AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #1 Skrevet 27. mars 2019 Trenger ikke høre alle grunnene til at man ikke bør besøke Dubai..... skal i ett bryllup, men tenker å ta en 3-5 dager ekstra som en liten familieferie. Blir i februar neste år, akkurat fått invitasjon, så har god tid å planlegge. Barna vil være ca ett og 2,5 år gamle. Er det noe sted man kan bo som man kan trille tur, gå i parken og langs stranda, noe sånt nabolag? Noe anbefalt hotell med strand og basseng? Må man ta taxi eller bane overalt? Eller er det gåavstander hvis man bør i riktig strøk? Vil bo sentralt, ikke timesvis fra flyplassen. Barnevennlig er det viktigste! Dyrepark eller noe som er kjekt for såpass små barn? Tar imot alle tips med glede! Dubai har aldri stått på drømmelista mi, men nå får vi gjøre det beste ut av det 😀 Anonymkode: f5787...490
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #2 Skrevet 27. mars 2019 Jeg tror du kommer til å bli positivt overraskket over Dubai. Vi var der for 6. gang nå i vinterferien, og kommer garantert til å reise igjen. Dubai er stort! Det er mange områder og det finnes ingen "sentrum". Nå sist så bodde vi på Fairmont The palm, veldig fint hotell på palmen, men du er avhengig av å ta drosje hvis du skal noe sted. Det lages promenade foran hotellet med kafeer og restauranter. The Walk er veldig fint område tild et du nevner dere er ute etter, masse cafeer, fin strand, barnevennlig. Vi foretrekker Le Royal Meridien og Grosvenor house, førstnevnte har veldig bra barneklubb og er veldig barnevennlig. Ellers så har du Madinat Jumeirah, det er det beste stedet både for voksne og barn. Den beste stranda, gode restauranter, egen vannpark Wild Wadi, du kan bruke bassenger og området til hele 5 hoteller, en golfbil kjører en rundt. Vi har bodd på Mina a Salam og Jumeirah Beach hotell og begge to anbefales på det varmeste. Her opplever en service som ingen andre steder, det er virkelig en opplevelse. Wild Wadi passer fint for små barn også, sjekk den ut på Tripadvisor. Dyrepark i Dubai anbefaler jeg ikke, syns den er dårlig og jeg synes ikke dyrene ser ut til å ha det så bra. Samme med delfinpark, fikk vondt i hjerterota av å være der. Men sjekk ut Legoland og andre parker i forbindelse med disse. Dubai Mall er også en opplevelse, oppe i 3. etg (mener å huske det var 3. eller 4.), er det et paradis for barna, alt fra spill, kino, lekebutikker og Kidszania. Vi var litt uheldige med været nå sist, blåste en del og vinden var kald, da var det godt med godt oppvarmet basseng. Så sjekk ut at bassenget er oppvarmet er mitt råd. Håper du har fått noen tips, spør gjerne hvis du lurer på noe mer Anonymkode: 203b0...153
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #3 Skrevet 28. mars 2019 Vær forberedt at det snart kommer en del negative kommentarer om Dubai. Var i Dubai to ganger ifjor og synes den plassen er topp å feriere i, men da jeg nevnte det i en tråd her så kom «bermen» med sine synspunkter og ødela hele tråden. Badeland på Atlantis The Palm hotellet er helt topp, det samme er Wild Wadi vannparken som ikke er langt unna Madinat Jumeirah og Burj Al Arab hotellet. Taxi er å foretrekke da det koster fint lite, men er man så heldig å bo nærme en metro stasjon er det bare å kjøpe seg et NOL card og nyte turen. Vi gikk for Gull versjonen (1ste klasse) da de vanlige vognene ble fort fulle i rush tiden, koster litt mer men var verdt hver eneste «krone» Anonymkode: eb53d...53c
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #4 Skrevet 29. mars 2019 Wow, takk for gode tips begge to 👍 Anonymkode: f5787...490
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #5 Skrevet 30. mars 2019 Madinat Jumeirah er fantastisk, men alle hotellene der er veldig dyre luksushoteller. Aner ikke hva budsjettet deres er, men de gangene jeg har sjekket har jeg ikke klart å finne rom der til under 6.000 kr/natt. Jeg har bodd på et annet hotell i Jumeirah-kjeden de gangene jeg har vært i Dubai, Jumeirah Creekside Hotel i Al Garhoud. Hotellet er et femstjerners luksushotell med to bassenger. Det ligger rett ved flyplassen og det tar vel 10-15 minutter i taxi inn til Downtown Dubai (ikke i rushtiden). Som gjest der får man ubegrenset tilgang til Wild Wadi badeland og bor man i et club rom eller en suite får man et dagspass til kjedens private strand. Man kan også kjøpe strandtilgang om man bor i en annen romkategori. De har shuttlebuss som kjører til Wild Wadi og stranda. Club rom koster fra 1600 kr/natt, Familie-suitene fra 1800 kr/natt. Rett bak hotellet ligger The Irish Village, en irsk pub som serverer god mat og drikke, samt Century Village som er et område med 10 forskjellige restauranter. Det er en god del expats, spesielt folk som jobber i luftfart, på de stedene pga den vestlige profilen og nærheten til flyplassen og Emirates' opplæringssenter. Mye familier der i helgene. Det er t-bane stasjon omtrent 10 minutters gange fra hotellet. Vær klar over at om dere velger et hotel på The Palm er det langt til "sentrum" (jeg tenker på Downtown Dubai ved Burj Khalifa som sentrum) og det blir fort dyrt med taxi. Anonymkode: 4d60f...e17
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #6 Skrevet 31. mars 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Madinat Jumeirah er fantastisk, men alle hotellene der er veldig dyre luksushoteller. Aner ikke hva budsjettet deres er, men de gangene jeg har sjekket har jeg ikke klart å finne rom der til under 6.000 kr/natt. Jeg har bodd på et annet hotell i Jumeirah-kjeden de gangene jeg har vært i Dubai, Jumeirah Creekside Hotel i Al Garhoud. Hotellet er et femstjerners luksushotell med to bassenger. Det ligger rett ved flyplassen og det tar vel 10-15 minutter i taxi inn til Downtown Dubai (ikke i rushtiden). Som gjest der får man ubegrenset tilgang til Wild Wadi badeland og bor man i et club rom eller en suite får man et dagspass til kjedens private strand. Man kan også kjøpe strandtilgang om man bor i en annen romkategori. De har shuttlebuss som kjører til Wild Wadi og stranda. Club rom koster fra 1600 kr/natt, Familie-suitene fra 1800 kr/natt. Rett bak hotellet ligger The Irish Village, en irsk pub som serverer god mat og drikke, samt Century Village som er et område med 10 forskjellige restauranter. Det er en god del expats, spesielt folk som jobber i luftfart, på de stedene pga den vestlige profilen og nærheten til flyplassen og Emirates' opplæringssenter. Mye familier der i helgene. Det er t-bane stasjon omtrent 10 minutters gange fra hotellet. Vær klar over at om dere velger et hotel på The Palm er det langt til "sentrum" (jeg tenker på Downtown Dubai ved Burj Khalifa som sentrum) og det blir fort dyrt med taxi. Anonymkode: 4d60f...e17 Her er det par ting jeg er uenig med deg i. Jumeirah Creekside, kan ikke sammenlignes med hoteller jeg har nevnt ovenfor. Vi bodde der 3 netter i fjor, og ja absolutt flott hotell, men den er ikke barnevennlig for så små barn som TS har og er nok ikke det TS er ute etter. Den har to bassenger ja, men den i toppetg er kun for voksne, og den nede er ikke barnevennlig da det er kun dypt vann. Flott basseng for de som kan svømme, men ikke noe for små barn. Hvis de skal komme seg til Wild Wadi så tar det 30min med drosje eller buss, og hvor skal babyen deres sitte på bussen? På fanget? Ved å bo på det hotellet så får en ubegrenset tilgang til Wild Wadi og en dagspass til stranda, som er på deres søsterhotell på Palmen, 40 min fra hotellet. Dette gjelder alle romkategorier. TS sier at de skal til Dubai i februar, hver februar/mars er det Tennis Championship, den holdes ved Jumeirah Creekside og mange av tennis spillere bor på hotellet. Dette gjør at prisene mangedobles, denne februar kostet familierom nærmere 5000kr natta, mens vi i fjor sommer betalte 1200kr. Så prisene varierer ettersom sesong. Men hvis en har et begrenset budsjett og gjerne vil bo på Jumeirah hotell, så hadde jeg mye heller valgt Jumeriah Emirates towers. Veldig bra hotell, med ypperlig service, ubegrenset tilgang til stranda ved Madinat, liten barnebasseng på hotellet, fantastisk frokost, fantastisk Club lounge, en av de bedre i Dubai og vi har vært på mange. Flotte rom med veldig gode senger. Har shuttle til stranda og flere andre aktuelle steder. Anonymkode: 203b0...153
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #7 Skrevet 31. mars 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Madinat Jumeirah er fantastisk, men alle hotellene der er veldig dyre luksushoteller. Aner ikke hva budsjettet deres er, men de gangene jeg har sjekket har jeg ikke klart å finne rom der til under 6.000 kr/natt. Jeg har bodd på et annet hotell i Jumeirah-kjeden de gangene jeg har vært i Dubai, Jumeirah Creekside Hotel i Al Garhoud. Hotellet er et femstjerners luksushotell med to bassenger. Det ligger rett ved flyplassen og det tar vel 10-15 minutter i taxi inn til Downtown Dubai (ikke i rushtiden). Som gjest der får man ubegrenset tilgang til Wild Wadi badeland og bor man i et club rom eller en suite får man et dagspass til kjedens private strand. Man kan også kjøpe strandtilgang om man bor i en annen romkategori. De har shuttlebuss som kjører til Wild Wadi og stranda. Club rom koster fra 1600 kr/natt, Familie-suitene fra 1800 kr/natt. Rett bak hotellet ligger The Irish Village, en irsk pub som serverer god mat og drikke, samt Century Village som er et område med 10 forskjellige restauranter. Det er en god del expats, spesielt folk som jobber i luftfart, på de stedene pga den vestlige profilen og nærheten til flyplassen og Emirates' opplæringssenter. Mye familier der i helgene. Det er t-bane stasjon omtrent 10 minutters gange fra hotellet. Vær klar over at om dere velger et hotel på The Palm er det langt til "sentrum" (jeg tenker på Downtown Dubai ved Burj Khalifa som sentrum) og det blir fort dyrt med taxi. Anonymkode: 4d60f...e17 Her er det par ting jeg er uenig med deg i. Jumeirah Creekside, kan ikke sammenlignes med hoteller jeg har nevnt ovenfor. Vi bodde der 3 netter i fjor, og ja absolutt flott hotell, men den er ikke barnevennlig for så små barn som TS har og er nok ikke det TS er ute etter. Den har to bassenger ja, men den i toppetg er kun for voksne, og den nede er ikke barnevennlig da det er kun dypt vann. Flott basseng for de som kan svømme, men ikke noe for små barn. Hvis de skal komme seg til Wild Wadi så tar det 30min med drosje eller buss, og hvor skal babyen deres sitte på bussen? På fanget? Ved å bo på det hotellet så får en ubegrenset tilgang til Wild Wadi og en dagspass til stranda, som er på deres søsterhotell på Palmen, 40 min fra hotellet. Dette gjelder alle romkategorier. TS sier at de skal til Dubai i februar, hver februar/mars er det Tennis Championship, den holdes ved Jumeirah Creekside og mange av tennis spillere bor på hotellet. Dette gjør at prisene mangedobles, denne februar kostet familierom nærmere 5000kr natta, mens vi i fjor sommer betalte 1200kr. Så prisene varierer ettersom sesong. Men hvis en har et begrenset budsjett og gjerne vil bo på Jumeirah hotell, så hadde jeg mye heller valgt Jumeriah Emirates towers. Veldig bra hotell, med ypperlig service, ubegrenset tilgang til stranda ved Madinat, liten barnebasseng på hotellet, fantastisk frokost, fantastisk Club lounge, en av de bedre i Dubai og vi har vært på mange. Flotte rom med veldig gode senger. Har shuttle til stranda og flere andre aktuelle steder. Anonymkode: 203b0...153
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #8 Skrevet 31. mars 2019 Setter stor pris på at dere tar dere tid til å å svare så utfyllende 😀 Siden barna er så små så blir det ikke så mye sightseeing, de store kjente bygningene er jeg fornøyd med å se på avstand feks Burj Khalifa , vil gjerne se den fontenen utenfor Dubai mall, ta en runde i senteret og akvariet der. Seilet på avstand. Noe sted man kan se palmeøya utenom fra lufta? -Noen som har bodd på Atlantis eller Hilton(the walk)? Er jo ikke avskrekkende dyrt med gode hoteller, feks Atlantis 5 netter ca 16K for oss 4! Aldri før bodd på så dyre hoteller før men.... trodde Dubai skulle være mye dyrere! Fairmont the Palm er allerede utsolgt ser det ut som, ca ett år på forhånd.... -Ser svært få hotell har frokost inkludert, hvor mye må man regne med for feks frokost, en øl eller middag feks? -Ser man kan titte på flamingoer like utenfor byen, ett slags reservat, noen som har vært der? -Ser taxier er veldig billig, er det mulig å bestille med barneseter? Kan man leie taxi for en hel dag? Så man kan se det viktigste, og slappe av på stranda de andre dagene.... Begynner nesten å glede meg litt 😂 jeg som aldri skulle dit! Anonymkode: f5787...490
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #9 Skrevet 31. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Setter stor pris på at dere tar dere tid til å å svare så utfyllende 😀 Siden barna er så små så blir det ikke så mye sightseeing, de store kjente bygningene er jeg fornøyd med å se på avstand feks Burj Khalifa , vil gjerne se den fontenen utenfor Dubai mall, ta en runde i senteret og akvariet der. Seilet på avstand. Noe sted man kan se palmeøya utenom fra lufta? -Noen som har bodd på Atlantis eller Hilton(the walk)? Er jo ikke avskrekkende dyrt med gode hoteller, feks Atlantis 5 netter ca 16K for oss 4! Aldri før bodd på så dyre hoteller før men.... trodde Dubai skulle være mye dyrere! Fairmont the Palm er allerede utsolgt ser det ut som, ca ett år på forhånd.... -Ser svært få hotell har frokost inkludert, hvor mye må man regne med for feks frokost, en øl eller middag feks? -Ser man kan titte på flamingoer like utenfor byen, ett slags reservat, noen som har vært der? -Ser taxier er veldig billig, er det mulig å bestille med barneseter? Kan man leie taxi for en hel dag? Så man kan se det viktigste, og slappe av på stranda de andre dagene.... Begynner nesten å glede meg litt 😂 jeg som aldri skulle dit! Anonymkode: f5787...490 Dubai kan være veldig dyrt, men hvis en planlegger litt så kan den bli billigere enn harrytur til Granca. Vi betalte 24000 for 8 netter med halvpensjon på Fairmont the Palm nå i vinterferien, med 2 store barn. (detter er kun for hotelle uten fly) Og da kan en velge å spise på buffe eller tre retters middag på en av hotellets restauranter. Og da snakker vi måltid av ypperste kvalitet. Samme prinsippet gjelder på de fleste av topphoteller i Dubai når en har halvpensjon. Jeg personlig synes at Atlantis er oppskrytt. Det er altfor stort, altfor upersonlig og dårlig strand og midt på treet service. Men det er klart det er en opplevelse å få det med seg, så det blir en persolig smak om en ønsker å bo der. Palmen i seg selv er ikke noe spesielt. Du ser jo ikke at det er formet som palmen hvis du ikke er i lufta. Den sees best fra Burj Al arab hotellet. Å bestille afternoon tea i 27.etg på hotellet anbefales, da får du utsykt mot palmen og du får sett hotellet innenfra. En båttur anbefales også. Den varer som regel par timer, er barnevennlig, stopper ved Atlantis og fin måte å se mye på. Mange som arrangerer sånne turer, greit å sjekke litt på forhånd tilbakemeldinger på arrangøren. Hilton the walk er en av de eldste hotellene på The Walk og bærer preg av det. Våre venner bodde der nå, og i forhold til pris den pleier å ha i februar er den ikke den beste. Maten var heller ikke så god. Største plusset var at den er på stranda og i nærheten til massevis av kafeer og restauranter. Har du sjekket Fairmont via hjemmesiden deres? tviler på at det er utsolgt, vi bestilte en mnd før vi skulle dra nå. ofte via hjemmesiden til hoteller så kan du få gode tilbud, feks med frokost eller halvpensjon eller en natt fri og lignende. Amoma,com pleier ofte å ha mat med i prisen, mens hotels.com og booking.com ikke pleier å ha. anbefaler så absolutt å ha med ihverftfall frokost da det er dyrt å betale for det ved oppmøte. Hvis du går til Zomato.com, så kan du taste inn by du skal til og navnet på hotellet, så får du opp restauranter det hotellet har med menyer, bilder etc. Da kan du få et bilde av hvor mye ting koster. Jeg tror det er litt vanskelig å få drosje med bilstol uten at jeg skal være helt sikker da våre har vært såpass store at vi har sluppet unna. Men hvis du går på Tripadvisor under forum på Dubai så kan du stille sprørsmål om det. Der er det mange tips å hente, og folk som bor i Dubai som svarer. Burj Khalifa er ved Dubai Mall og det samme er fontener, og neste år kommer enda et tårn til å stå klart, og den skal være både høyere og flottere enn Burj Khalifa. Neste år er det Expo 2020 og det kommer til å foregå mye i dubai da. Det bygges mange nye hoteller, å hadde jeg vært deg, så hadde jeg ventet med å bestille til rundt juletider, da det helt sikkert kommer til å være mange gode tilbud utover høst og vinter. Men du kan bestemme deg for området dere vil bo på, og følge med på tilbud. Hilton feks pleier å kjøer kampanje i aug/sep. Samme med Marriot og Fairmont Anonymkode: 203b0...153
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå