Gå til innhold

Fullføre en gammel utdanning med emner fra et annet Universitet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 😀

For 2 år siden sluttet jeg brått å studere på grunn av en jobb og flytting. Jeg bestemte meg for i fjor å gå tilbake til Universitetet (ikke samme som jeg gikk på før) og har allerede avlagt 60 poeng med emner. Er veldig fornøyd. Det som er litt dumt er at jeg avsluttet den forrige graden min rett før den ble ferdig, har ikke sjekket, men tror det er snakk om 20 poeng, alle i en kategori som heter "Frie Emner". Jeg mener å huske at disse kunne være omtrent hva som helst. 

Har på en måte latt den graden gått helt i glemmeboka på grunn av nye jobben og sånt, menså tenker jeg nå at det hadde jo vært greit å fullføre den når jeg først var så nære og tenker i retrospektiv nå at det var litt dumt at jeg ikke fikk gjort det. Jeg har jo mistet studieretten til den, så vet ikke helt hvordan dette skulle fungere eller hvem jeg skulle måtte kontakte? Det er snakk om Universitet i Oslo. Vet ikke om dette er vits med tanke på hvordan det vil se ut på CV'en heller at en grad på 3 år vil plutselig ha 2 års pause uten grunn samtidig kjenner jeg det hadde vært litt fint å fullføre dette. 🤔

Anonymkode: c4c85...b1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med dem og spør! De er veldig hjelpsomme.  Kanskje må du ta noen fler poeng enn de du mangler, men det er nok ikke så mye mer igjen før du har graden i boks. Snakk med det tidligere universitetet og det nye. 

Anonymkode: aeb79...4fd

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med studieveileder eller rådgiver :)

Anonymkode: 7a373...aae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...