AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #1 Skrevet 27. mars 2019 Spesielt kontor folka? Hva i all verden skal de med disse klokkene når dem sitter på ræva i løpet en hel arbeids dag?Hva slags klokker er det? 😂 Jobben min går mye på å gå og rekke ting på tida osv, men bruker kun mobil og det går kjempe greit. Anonymkode: bd35c...67a 2
Oppgitt78 Skrevet 28. mars 2019 #2 Skrevet 28. mars 2019 Smartklokke er jo tilnærmet et «must have» i disse dager..
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #3 Skrevet 28. mars 2019 3 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Smartklokke er jo tilnærmet et «must have» i disse dager.. Hvorfor? Anonymkode: b314d...4a9 3
Kontormus Skrevet 28. mars 2019 #4 Skrevet 28. mars 2019 Aktivitetsklokker. Slik ser man hvor langt en har gått, antall etasjer, søvn osv... 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #5 Skrevet 28. mars 2019 Jeg har bare en helt vanlig klokke og greier helt fint å holde rede på søvn, matinntak, aktivitet osv likevel. Jeg er kanskje heldig jeg da, som er såpass oppegående at jeg ikke trenger en smart klokke Anonymkode: cfbc8...b20 6
Kladd Skrevet 28. mars 2019 #6 Skrevet 28. mars 2019 Vet ikke om min klokke er "rar" (ikke en smartklokke), men for egen del nettopp fordi jeg sitter på kontor hele dagen, så er det fint med en klokke som minner meg på å røre på meg innimellom. Har som mål å gå 10.000 skritt per dag blant annet, og klokka hjelper meg til det. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #7 Skrevet 29. mars 2019 Jeg har også en "type rar elektronisk klokke" som jeg bruker daglig, og som jeg har brukt daglig i mange år. Du får en god indikasjon på pulsen din, hvordan du sover om natta, dine rutiner hvor gode de er. Hvordan aktiviteten de er å hva som kan bli bedre. Hver time har jeg ett visst aktivitetsnivå jeg må nå, og om denne ikke er nådd får jeg beskjed. Jeg går omtrent 30.000 skritt om dagen. Jeg binder den opp mot fitnesspal hvor man kan registrere matinntaket å hvor mye du har forbrent. Da har jeg en viss oversikt over mitt daglige inntak. Har en tendens til å spise for lite iforhold til aktivitet så klokken og appen holder meg skjerpa Så vet mange bruker disse klokkene også til å gå ned i vekt. På min klokke får du også opp litt diverse momenter som forklarer hvordan du helsemessig ligger an i forhold til alder. Noe som jeg syns er veldig fint. For mange er denne klokken ett dytt i hverdagen til å bli sunnere og være mer aktiv. Samtidig som du kan bruke den som en telefon. Og spesielt syns jeg denne er viktig for "de som sitter på ræva hele dagen på kontor". Anonymkode: 1bbae...924 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #8 Skrevet 29. mars 2019 Mannen fikk en sånn klokke i gave. Han har en jobb som krever at han er tilgjengelig på telefonen til enhver tid. Da er det utrolig kjekt at han kan ringe med den også. Jeg skjønner ikke noe av den så jeg ringer alltid noen hvis jeg skal flytte på den. Gud så irriterende ! Men han liker den godt 🤗 Den viser også alt mulig annet rart som han har intr for. Anonymkode: 7bb05...471
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #9 Skrevet 29. mars 2019 Det er når jeg leser svar som det over ^ at jeg lurer på om verden har gått av hengslene. For meg er slike utsagn, sagt på en så selvsagt måte, et symbol på sykelig opptatthet av egen helse. Anonymkode: 6b65d...c00 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #10 Skrevet 29. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er når jeg leser svar som det over ^ at jeg lurer på om verden har gått av hengslene. For meg er slike utsagn, sagt på en så selvsagt måte, et symbol på sykelig opptatthet av egen helse. Anonymkode: 6b65d...c00 Og da snakker jeg altså om AB...924. Anonymkode: 6b65d...c00
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #11 Skrevet 29. mars 2019 Nei, tja, fordi de har lyst...? Jeg har en sånn klokke. Det er en pulsklokke, med smartklokkefunksjoner. Jeg har i åresvis brukt pulsklokke når jeg trener, som hjelpemiddel til å trene i riktige pulssoner, holde styr på intervaller, avstander, osv osv. Da den tok kvelden, og jeg måtte ha ny, var teknologien kommet der at mange pulsklokker også har smartklokke-funksjoner, i tillegg til at mange av dem ser såpass greie ut at de kan brukes til daglig (i motsetning til den knall oransje kjempeklumpen av en klokke jeg hadde før). Jeg synes det er morsomt med grafer og statistikk, og har glede av å se graf over pulsen min, antall skritt (selv om det er stor unøyaktighet), antall høydemeter, osv, gått i løpet av en dag. Det er praktisk å kunne betale med klokken, ikke måtte ha med seg kort, og ikke måtte dra opp lommeboken når jeg skal kjøpe en liten ting. Og ikke minst er det greit å ha på stille alarm, så jeg vekkes med vibrasjon på armen, og samboeren ikke blir forstyrret når jeg skal stå opp før ham. Om du ikke synes det er kjekt med smartklokkefunksjoner, kan du ikke bare la være å gå med en, da? Hva i alle dager har du med hva andre folk liker å gå med? Anonymkode: cf744...cde
Kjetil E Skrevet 29. mars 2019 #12 Skrevet 29. mars 2019 På 28.03.2019 den 2.25, Oppgitt78 skrev: Smartklokke er jo tilnærmet et «must have» i disse dager.. Smartklokke nei takk. Klarer meg lenge med min mekaniske klokke fra Tissot
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #13 Skrevet 29. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er når jeg leser svar som det over ^ at jeg lurer på om verden har gått av hengslene. For meg er slike utsagn, sagt på en så selvsagt måte, et symbol på sykelig opptatthet av egen helse. Anonymkode: 6b65d...c00 Jeg er "sykelig opptatt av egen helse", og aktivitetsklokken min hjelper meg til å unngå overbelastning med påfølgende oppbluss av kronisk sykdom. (Har en sykdom som blir direkte påvirket av fysisk aktivitet, og må ha daglig aktivitetsbegrensning for å ha en GOD balanse mellom aktivitet og hvile) Etter at jeg begynte å bruke den for 4-5 år siden har jeg hatt 3 alvorlige oppbluss, mot 2-4 oppbluss i året tidligere. Anonymkode: 347a7...f9a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå