godt forhold, har lik humor og interesser. 

Min bror er ikke like flink til å ta kontakt, og svarer som regel veldig konkret på meldinger (type «ok»😂). Han tenker ikke over det tror jeg. Han ringer hvis det er noe spesifikt han lurer på. Tror det aldri har skjedd at han har ringt kun for å småprate (kun på bursdagen hennes🥰), det samme med meldinger. Jeg og mamma er mye mer småpratete av oss. 

Han er selvsagt like glad i mamma som det jeg er, og mamma er like glad i oss begge. 

Anonymkode: 4adec...f0a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og snakker mye oftere med pappa enn med mamma. Broren min har derimot bedre kontakt med mamma. Tror ganske sikkert at det ikke er kjønn som har størst betydning.

Anonymkode: 31322...aac

Skrevet

Det handler mye om kjønn (selv om andre faktorer også spiller inn), kvinner er generelt mer relasjonsorienterte enn menn. 

AnonymBruker
Skrevet

Handler om personlighet tror jeg. Jeg har mer kontakt med både min og hans mor enn han har, men han har like mye kontakt med sin mor som min søster har med vår. 

Anonymkode: 2c437...734

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...