Gå til innhold

Blir kvalm/uvel etter hver trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I det siste har jeg blitt kvalm stort sett etter hver trening. Som regel føler jeg bare at jeg er litt kvalm og føler meg uvel i kroppen, men noen ganger har jeg også blitt så dårlig at jeg har måttet sitte klar med spybøtta... Det roer seg etter en stund. 

Er det noen som har opplevd lignende? Hva kom det av og hva gjorde du for å bli kvitt det?

Anonymkode: ba33d...d01

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det sånn da jeg var utrent, i begynnelsen. Spesielt om treningen var intensiv. Det ga seg etter et halvt år, men kan fremdeles bli litt uggen dersom jeg trener hardt.

Anonymkode: 42ed5...73c

AnonymBruker
Skrevet

Kan det hende du pusher deg selv for hardt? Spiser du nok før trening? Jeg trente sammen med min lillebror en gang, og han var utrent. Han kastet opp da vi tøya ut, for han hadde pressa seg selv for mye. 

Anonymkode: 9571c...d07

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har trent regelmessig i flere år, så jeg er ikke utrent. Føler ikke at jeg pusher meg for hardt, i alle fall ikke på alle treningene hvor jeg har fått dette problemet. Det er mulig at jeg har økt treningslengde/-intensitet litt, men ikke mye. Spiser ganske lite, men har ikke gjort noen store endringer i kostholdet i det siste heller. Føler meg i fin form bortsett fra etter trening. 

Har kjent samme ubehaget før, etter ekstra lange treningsøkter (typ 90+ minutter/halvmaraton). I går ble jeg kvalm etter 35 minutter rolig jogg. 

Anonymkode: ba33d...d01

Gjest Fnugg
Skrevet

Jeg må spise både før og etter trening for å unngå å få den ordentlige kvalmen. Og jeg kan ikke trene lengre enn 1,5 timer - og da ikke hardt hele veien.

Utfra det du beskriver så spiser du for lite, og kroppen får en knekk når du trener. Du sier jo selv at du spiser lite, og i seg selv gjør jo det ingenting godt for kroppen.

Kvalme er et åpenbart tegn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...