Gå til innhold

Hvordan fortelle fuckfriend om graviditet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ei 18 (snart 19) år gammel jente, og har funnet ut at jeg er gravid. En og en halv måned på vei ca. nå.

Kompisen min som er faren, har jeg hatt sex med ofte over et år eller noe sånt. Han er 18 (et år yngre enn meg).

Har ikke peiling på hvordan jeg skal fortelle han at jeg er gravid. Han er veldig snill, men fortsatt usikker på hvordan han vil ta det. Noen tips? Er litt redd for reaksjonen..

Anonymkode: 04be0...89d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere var 2 om det, så du skal ikke være redd for reaksjonen. Kanskje blir han glad, kanskje griner han eller stormer ut døra. La han få reagere som han vil, og så gi han noen dager. Noen ganger når vi får sjokk, trenger vi god tid på å reflektere og så reagere mer korrekt når vi har roet oss. Eksempel: jeg gliste da jeg fikk vite at søskenbarnet mitt var døende, fordi jeg ble så kvalm og redd at det eneste som klarte å holde meg oppe var å plastre på meg et smil(men jeg gjorde det ubevisst, ikke et valg). Moren min klikka på meg, selvfølgelig. Menneskehjernen er rar. Men etter det fikk jeg samlet meg og begynte heller å hjelpe til i situasjonen, og søskenbarnet mitt overlevde. 

Så om reaksjonen skulle være dårlig, bare pust og ikke tving på han noen meninger eller krav før han er klar, be han ringe deg når han tenker klart f.eks. Om du vil møte han på tomannshånd eller ringe for å si det er helt opp til deg, det er en krevende situasjon så du må gjøre det mest behagelig som mulig for deg selv.

Anonymkode: c002a...524

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...