AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #1 Skrevet 28. mars 2019 Er dette for tidlig? Hun har pupper men hun er bare 13 år Anonymkode: 563c3...23a
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #2 Skrevet 28. mars 2019 Seksualisering og seksualiserende klær er en uting hos barn. Men det er ikke ditt barn, og jeg tror du skal la andre oppdra sine barn. Jeg hadde aldri godtatt dette av egne barn. Anonymkode: 7357d...85f 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #4 Skrevet 28. mars 2019 Det kommer veldig an på hvilke miljøer man vanker i. Kommer man fra religiøse miljøer, samme om det er muslimske eller konservativt kristne, så hadde nok det blitt sett veldig ned på. De fleste andre tolererer det nok. Anonymkode: 78409...645 5
heipådegsann Skrevet 28. mars 2019 #5 Skrevet 28. mars 2019 Jeg synes ikke det er noen krise, og kunne sannsynligvis latt en 13åring gått med det selv. Tror det må være litt ekstremt før jeg overstyrer så store barn når det gjelder akkurat klesvalg. 6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #6 Skrevet 28. mars 2019 En jente i klassen til jenta mi, går kledd i superkorte shorts( ser knapt ut som hun har på truse) og topper med bar mage. Dette har hun gjort noen år, de går på 7.trinn nå. Foreldrene virker helt normale, men begynner å lure litt når de lar datteren sin gå kledd sånn.. Anonymkode: 52c60...4bc 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #7 Skrevet 28. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: En jente i klassen til jenta mi, går kledd i superkorte shorts( ser knapt ut som hun har på truse) og topper med bar mage. Dette har hun gjort noen år, de går på 7.trinn nå. Foreldrene virker helt normale, men begynner å lure litt når de lar datteren sin gå kledd sånn.. Anonymkode: 52c60...4bc Ikke sikkert noen av de tenker seksuelt på kroppen hennes. Bare at det et naturlig å gå slik. Jeg gjorde det selv i den alderen. Jeg gjorde ikke det for nåværende digg eller vise meg frem- de tankene eksisterte ikke i mitt hode overhodet. Anonymkode: 99256...a32 9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #8 Skrevet 28. mars 2019 Har man fått pupper så vil vanlige singleter, topper med rund hals og v-hals få en viss utringning, det er ikke til å unngå. Eneste måten man kan unngå det er topper med høy hals, men er virkelig det nødvendig. Selv om hun har fått pupper så trenger ikke voksne rundt henne seksualiserte kroppen hennes, la henne kle seg i klærne de andre ungdommene bruker. Jeg fikk plutselig ganske store pupper før jeg kom i tenårene, gikk fra og være flat til å bruke b-cup før jeg gikk ut av ungdomsskolen. Så selv om jeg ikke brukte noen andre t-skjorter eller topper enn de andre jentene i klassen, så fylte jeg de ut på en helt annen måte enn de som enda ikke hadde pupper. Så jentene i klassen beskyldte meg for å vise meg frem, guttene la plutselig merke til meg på en annen måte og noen voksne stirret like mye som ungene. Akkurat som jeg plutselig var blitt vulgær. Jeg var så fortvilt at mamma måtte kjøpe meg nye topper, og jeg gikk for det meste i høyhalset og for store klær. På svømming hadde shorts og t-skjorte over badedrakten. Likevel fikk jeg oppmerksomhet for at jeg var tidlig utviklet. Jeg som bestandig hadde vært en guttejente ville bare lyst å spille fotball med guttene som jeg bestandig hadde gjort, men nå gjorde jeg det bare for å få oppmerksomhet fra guttene i følge jentene i klassene. Og når jeg var på besøk hos kompisene sim jeg hadde gått inn og ut hos i en årrekke, så måtte vi plutselig overvåkes når vi skulle spill i tvstua, soverommet måtte være åpent og foreldrene som aldri hadde brydd seg før poppet hele tiden inn for å sjekke. Og jentene som enda hadde barnekropper kalte meg feit som hadde fått pupper, lår og rumpe før de. Det ble heldigvis bedre etter noen år, når de fleste jentene kom etter. Men det føles forferdelig urettferdig å bli behandlet annerledes og voksen bare for jeg utviklet meg slik alle skal. Jeg tok meg nok litt nær av dette siden jeg har kjent fordømmelsen og sekualiseringen enkelte holder på med over for barn. Så lenge foreldrene ikke dytter på henne push-up bh og dype utrigninger men det er vanlige antrekk, så la henne være. Det at kroppen forandrer seg "over natten" er ille nok, om ikke andre barns foreldre skal begynne å mene og snakke om kroppen hennes. Anonymkode: 74cd3...a0f 13
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #9 Skrevet 28. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: En jente i klassen til jenta mi, går kledd i superkorte shorts( ser knapt ut som hun har på truse) og topper med bar mage. Dette har hun gjort noen år, de går på 7.trinn nå. Foreldrene virker helt normale, men begynner å lure litt når de lar datteren sin gå kledd sånn.. Anonymkode: 52c60...4bc Ei jente som nå går i 3. på veslas skole, går av og til slik. Magetopp, kort-kort shorts etc. Ikkeno galt i det hjemmet i alle fall, det er dyktige, jordnære og hardtarbeidende bønder med et enormt hjerte for barn og lokalsamfunnet. Gode foreldre, fosterforeldre og besøksforeldre (vesla har besøkshjem der) med fokus på å la ungene finne sin egen vei og egen identitet med trygghet hjemmefra og et solid (billedlig) tupp bak om de behandler dyr eller mennesker dårlig. De har fire voksne døtre som er empatiske og tvers gjennom gode mennesker med samme drivkraft som opphavet. Da spiller ikke magetoppen større rolle, vil nå jeg si. Anonymkode: 621b8...0d2 6
minister-mio Skrevet 28. mars 2019 #10 Skrevet 28. mars 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Seksualisering og seksualiserende klær er en uting hos barn. Men det er ikke ditt barn, og jeg tror du skal la andre oppdra sine barn. Jeg hadde aldri godtatt dette av egne barn. Anonymkode: 7357d...85f Hvorfor antar du at det ikke er ta sitt barn?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #11 Skrevet 28. mars 2019 Nei. Vi har heldigvis ingen sharia-lovgivning, ingen aldersgrenser på klær, ingen uniformeringsreglement i bursdager, og vi har forskjellig smak og stil og preferanser. Hadde jenta vært flatbrystet hadde man sikkert ikke lagt merke til det. Anonymkode: 3d5c1...4e3 6
Sirah Skrevet 28. mars 2019 #12 Skrevet 28. mars 2019 Det kommer vel helt ann på utrigningen. Går den "ned til navelen", eller fyller hun tilfeldigvis bare toppen ut slik? 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #13 Skrevet 28. mars 2019 15 hours ago, AnonymBruker said: Det kommer veldig an på hvilke miljøer man vanker i. Kommer man fra religiøse miljøer, samme om det er muslimske eller konservativt kristne, så hadde nok det blitt sett veldig ned på. De fleste andre tolererer det nok. Anonymkode: 78409...645 Ja, jeg vokste opp i et kristent konservativt naturistmiljø. Der var men enten helt naken eller så dekket man seg ordentlig. Alle former for seksualiserende klær var uakseptabelt. Det gjaldt også f.eks. bikinitruser. Enten så skulle det være bestemortypen eller så skulle trusa av. Anonymkode: d18ae...ce7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #14 Skrevet 28. mars 2019 13 timer siden, minister-mio skrev: Hvorfor antar du at det ikke er ta sitt barn? Det hadde vel ikke vært en problemstilling om det var egne barn 😂 nå må jeg le. En far eller mor har vel vett nok til å si fra!? Anonymkode: 7357d...85f
minister-mio Skrevet 28. mars 2019 #15 Skrevet 28. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hadde vel ikke vært en problemstilling om det var egne barn 😂 nå må jeg le. En far eller mor har vel vett nok til å si fra!? Anonymkode: 7357d...85f Hvorfor kan ikke en forelder lure på om det er greit at barnet ens går kledd sånn? Hva er det å le av? 1
malifika Skrevet 29. mars 2019 #16 Skrevet 29. mars 2019 I ungdomsårene er det utrolig viktig at tenåringene får prøve ut sin identitet og finne seg selv. Man skal derfor være veldig forsiktig med å legge føringer for hvordan unger skal kle seg. Det er ikke alle voksne som kler seg eller sminker seg voldsomt flatterende heller og hvordan hadde vi reagert om noen skulle nekte oss å kle oss i det vi likte??? Jeg har en far som aller helst hadde sett at jeg gikk usminket i svære gensere og formløse olabukser til jeg var langt over 30. Resultatet av dette ble at jeg gjorde alt jeg ikke fikk lov til innen utseende bare for å provosere han. Tok pircinger, tattoveringer, brukte netting strømper og miniskjørt, farga håret blått med grønne og rosa striper osv. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå