AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #1 Skrevet 27. mars 2019 Jeg har hatt veldig vanskelig barndom med fysisk voldelig far og psykisk voldelig mor, skal ikke skrive detaljert, da blir det lang tekst. Men, som barn lovte jeg meg selv at jeg skal aldri slå, rope og kjefte barnet mitt, at jeg skal være rolig mamma. Nå har jeg barn selv, og jeg føler at jeg blir som min mor. Jeg mister kontrol, og reagerer med skriking når barna ikke hører på meg. jeg vet at det kommer til å skade dem, akkurat sol meg en gang, og lover meg selv hver gang at jeg skal ikke reagere, men får det ikke til alltid. Ellers er jeg god mor for dem, gjør alt, pg er utrolig glad i dem. Hva burde jeg gjøre? Anonymkode: 7f291...6a4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #2 Skrevet 27. mars 2019 Så bra at du vil forhindre den uønskede atferden din! Sinnemestringskurs er et tilbud du kan få gjennom kommunen - det er absolutt verdt et forsøk. Lykke til! Anonymkode: d00a2...f61
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #3 Skrevet 27. mars 2019 Det er jo veldig bra at du er obs på hvordan du ikke vil være! Syns du er tøff som innrømmer det og vil ha hjelp. Mange kommuner og helsestasjoner har div lavterskel tilbud, der man kan få foreldreveiledning, kurs og div. Sjekk ut om dere har det. Føler du at sinne er mer, så kontakt fastlege som kan henvise deg videre. Anonymkode: ded8d...0a0 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #4 Skrevet 27. mars 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt veldig vanskelig barndom med fysisk voldelig far og psykisk voldelig mor, skal ikke skrive detaljert, da blir det lang tekst. Men, som barn lovte jeg meg selv at jeg skal aldri slå, rope og kjefte barnet mitt, at jeg skal være rolig mamma. Nå har jeg barn selv, og jeg føler at jeg blir som min mor. Jeg mister kontrol, og reagerer med skriking når barna ikke hører på meg. jeg vet at det kommer til å skade dem, akkurat sol meg en gang, og lover meg selv hver gang at jeg skal ikke reagere, men får det ikke til alltid. Ellers er jeg god mor for dem, gjør alt, pg er utrolig glad i dem. Hva burde jeg gjøre? Anonymkode: 7f291...6a4 Jeg går i parterapi med min kone. De sendte akkurat bekymringsmelding til barnevernet 🙄 har mye av samme bakgrunn som deg både jeg og kona. Men vi valgte selv å dra i terapi, og ting har blitt mye bedre. Jeg skal i sinnemestring også. Anonymkode: c726e...80b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå