AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #1 Skrevet 27. mars 2019 Noen som gjør det? Driver med styrketrening nå, og pleier vanligvis å ha i meg proteinpulver 1 gang om dagen. Men har begynt med to ganger om dagen nå. Er det noe farlig? Anonymkode: eba20...12e
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #2 Skrevet 27. mars 2019 Nei, men hvis du får i deg mer proteiner enn du trenger lagres det bare som fett. Kroppen har jo ingen evne til å lagre proteiner så ser ikke helt poenget med å slurpe i seg masse ekstra proteinpulver annet enn om ønsker mer underhudsfett.. Anonymkode: ccf35...67b
Pierre Gynt Skrevet 27. mars 2019 #3 Skrevet 27. mars 2019 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men hvis du får i deg mer proteiner enn du trenger lagres det bare som fett. Kroppen har jo ingen evne til å lagre proteiner så ser ikke helt poenget med å slurpe i seg masse ekstra proteinpulver annet enn om ønsker mer underhudsfett.. Anonymkode: ccf35...67b Dette stemmer ikke. Det er med proteiner som med de andre energigivende næringsstoffer. Overskuddet av energi lagres som fett. Det er ikke noe spesielt med proteiner i den forstand. Jeg kan f.eks. spise 300 g proteiner om dagen og kun det, hvilket er mye mer proteiner enn det jeg trenger, men færre kalorier enn jeg forbrenner, og da vil jeg gå ned i vekt. Det er ikke farlig å drikke dette to ganger om dagen,men pass på at du ellers får i deg de næringsstoffene du trenger. Endret 27. mars 2019 av Purt Gull 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #4 Skrevet 27. mars 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men hvis du får i deg mer proteiner enn du trenger lagres det bare som fett. Kroppen har jo ingen evne til å lagre proteiner så ser ikke helt poenget med å slurpe i seg masse ekstra proteinpulver annet enn om ønsker mer underhudsfett.. Anonymkode: ccf35...67b Stemmer ikke. Alt er kcal inn og kcal ut. Og mer proteiner er bare bedre for muskelølning. Du bygger ikke muskler uten muskler. Jeg personlig er på 2 gram pr kg kroppsvekt. Anonymkode: eba20...12e
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #5 Skrevet 27. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Stemmer ikke. Alt er kcal inn og kcal ut. Og mer proteiner er bare bedre for muskelølning. Du bygger ikke muskler uten muskler. Jeg personlig er på 2 gram pr kg kroppsvekt. Anonymkode: eba20...12e Bygger ikke uten proteiner*. Anonymkode: eba20...12e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå