Gå til innhold

Så utrolig vondt å ikke bli invitert..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobben er jo som ungdomsskolen all over. 

Jeg skjønner ikke hva jeg gjør som gjør at jeg ikke blir invitert. 

Føler jeg er blid, hyggelig. Prater med folk, er hjelpsom. Allikevel blir jeg ikke inkludert når det er noen som finner på noe som en gruppe. 

Nå er det igjen en tur da, hvor jeg ikke er invitert. Dette med folk jeg går godt overens med, jobbet like lenge, like gamle barn osv. Det er kun jeg i vår aldersgruppe på jobben som ikke er invitert. 

Føler de andre som er invitert snakker om meg. At de er høflige, men kun det. De er som en god vennegjeng sammen, og jeg er på utsiden. 

Det er ikke noe galt med meg! Jeg ser normal ut, har ikke noe spesielt som gjør at jeg ikke skal bli likt, tror jeg! 

Jeg vet at jeg ikke er avglemt.. Jeg er rett og slett ikke invitert. 

Så jeg lurer på hvordan jeg skal være til denne «alfakvinnen» i gruppa, og hennes medlemmer? Skal jeg fortsette å være blid og trivelig? Tydeligvis blir jeg ikke invitert uansett... Hvordan kan jeg takle dette? Er en vond følelse altså.. 

Heldigvis er det mange andre hyggelige her... Selv om jeg har så innmari lyst å være med de, være med i gjengen... 

Anonymkode: 07eeb...745

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er det alle som er med i denne gjengen? Eller er det alle på din alder som er i denne gjengen? Er der andre på jobben du heller kan bli en gjeng med? Du sier der er andre hyggelige. Kan du heller bli en gjeng med disse? 

Har du venner ellers? 

Dårlig gjort av disse. Ville bare fortsatt å være høflig og vanlig. 

Endret av Sensi
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da syntes jeg faktisk du skal drite langt i disse kollegaene og fokusere på de vennskapene du har utenom jobben. 

Deres tap.

Noen er bare drittsekker av natur, og det er ingen grunn til å ønske å være venn med disse menneskene.

Anonymkode: 907ce...d37

• Liker 10
Skrevet

Det der må være så kjip følelse! Uff. Syns voksne som rett og slett ekskluderer andre er litt skremmende. Kan du nevne det for en av dem? 

Skjønner at det heller ikke er lett, men det blir vel eneste måten du får vite noe om det på? 

Ellers så får du nesten bare heve deg over, fordi det jo faktisk er andre hyggelige der. Men jeg kan godt skjønne at du lurer. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da syntes jeg faktisk du skal drite langt i disse kollegaene og fokusere på de vennskapene du har utenom jobben. 

Deres tap.

Noen er bare drittsekker av natur, og det er ingen grunn til å ønske å være venn med disse menneskene.

Anonymkode: 907ce...d37

Et godt poeng. Sånne folk vil man ikke ha som venner. Men som regel er det en eller to bak virker det som, og som overstyrer de andre. De "andre" vil kanskje gjerne ha inkludert... tenker jeg. 

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg vet det gjør vondt, har vært der selv :klem: Men du har det bedre uten dem.

Syns dette er fint

Skrevet

Kan du ikke spørre om det er plass til deg og? 

• Liker 2
Skrevet

Dette er faktisk mobbing, og det er ulovlig. Men det er ikke lett å ta tak i noe sånt da det sannsynligvis bare skader situasjonen mer for deg. Forstår godt at det føles fælt. Det sier mye om personene det gjelder. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vet de i det hele tatt at du ønsker å være med på dette? Eller sitter du stille og venter på en invitasjon? 

Dette er jo fritid, og de har sine rutiner. Og som du skriver, de er hyggelige og inkluderende på jobb. Så kan jo være så enkelt som at det aldri har slått dem at du ønsker å være med dem på fritiden. 

Og jada, før jeg blir slaktet, selvfølgelig burde folk se, og forstå, og alltid inkludere. Men innimellom er svaret så enkelt som at man rett og slett ikke har tenkt tanken, fordi du aldri har ytret ønske om å være med. 

Anonymkode: 6fd69...76b

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Men er det alle, eller bare noen? Jeg kommer bedre overens med to av kollegene mine enn jeg gjør med resten. Vi tre finner på ting på fritiden uten å invitere de andre. Det hadde blitt litt mye å invitere alle kollegene (15 stk) hver gang jeg vil henge med disse to.

Anonymkode: 2a285...a04

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Sensi skrev:

Er det alle som er med i denne gjengen? Eller er det alle på din alder som er i denne gjengen? Er der andre på jobben du heller kan bli en gjeng med? Du sier der er andre hyggelige. Kan du heller bli en gjeng med disse? 

Har du venner ellers? 

Dårlig gjort av disse. Ville bare fortsatt å være høflig og vanlig. 

Jeg vil si alle på min alder ja.. Vi har vært en gjeng som startet samtidig og det er denne gjengen.. så det ville vært naturlig.. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det alle, eller bare noen? Jeg kommer bedre overens med to av kollegene mine enn jeg gjør med resten. Vi tre finner på ting på fritiden uten å invitere de andre. Det hadde blitt litt mye å invitere alle kollegene (15 stk) hver gang jeg vil henge med disse to.

Anonymkode: 2a285...a04

De er vel 13-15 stk som skal på turen.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke greit 

Anonymkode: 4712b...cd7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du rett ut spurt om det er plass til deg? Det er helt innenfor når så mange er med. 

Om du da blir møtt med en kald skulder har du svaret. I stedet for å anta at dette er noe de gjør bevisst. 

Anonymkode: 6fd69...76b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvilken bransje du jobber i? Lurer på om det er vanlig mer så dårlige miljøer overalt i arbeidslivet. Er det ca. like mange av hvert kjønn i denne gjengen? 

Anonymkode: 9f8d4...f7a

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Catalina Culès skrev:

Jeg vet det gjør vondt, har vært der selv :klem: Men du har det bedre uten dem.

Syns dette er fint

Hei TS,

Jeg skulle til å svare deg, men synnes denne teksten sier det på en mye bedre måte.

Jeg ville absolutt ikke vært lei meg. Ok, til å starte med ville jeg synnes det hele bare er dumt, og jeg ville kanskje blitt skuffet. Men at jeg skal gå rundt, være lei meg, eller såret pga dette kommer ikke på tale. Livet handler om så mye mer, det er andre ting som er langt viktigere til at dette skal påvirke meg på noe som helst måte :)

Hev hodet, vær glad og lev livet ditt! Dette er ikke verdt å kaste bort tid på...

Anonymkode: 2dce6...386

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobben er jo som ungdomsskolen all over. 

Jeg skjønner ikke hva jeg gjør som gjør at jeg ikke blir invitert. 

Føler jeg er blid, hyggelig. Prater med folk, er hjelpsom. Allikevel blir jeg ikke inkludert når det er noen som finner på noe som en gruppe. 

Nå er det igjen en tur da, hvor jeg ikke er invitert. Dette med folk jeg går godt overens med, jobbet like lenge, like gamle barn osv. Det er kun jeg i vår aldersgruppe på jobben som ikke er invitert. 

Føler de andre som er invitert snakker om meg. At de er høflige, men kun det. De er som en god vennegjeng sammen, og jeg er på utsiden. 

Det er ikke noe galt med meg! Jeg ser normal ut, har ikke noe spesielt som gjør at jeg ikke skal bli likt, tror jeg! 

Jeg vet at jeg ikke er avglemt.. Jeg er rett og slett ikke invitert. 

Så jeg lurer på hvordan jeg skal være til denne «alfakvinnen» i gruppa, og hennes medlemmer? Skal jeg fortsette å være blid og trivelig? Tydeligvis blir jeg ikke invitert uansett... Hvordan kan jeg takle dette? Er en vond følelse altså.. 

Heldigvis er det mange andre hyggelige her... Selv om jeg har så innmari lyst å være med de, være med i gjengen... 

Det eneste du kan gjøre er rett å slett å spør de hvorfor de ikke inviterer deg. Det kan også være kjipt, for du vil nok alltid bli husket for det. Men tror det er eneste måten å gjøre det på. Håper det ordner seg.

Skrevet

Hvilken type tur er det? Kanskje de har kommet på ideen når de har vært samlet, og ikke kommet på å invitere de som ikke var der etterpå.

Voksne folk ekskluderer ikke på samme måte som ungdommer. Tipper det ikke er med vilje. Neste gang du hører dem si noe om turen, si "Åh, skal dere til "xxx"? Er det plass til en til eller?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Hvilken type tur er det? Kanskje de har kommet på ideen når de har vært samlet, og ikke kommet på å invitere de som ikke var der etterpå.

Voksne folk ekskluderer ikke på samme måte som ungdommer. Tipper det ikke er med vilje. Neste gang du hører dem si noe om turen, si "Åh, skal dere til "xxx"? Er det plass til en til eller?

Synes ofte voksne kan være verst. Kanskje ikke så lett å tenke seg hvis man aldri har opplevd det selv...

TS: synes du skal prøve å finne deg en annen jobb jeg. Har vært i et slikt miljø en gang, og aldri mer. Gikk tilslutt utover helse, søvn og trivsel. Det er heller ingen vits å ta det opp. Da vil du bare oppleve at folk tar deg med av velvilje. Og så er det alltid noen som blir skjult sure fordi de mener de ikke har gjort noe galt. Særlig hvis sjefen blir involvert, så er det mange som ikke liker å bli stemplet som en som holder andre utenfor.

Det er desverre en situasjon du ikke kan vinne. Foreslår at du setter deg ned med stillingsannonsene og søker nye jobber. Livet er for kort til å bli i en jobb der du ikke føler deg godtatt. Når du finner et godt arbeidsmiljø, vil du ikke angre. 

Lykke til❤️

Anonymkode: cd293...7d9

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...