AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #1 Del Skrevet 28. mars 2019 Erfaringer fra deres egne familier? Syns rødt hår er skikkelig fint 😊 Anonymkode: 15b5e...bdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #2 Del Skrevet 28. mars 2019 Trodde det var nesten garantert jeg, hvis en av foreldrene har rødt hår. Anonymkode: 920cb...fba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #3 Del Skrevet 28. mars 2019 Rødt er dominerende gen. Her er jeg og mannen blonde og datter kom med kobberrødt hår. Sønnen er gylden. Anonymkode: c231a...33d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #4 Del Skrevet 28. mars 2019 Tre (av 13) av min bestefars søsken hadde rødt hår, mens han var lys, lys blond. Jeg arvet det røde håret deres, men ellers er det ingen noe sted i slekta som har rødt hår. Ikke om jeg regner med samtlige av den familiens etterkommere engang, inkludert tremenningene og deres barn og barnebarn. Så i min familie er det vel en viss arvelighet, men det slår ikke til særlig ofte 😂 Anonymkode: 6c30a...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #5 Del Skrevet 28. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tre (av 13) av min bestefars søsken hadde rødt hår, mens han var lys, lys blond. Jeg arvet det røde håret deres, men ellers er det ingen noe sted i slekta som har rødt hår. Ikke om jeg regner med samtlige av den familiens etterkommere engang, inkludert tremenningene mine og deres barn og barnebarn. Så i min familie er det vel en viss arvelighet, men det slår ikke til særlig ofte 😂 Anonymkode: 6c30a...6a4 Anonymkode: 6c30a...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #6 Del Skrevet 28. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rødt er dominerende gen. Her er jeg og mannen blonde og datter kom med kobberrødt hår. Sønnen er gylden. Anonymkode: c231a...33d Hadde du/mannen noen andre i familien med rødt hår? Anonymkode: 15b5e...bdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #7 Del Skrevet 28. mars 2019 Ingen av mine foreldre har rødt hår men jeg fikk det og begge mine barn. Det ene barnet har rødt hår og blå øyne og det andre rødt hår og brune øyne. Anonymkode: 524ba...441 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #8 Del Skrevet 28. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ingen av mine foreldre har rødt hår men jeg fikk det og begge mine barn. Det ene barnet har rødt hår og blå øyne og det andre rødt hår og brune øyne. Anonymkode: 524ba...441 Men hadde du noen lenger ute i familien med rødt hår? Hvilke farger hadde foreldrene dine på håret hvis de ikke hadde rødt? Anonymkode: 15b5e...bdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #9 Del Skrevet 28. mars 2019 Min far har rødt hår og fregner, og «bare» to av 5 søsken fikk det. Jeg fikk det heldigvis ikke om ikke sønnen min heller. Er spenst på neste barn da mannen min dessverre har litt rødlig skjegg. Syntes ikke det er fint i det hele tatt. Anonymkode: 9c43d...389 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #10 Del Skrevet 28. mars 2019 Min mor er rødhåret, men jeg er lys blond med litt rødt skinn i. Rødt hår er kult:) Anonymkode: 87a48...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #11 Del Skrevet 28. mars 2019 Jeg har rødbrunt hår, og vår datter fikk også det, selv om far er marokkaner, med kullsvart hår. Sønnen vår fikk brunt hår. Anonymkode: f4863...712 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #12 Del Skrevet 28. mars 2019 Min mor har helt rødt hår, faren min mørkebrunt /svart hår. Jeg fikk lysebrunt med rødskjær i, og min datter har ganske mørkt brunt hår uten snev av noe rødt (faren hennes har svart hår). Anonymkode: e09c8...489 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs.Under Skrevet 28. mars 2019 #13 Del Skrevet 28. mars 2019 Min mor har rødt hår, det har ikke jeg eller mine barn. Men broren min-han fikk alt, rødt hår og rødhårede barn. Og her snakker vi rødt altså! Såh..konklusjonen fra egen familie er at dette er temmelig arvelig ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #14 Del Skrevet 28. mars 2019 Mormor og mor har rødlig hår. Faren min er italiener, så jeg arvet hans mørke hår og brune øyne. Fikk barn med en blåøyd, mellomblond nordamann, og begge døtrene mine har rødlig hår og brune øyne. Anonymkode: 0657d...6f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #15 Del Skrevet 28. mars 2019 Min mor har rødt hår, arvet etter morfaren min. Min far var mellomblond. Alle vi fire barna fikk mellomblondt hår. Hos oss, har det røde håret heldigvis dukket opp igjen hos mine døtre. Ingen av sønnene mine har rødt hår og heller ingen av mine søskens barn. Anonymkode: 1244f...019 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #16 Del Skrevet 28. mars 2019 Min oldemor hadde rødt hår, og hennes eneste datter arvet dette, og ga det videre til ett av sine to barn. Men det gikk ikke videre verken til meg eller min bror, og det er heller ingen av mine eller hans barn som har fått det. Det er jo ikke uvanlig at det er flere i en familie som har rødt hår, men det er heller ikke garantert. Anonymkode: 90a28...68b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #17 Del Skrevet 28. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Rødt er dominerende gen. Her er jeg og mannen blonde og datter kom med kobberrødt hår. Sønnen er gylden. Anonymkode: c231a...33d Nei, genet for rødt hår er ikke dominant, det er resessivt. Noe som betyr at to foreldre uten rødt hår kan få et barn med rødt hår dersom de begge har dette genet. Hadde det vært dominant ville vi hatt veldig mange flere med rødt hår her i verden siden barna garantert ville fått rødt hår dersom bare én forelder hadde dette genet. Anonymkode: 5458e...664 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #18 Del Skrevet 28. mars 2019 Her i familien har far brunt hår, mor mørke-brunt(svart). Eldste datter fikk kobber-brunt/rødt, mens yngste datter (ble født med svart, deretter ble det blondt og senere: ) brunt som faren. Anonymkode: e64e0...83a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #19 Del Skrevet 28. mars 2019 Mormoren min og morfaren min hadde begge brunt hår, de hadde 5 barn, 3 av dem fikk rødt hår. En av disse var min mor, hun har rødt hår. Min mor har tre barn, ingen av oss eller våre barn fikk rødt hår. Av mine 14 fettere/ kusiner har kun 2 fått rødt hår. Anonymkode: 1acc8...f9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #20 Del Skrevet 28. mars 2019 det er et recessivt gen. Har en mor med blondt hår, far med svart hår. Og begge oss søsknene fikk rødt hår. Er ingen andre i familien vår som har hatt rødt hår som jeg vet om. men jeg mistenker at moren til bestemoren min har hatt rødt hår. Anonymkode: 99756...647 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå