Gå til innhold

Farlig å drikke Whey proteinpulver 2 ganger om dagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som gjør det?

Driver med styrketrening nå, og pleier vanligvis å ha i meg proteinpulver 1 gang om dagen.

Men har begynt med to ganger om dagen nå.

Er det noe farlig?

Anonymkode: eba20...12e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men hvis du får i deg mer proteiner enn du trenger lagres det bare som fett. Kroppen har jo ingen evne til å lagre proteiner så ser ikke helt poenget med å slurpe i seg masse ekstra proteinpulver annet enn om ønsker mer underhudsfett..

Anonymkode: ccf35...67b

Skrevet (endret)
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men hvis du får i deg mer proteiner enn du trenger lagres det bare som fett. Kroppen har jo ingen evne til å lagre proteiner så ser ikke helt poenget med å slurpe i seg masse ekstra proteinpulver annet enn om ønsker mer underhudsfett..

Dette stemmer ikke. Det er med proteiner som med de andre energigivende næringsstoffer. Overskuddet av energi lagres som fett. Det er ikke noe spesielt med proteiner i den forstand. Jeg kan f.eks. spise 300 g proteiner om dagen og kun det, hvilket er mye mer proteiner enn det jeg trenger, men færre kalorier enn jeg forbrenner, og da vil jeg gå ned i vekt. 

Det er ikke farlig å drikke dette to ganger om dagen,men pass på at du ellers får i deg de næringsstoffene du trenger. 

Endret av Purt Gull
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer ikke.

Alt er kcal inn og kcal ut.

Og mer proteiner er bare bedre for muskelølning. Du bygger ikke muskler uten muskler. Jeg personlig er på 2 gram pr kg kroppsvekt.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Stemmer ikke.

Alt er kcal inn og kcal ut.

Og mer proteiner er bare bedre for muskelølning. Du bygger ikke muskler uten muskler. Jeg personlig er på 2 gram pr kg kroppsvekt.

Bygger ikke uten proteiner*.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...