Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle dere!

Jeg ønsker å fortelle min historie om hvordan jeg gikk fra å være redd og trist prøver til nå gravid uten plager/komplikasjoner(bank i bordet).

Jeg var gift med min mann i 8 år. Vi giftet oss når vi var 22 og begynte å prøve å få små når vi var rundt 26. Ingenting fungerte. Jeg kjøpte hundrevis av tester, strimler, kosttilskudd, tempere og hadde sikkert de fleste av apper på telefonen for å få dette til.

Det skal sies at jeg hadde en noe lang(35) og ustabil syklus, men eltestene viste tydelige utslag. Hadde sex ca annenhver dag hver periode. Noe var rart...etter 3 år med ufattelig frustrerende prøving dro jeg til privat gynokolog. Hun kunne fortelle meg at jeg hadde mild pcos og fyrte i meg pillekur på pillekur. Mannen testet seg selv(noe han fortalte meg når han dro fra meg..) og han var i orden. 

En stund senere ble jeg kastet på hodet ut av hjemmet og byen min. Uten spesifisert grunn. Jeg var ruinert finansielt og psykisk.

Ett par år senere møtte jeg min nåværende kjæreste. Vi har hatt normal sex hele veien, men uten prevensjon(jeg trodde ikke jeg kunne bli gravid). Jeg dro også til gynokolog i min nye by for rutinesjekk og hun slo opp øynene og lo når jeg sa jeg hadde fått beskjed om pcos. Her var alt helt perfekt. Og etter 1,5 år var jeg plutselig gravid! 

Og nå har jeg noia. Men er også veldig takknemlig. :)

Tanken bak innlegget var ideen om at det kjemiske mellom mennesker ikke alltid stemmer. Og spør alltid om second og trippel opinion om nødvendig! Hold dere unna drittsekker! Tenker med gru på hva som ville ha utspilt seg av scener om jeg hadde fått små med den gærne exen min...

lykke til alle sammen og varm klem.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Så hyggelig at du ville dele. Jeg synes dette var en veldig god historie!

Jeg er litt enig der. Det kjemiske mellom to personer er så utrolig viktig, og man vet aldri hvordan det kan påvirke deg både psykisk og fysisk. Gratulerer så mye til deg og til at dere har det få fint. Liker glad-innlegg! :hjerte:

AnonymBruker
Skrevet

Så bra historien din fikk en positiv utvikling! Gratulerer! Men hvordan ender man opp med å være gift i 8 år med en gærning?

Anonymkode: 207b0...973

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hensikten med å skrive dette? Tanken og moralen bak innlegget ditt er at det kjemiske mellom to personer ikke alltid stemmer. Men vi som prøver lenge med våre partnere ønsker da vitterlig å bli gravide med dem, ikke noen andre. Jeg er ikke sammen med en gærning, jeg er med mannen i mitt liv. Jeg håper ikke vår langtids prøving er forgjeves fordi vi er en dårlig biologisk match. 

Men gratulerer med svangerskapet, det er veldig flott når det til slutt går etter så lang tid!

Anonymkode: 50f36...e52

• Liker 8
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke helt hensikten med å skrive dette? Tanken og moralen bak innlegget ditt er at det kjemiske mellom to personer ikke alltid stemmer. Men vi som prøver lenge med våre partnere ønsker da vitterlig å bli gravide med dem, ikke noen andre. Jeg er ikke sammen med en gærning, jeg er med mannen i mitt liv. Jeg håper ikke vår langtids prøving er forgjeves fordi vi er en dårlig biologisk match. 

Men gratulerer med svangerskapet, det er veldig flott når det til slutt går etter så lang tid!

Så sykt enig med innlegget ditt her. Satt igjen med en klump imagen etter å ha lest innlegget til TS, «tenk om jeg ikke klarer å bli gravid med den fantastiske mannen jeg er forlovet og har det så bra sammen med? Jeg ønsker jo barn så sterkt og vil på ingen måte ofre det for noen» 

Bra det ble en lykkelig slutt for deg TS, gratulerer

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Betta123 skrev:

Så sykt enig med innlegget ditt her. Satt igjen med en klump imagen etter å ha lest innlegget til TS, «tenk om jeg ikke klarer å bli gravid med den fantastiske mannen jeg er forlovet og har det så bra sammen med? Jeg ønsker jo barn så sterkt og vil på ingen måte ofre det for noen» 

Bra det ble en lykkelig slutt for deg TS, gratulerer

Ja, det er utrolig sårbart å minnes på at man kan være en dårlig match når man er i en såpass sårbar fase.

Skrevet

Ts her

Jeg beklager at det treffer noen av dere på en sår måte. Jeg har vært der selv, og vært her mye og lest opp igjennom. 

La meg bare spesifisere at kjemi dessverre ikke er noe man kan gjøre med «alene», men heldigvis så finnes det hjelp. Jeg kom aldri så langt som mer drastiske alternativer enn piller og endeløse underlivsundersøkelser, men det er da fantastisk at vi har også har så mye mer enn det. Så forsøk som best å ikke bli nedkjørt av stress og tristhet, for noen av oss tar det av ulike grunner rett og slett lengre tid. 

Men så - hovedpoenget - var at man skal være litt obs på hvilken behandlere og behandling man får. Det kan rett og slett være feil for deg/dere. I mitt tilfelle gjorde det nok mer skade enn noe annet. Noe jeg ble rystet over og synes er viktig å poengtere for andre.

Og til slutt; ikke gi opp håp. Jeg satt selv og gråt kveld etter kveld og var overbevist over at det var min feil og at barn ikke var for meg. I de fleste tilfeller så går det bra, og det må man bare tenke og tro på. Plutselig sitter du der med de to strekene.

Takk for alle gratulasjoner! :) Jeg sender de beste klemmer til alle sammen. Ta vare på dere selv. 

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra historien din fikk en positiv utvikling! Gratulerer! Men hvordan ender man opp med å være gift i 8 år med en gærning?

Anonymkode: 207b0...973

Der har du faktisk et veldig godt poeng. Han var veldig snill og hyggelig, men også svært manipulativ. Han tok alle beslutninger og styrte hele hverdagen. Det var veldig subtilt. 

Tilslutt skjedde det en stor og stygg tragedie i familien min og han klarte ikke å håndtere min sorg. Så jeg ble kastet ut. Uten noen forklaring. Noe forferdelig traumatisk som jeg ikke ønsker på noen. 

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var da virkelig også sammen med mannen i mitt liv(på den tiden). Og jeg satt med samme tanker som deg, og jeg vet inderlig vel; det er forjævlig. Dette er mine erfaringer jeg ønsker å dele dem med dere. Dette er hvordan jeg endte opp som gravid.

Kjemisk kompabilitet er en realitet. Jeg ble skilt fra min partner og ble gravid med min nye. Det var nok sannsynligvis det som skulle til hos meg, trolig også å la kroppen roe seg og være glad. Kanskje det er noe annet hos deg? Noe annet du trenger? Og for vær så snill..hør med flere leger/spesialister. Ikke bare en eller to.

Beste ønsker til deg. Jeg mener det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...