AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #21 Skrevet 28. mars 2019 Nordmenn vil ikke ha jobbene der. Anonymkode: 518c3...327 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #22 Skrevet 28. mars 2019 det er snakk om drittjobber. dårlig betalt, tunge løft, ekle arbeidsoppgaver og lite givende jobber. så nordmenn vil ikke ha de. nyankomne innvandrere som tar hva som helst får jobbene... lignende som skjer i endel barnehager også; det er dårlig lønn, forferdelige arbeidsbetingelser, så de som har andre muligheter velger det bort. lite poeng å skylde på innvandrere som ønsker å jobbe... med bedre lønns-og arbeidsbetingelser ville flere søkt, og man hadde hatt flere krav til hvem man ansetter, fremfor slik det er nå, at hvem som helst som er desperat til å ta en slik stilling får jobben. Anonymkode: 51d03...337 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #23 Skrevet 28. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kommer før en norsk? Nei, de ufaglærte kommer før de med utdannelse eller fagbrev. Jeg har asperger og depresjoner, snakket med nav og de sa at jeg måtte si ja til jobb på eldrehjem dersom jeg fikk det tilbudet. Veldig betryggende... jeg sliter med å skjønne når andre har det vondt noen ganger, det er en del av diagnosen... men de tenker bare penger. Får se når de selv blir gamle og har en ansatt som ikke skjønner når du har vondt, Anonymkode: 4ce2a...21a Enig med deg. Ikke alle norske har noe på et eldrehjem å gjøre. Min søster er arbeidsledig, og har blitt oppfordret av Nav til å søke jobber i eldreomsorgen og barnehage (lurer forresten på om de oppfordrer menn til det samme?). Hun har ikke barn. Har aldri skiftet en bleie. Hun har jobbet i privat næringsliv i 30 år, og vet ikke opp/ned på et menneskekropp. Anonymkode: 87980...772 2
Tibbie Skrevet 28. mars 2019 #24 Skrevet 28. mars 2019 Heller sykepleiere som er dårlig i norsk, enn ingen sykepleiere! Det er ingen hemmelighet at det er mangel på søkere i den bransjen. Jeg kan lett få en sånn jobb på dagen, og jeg har null relevant utdanning. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #25 Skrevet 28. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nordmenn vil ikke ha jobbene der. Anonymkode: 518c3...327 Nei for de tror de er så spesielle og skal bli bloggere... den gharde realiteten er at de fleste er for kjedeligetil at folk gidder å følge med på dem. Anonymkode: 4ce2a...21a
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #26 Skrevet 28. mars 2019 Norge er verdens beste land å bo i, inkludering og multikultur. er det som teller nå. Tenk hvordan det blir når alle fremmedkulturelle etter hvert blir infiltrert i kommunalt og statlig byråkrati. Noen andre steder vil de aldri få jobb. Da skal det bli mye språkmoro. Anonymkode: f446f...88b 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #27 Skrevet 31. mars 2019 On 3/27/2019 at 11:12 PM, AnonymBruker said: Det verste er at her i kommunen så oppfordrer de minoritetsspråklige å søke, og de kommer før en som er norsk.... Anonymkode: d6cf7...49b Dette synes jeg er helt forkastelig, vi bør skrive til politikerne og få gjort noe med dette. Anonymkode: 48944...5ae 2
WhiteSwan Skrevet 31. mars 2019 #28 Skrevet 31. mars 2019 Du burde være glad for at de jobber der å ikke slutter.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #29 Skrevet 31. mars 2019 Ha de hos dere selv da hvis de ikke får tilstrekkelig pleie på eldrehjem. Anonymkode: e000c...c89 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #30 Skrevet 31. mars 2019 Viktig at ingen nordmenn får mer enn to barn, at vi aborterer bort alle overflødige, at alle nordmenn tar lange, dyre og intrikate utdannelser, også masseimporterer vi billig arbeidskraft fra den tredje verden til å ta alle drittjobbene. Slik som på gamlehjem. Anonymkode: 88986...ea9 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #31 Skrevet 31. mars 2019 Synes det er skikkelig trist at det er de gamle som må ta støyten. Eldreomsorgen er virkelig noe å skjemmes over. De eldre har vært gjennom litt av et liv i harde kår, men samtidig bygget opp landet etter krigen og stått på som bare det! Og dette er takken. Stakkars mennesker Anonymkode: 9a371...b87 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #32 Skrevet 31. mars 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er skikkelig trist at det er de gamle som må ta støyten. Eldreomsorgen er virkelig noe å skjemmes over. De eldre har vært gjennom litt av et liv i harde kår, men samtidig bygget opp landet etter krigen og stått på som bare det! Og dette er takken. Stakkars mennesker Anonymkode: 9a371...b87 Også de eldre som er generasjonen som stemte fram fri abort, likestilling og alle kvinner ut i arbeidslivet, åpne grenser og innvandring. Er ikke særlig synd i dem egentlig. Anonymkode: 88986...ea9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #33 Skrevet 1. april 2019 På 31.3.2019 den 20.29, AnonymBruker skrev: Ha de hos dere selv da hvis de ikke får tilstrekkelig pleie på eldrehjem. Anonymkode: e000c...c89 Typisk svar fra en som enten jobber på pleiehjem, eller som ikke er pårørende for en dement. Du er passe iskald og likegyldig om du ikke forstår problematikken her. Skulle være unødvendig å si men spar meg for rasisme-kortet også. Anonymkode: 09f68...e89
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #34 Skrevet 1. april 2019 På 31.3.2019 den 13.40, AnonymBruker skrev: Dette synes jeg er helt forkastelig, vi bør skrive til politikerne og få gjort noe med dette. Anonymkode: 48944...5ae Dette er jeg med på! Noe må endres ! Om ikke annet bedre norsk og integreringa-kurs må være pålagt før du får arbeide med demente ! Anonymkode: 09f68...e89
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #35 Skrevet 1. april 2019 Samme med barnehager. Helt krise at de små som skal lære seg å snakke ikke får språkstimulering i barnehagen. Anonymkode: f73a7...38f
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #36 Skrevet 2. april 2019 På 27.3.2019 den 23.14, AnonymBruker skrev: Det er fordi det ikke er nok personell. Det verste er vel at viktige beskjeder om pasienten ikke blir forstått og/eller fulgt opp av alle vikarer. Vi opplever de «nye landsmenn og kvinner» som mye varmere og mer omsorgsfulle enn «de norske». Mer tålmodig og aktiv Kultur og språk sammen med de demente er ikke «så viktig», pasienten forstår/husker det sjelden uansett. Det er viktigere med kontakt, omsorg og glede. Anonymkode: e98dc...ff6 Jeg har jobbet på eldrehjem (er norsk) og de utenlandske ansatte var definitivt mye mer engasjert i arbeidet. De har en helt annen holdning og respekt for eldre og det så jeg godt. Mye mer omsorgsfulle. Noen av de norske ansatte var kalde og helt uengasjerte, satt ute og røykte mens de eldre plinget. Jeg kommer til å reise til utlandet når jeg blir gammel, fikk sjokk av forholdene på eldrehjemmet. Anonymkode: f4112...43c
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #37 Skrevet 2. april 2019 På 28.3.2019 den 18.29, AnonymBruker skrev: Gode norskkunnskaper burde ha vært obligatorisk i eldreomsorgen. Tråden her får meg til å ønske at jeg aldri havner på sykehjem. Jeg vil heller dø. Anonymkode: 054b2...5cc Tro meg, du vil heller ha en utenlandsk som tar var på deg på eldrehjemmet enn en norsk. Jeg har jobbet på eldrehjem og velger glatt Bora fra Phillipinene eller Pong fra Thailand, som halve livet har hatt foreldre boende hos seg og som har helt andre verdier. Norske ansatte etter min erfaring er uengasjerte og jobber der kun fordi de ikke har høyere utdannelse. Dette var en av grunnene til at jeg sluttet der jeg jobbet. Anonymkode: f4112...43c 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #38 Skrevet 7. april 2019 På Monday, April 01, 2019 den 19.04, AnonymBruker skrev: Dette er jeg med på! Noe må endres ! Om ikke annet bedre norsk og integreringa-kurs må være pålagt før du får arbeide med demente ! Anonymkode: 09f68...e89 Det er faktisk befolkningen som velger politikerne. Man får altså det styresettet man velger selv... Anonymkode: 63cd4...e92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå