AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #1 Skrevet 27. mars 2019 Når blir kattunger mer rolig og bedagelige? Det er full fart nesten hele tiden, litt lading og kos også er det full fart igjen. Er det mer full fart med to enn om de hadde vært alene? Anonymkode: 87447...55f
Tvist Skrevet 28. mars 2019 #2 Skrevet 28. mars 2019 Blir ofte bedre når de runder året. Kastrering hjelper også ofte. 2
Mrs.Under Skrevet 28. mars 2019 #3 Skrevet 28. mars 2019 Enkelte katter holder tempoet oppe i årevis, og det gir seg knapt. Det har faktisk med personlighet å gjøre! Men den mest "slitsomme" kattunge perioden går over ved ca ett års alder. Kastering hjelper som nevnt over her ofte, men ikke alltid. Jeg har to, den ene verdens mest avslappa og chille pus, og den andre er så sinnsykt propell at jeg til tider har trodd at han har katteADHD… (om noe sånt finnes) Mer fart med to? Tja, de lekte i alle fall mye sammen da de var små, og underholdt hverandre, nå blir det bare mest styr når den ene vil sove og den andre lekeslåss.
_popcorn_ Skrevet 28. mars 2019 #4 Skrevet 28. mars 2019 min eldste ble rolig og behagelig ca 7-8 måneder gammel. mellomste adopterte jeg ca 4 måneder gammel, og har alltid vært ganske rolig. yngstetrollet/pøbelfrøken/terroristen (kjært barn har mange navn) er halvannet år nå og har vært turbo siden hun kom hit 13 uker gammel. Hun vet akkurat hva som er lov og ikke lov, og hun forstår nei utmerket, men bryr det henne? nope... 2
_popcorn_ Skrevet 28. mars 2019 #5 Skrevet 28. mars 2019 Og om det blir bedre med to, nja... har som sagt tre stykker, og de to eldste bytter på å underholde turbofrøkna, men når dem trenger en hvil så fortsetter hun i hundreogfemti... Men mitt inntrykk er at om dem er to stk, så leker dem mer med hverandre, og er dem alene så er det oftere at inventaret får gjennomgå. Energien er der uansett, og en pus som er alene blir gjerne mer oppfinnsom for å underholde seg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #6 Skrevet 28. mars 2019 Min er snart 8 år. Har ikke roet seg enda. Anonymkode: 1a9b5...fc3 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #7 Skrevet 28. mars 2019 Rundt 2 år på min. Anonymkode: 26a9b...a1f
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #8 Skrevet 28. mars 2019 De er kastrert begge to. Kullsøsken. Anonymkode: 87447...55f
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #9 Skrevet 28. mars 2019 4 år nå. Sover heldigvis lengre perioder. Ellers er den spinnvill, klorer, klatrer og velter alt. Den på 12 har et-par spinnville perioder hver dag, men varer bare 10-15 minutter. Da går det hardt utover interiøret, den har mistet noe koordinasjon og presisjon med alderen, men tror fortsatt den har full kontroll. Hjelper stort at de har hverandre, men burde nok hatt to på samme alder slik at de kunne angripe hverandre i stedet for møbler og potteplanter. Slik er det bare å være eid av en katt. Anonymkode: 0f844...69d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #10 Skrevet 28. mars 2019 Min er snart et år og det er fortsatt full pinne og rampestreker innimellom hvile, så de kan være klikk lenge. Å hun er kastrert, uten at det hjalp noe særlig. Hun roet seg litt nå når hun fikk gå ut, men fremdeles er hu rampete som få. Anonymkode: eead4...547
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #11 Skrevet 28. mars 2019 På 27.3.2019 den 20.56, AnonymBruker skrev: Når blir kattunger mer rolig og bedagelige? Det er full fart nesten hele tiden, litt lading og kos også er det full fart igjen. Er det mer full fart med to enn om de hadde vært alene? Anonymkode: 87447...55f Hvor gammel er turboproppen din nå? Det roer seg en gang i området 7-8 mnd til 1 år, og i den verste turboperioden er det flere faser. Har en ung gutt på 6 mnd, og han er flink til å aktivisere seg selv når de gamle ikke orker å holde full speed like lenge som ungdommen. Gutten min er en rase som ikke er kjent for å herje overvettes mye (Maine Coon), men han er i fri flyt mange timer om dagen likevel Beste tips, om din er i den første turboperioden, er å rydde bort alt som kan være farlig å gnage på (plastposer er en sånn ting) eller spise (små gummipropper, perler og sånt), og viktig: Dolokket skal alltid være igjen når du ikke sitter på do! Senere er det å rydde benker og bord for alt som er løst, kan knuse, er skarpt eller spisst. Mellom disse to fasene kommer klatre-i-gardiner og buksebein perioden Opp med klorestativ og -brett umiddelbart om du ikke alt har gjort det. Hektisk og herlig periode, og den varer altså ikke evig. Greit om du klarer ha en rolig holdning til at ting kan, og vil, gå i stykker, legger du øredobbene på baderomsbenken så finner du dem igjen nede i vannlåsen. Kattungen utforsker verden og tester ut ting. Anonymkode: df2ba...3d0 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #12 Skrevet 28. mars 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er turboproppen din nå? Det roer seg en gang i området 7-8 mnd til 1 år, og i den verste turboperioden er det flere faser. Har en ung gutt på 6 mnd, og han er flink til å aktivisere seg selv når de gamle ikke orker å holde full speed like lenge som ungdommen. Gutten min er en rase som ikke er kjent for å herje overvettes mye (Maine Coon), men han er i fri flyt mange timer om dagen likevel Beste tips, om din er i den første turboperioden, er å rydde bort alt som kan være farlig å gnage på (plastposer er en sånn ting) eller spise (små gummipropper, perler og sånt), og viktig: Dolokket skal alltid være igjen når du ikke sitter på do! Senere er det å rydde benker og bord for alt som er løst, kan knuse, er skarpt eller spisst. Mellom disse to fasene kommer klatre-i-gardiner og buksebein perioden Opp med klorestativ og -brett umiddelbart om du ikke alt har gjort det. Hektisk og herlig periode, og den varer altså ikke evig. Greit om du klarer ha en rolig holdning til at ting kan, og vil, gå i stykker, legger du øredobbene på baderomsbenken så finner du dem igjen nede i vannlåsen. Kattungen utforsker verden og tester ut ting. Anonymkode: df2ba...3d0 Siden februar er jeg to ringer i minus, og først i dag gikk den første potteplanten i gulvet med knust skål 😜 Beina mine ser mye bedre ut etter at jeg klippet klørne på dem for to uker siden, og jeg finner leppepomaden min som regel under sofaen. Klorestativ har de, men den gamle stolen jeg har truet med å kaste i flere år er også hyppig benyttet. Terroristene er nå 6 mnd og selvsagt verdens søteste 🤪 Anonymkode: 87447...55f 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #13 Skrevet 29. mars 2019 Så herlige de er To orientalere kan lage liv i heimen ja Klostuss er smart når de er meste inne (og det bør de være i en alder av 6 mnd). Her er min store, lille rampegutt Anonymkode: 101a9...f1a
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #14 Skrevet 29. mars 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Så herlige de er To orientalere kan lage liv i heimen ja Klostuss er smart når de er meste inne (og det bør de være i en alder av 6 mnd). Her er min store, lille rampegutt Anonymkode: 101a9...f1a Åh hildrande du for noen pailabber i forhold til Reka og Pingla (det var navn som var under vurdering 😂) Flott pus! Anonymkode: 87447...55f
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #15 Skrevet 30. mars 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Åh hildrande du for noen pailabber i forhold til Reka og Pingla (det var navn som var under vurdering 😂) Flott pus! Anonymkode: 87447...55f - du har helt rett. Vi snakker store poter her. Når han er ferdig vokst (i en alder av 3-4 år) så finner jeg ut hvor stor han ble Blir spennende siden har tar sats og springer seg opp i hastighet før han letter og lander på magen min. "Terroristene" dine er vel ikke helt uten munn og mæle de heller tenker jeg? Orientalere er ikke akkurat kjent for å være beskjedne og snakke lite de heller Gullskjønne "småtasser" 😍 Anonymkode: df2ba...3d0
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #16 Skrevet 30. mars 2019 Det er ille nok når mine to løper over magen min!! Ja, de har mye på hjertet, spesielt om morgenen og når jeg kommer hjem fra jobb 🤪 Det er breking og remjing og de går gjerne ut av rommet hver for seg for så å stå og ule i gangen feks. Gubben blir gal og oppholder seg nå kun på soverommet, fordi «travhestene» som han kaller dem, er så «plagsomme» når de vil leke, kose eller fortelle noe 😵🤪 Så er spent på om han kommer ut igjen om/når de roer seg, eller når de dør 😵 Og ja, jeg konfererte med ham, flere ganger, før jeg skrev kontrakt og betalte depositum til oppdretter! Anonymkode: 87447...55f
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2019 #17 Skrevet 31. mars 2019 På 30.3.2019 den 18.55, AnonymBruker skrev: Det er ille nok når mine to løper over magen min!! Ja, de har mye på hjertet, spesielt om morgenen og når jeg kommer hjem fra jobb 🤪 Det er breking og remjing og de går gjerne ut av rommet hver for seg for så å stå og ule i gangen feks. Gubben blir gal og oppholder seg nå kun på soverommet, fordi «travhestene» som han kaller dem, er så «plagsomme» når de vil leke, kose eller fortelle noe 😵🤪 Så er spent på om han kommer ut igjen om/når de roer seg, eller når de dør 😵 Og ja, jeg konfererte med ham, flere ganger, før jeg skrev kontrakt og betalte depositum til oppdretter! Anonymkode: 87447...55f Kattunger er trøbbel og glede på samme tid. Det pleier ordne seg når minst en av dem har adoptert han som har gått i dekning på soverommet. Det er merkelig hvor overbærende man er med noen som gjør hyss, - og så kommer og flesker seg på fanget ditt eller i armkroken mens de maler og smiler til deg (myser til deg med smale øyne). Anonymkode: df2ba...3d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå