AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #21 Skrevet 28. mars 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg skulle kanskje ha snakket med mora, men var redd for at hun skulle kjefte på meg eller noe eller mistenke meg for å gjøre noe galt. Ville aldri skadet barnet på noe som helst måte. Ts Anonymkode: 7c898...ccd I og med at du fulgte barnet bort og ikke hoppet unna og forsvant, er det vel ikke mange som hadde trodd at du gjorde noe galt? Jeg hadde i alle fall ikke gjort det. (På den annen side, er jeg såpass hønemor at jeg ikke lar min snart treåring gå ute alene i det hele tatt.) Anonymkode: 3e714...905 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #22 Skrevet 28. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I og med at du fulgte barnet bort og ikke hoppet unna og forsvant, er det vel ikke mange som hadde trodd at du gjorde noe galt? Jeg hadde i alle fall ikke gjort det. (På den annen side, er jeg såpass hønemor at jeg ikke lar min snart treåring gå ute alene i det hele tatt.) Anonymkode: 3e714...905 Det er sant. Det har jeg ikke tenkt på. Nei, enig. Jeg har ikke barn selv, men hadde ikke latt det gå alene ts Anonymkode: 7c898...ccd
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #23 Skrevet 28. mars 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er forferdelig at en 3-åring er ute og leker alene. Veldig uansvarlig. Anonymkode: e4ee0...957 Enig ts Anonymkode: 7c898...ccd
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #24 Skrevet 28. mars 2019 6 timer siden, BearMama skrev: Min unge er veldig tillitsfull til visse mennesker, hovedsaklig menn med skjegg 😂 Aner ikke hvorfor. Han går rundt og hilser på alle på lekeplassen av voksne og en gang vi gikk forbi en fotballbane løp han rett ut på banen og ville kaste og sparke ball med dem. Ungen min er trygg, glad og kommer har strikte rutiner, faste rammer og har en streng og konsekvent mamma som gir han det han trenger emosjonelt. Så at en har tillit til fremmede trenger ikke å bety noe. Men, min varsellampe blinker når en 3 åring leker alene ute uten tilsyn. En unge som da inviterer til lek med et fremmed menneske kan være et rop om hjelp og oppmerksomhet om barnet har foreldre som ikke er tilstedeværende. Takk for svar. Ja, synes også det var litt trist at hun lekte ute alene. Ts Anonymkode: 7c898...ccd
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #25 Skrevet 28. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis dette et i deres felles bakgård (du sa hun satt i en hengekøye), skjønnet jeg ikke bekymringen. Mange ønsker ikke at barn skal være redd «alle fremmede», en hyggelig nabojente på 20 er en potensiell overgriper..., msn skaper bare utrygghet og angst av slikt. Jeg vil ikke at mine barn skal være redd folk. Anonymkode: e460a...12f Man skal ikke lære barna å være redd folk, men å sette grenser og være forsiktig rundt folk man ikke kjenner. Foreldrene mine pleide å si til meg at jeg ikke skulle snakke med fremmede i utgangspunktet. Ts Anonymkode: 7c898...ccd
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 6. april 2019 #26 Skrevet 6. april 2019 (endret) Slettet Endret 6. april 2019 av Kjærlighetsbarn98
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #27 Skrevet 6. april 2019 For mine unger har kontakt med fremmede aldri vært noe problem. Spesielt min eldste har alltid snakket med omtrent alle han møter på sin vei. Han er bare en veldig snakkesalig person og kunne lett tatt kontakt med deg bare for å snakke om alt mellom himmel og jord. Jeg har alltid prøvd å lære ungene at man ikke kontakter fremmede, men når han ble eldre måtte jeg gå så langt som å lære han om faren for barnekidnapping for at han skulle forstå at man bare ikke kan ta kontakt med alle på sin vei. Han har fått mer grenser på dette med årene heldigvis. Men at en på 3 år er ute alene for å leke det syns jeg ikke virker helt bra. Jeg har en på snart 3 år selv og kunne aldri sluppen han av gårde alene på en lekeplass, ikke en gang alene sammen med sine eldre søsken. Men jeg ser mange 3-4åringer leke alene rundtomkring her jeg bor, så folk er vel forskjellige der. Anonymkode: c0b60...636 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #28 Skrevet 6. april 2019 Det er helt vanlig at små barn søker kontakt med fremmede. I forhold til å øke/redusere egen overlevelsesevne har det å etablere relasjoner/sympati hos fremmede vært helt klart mer positivt enn negativt samlet sett. Anonymkode: 798aa...399
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå