Gå til innhold

Bryllup nr 2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om mannen har vært gift før og ikke jeg, er det sånn at jeg da må tone ned mine drømmer/ønsker bare pga hans fortid?

Anonymkode: 27003...22f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Men hvis han ønsker et mindre bryllup må dere kunne møtes på halvveien

Anonymkode: c3039...1a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, absolutt ikke. Men hvis han ønsker et mindre bryllup må dere kunne møtes på halvveien

Anonymkode: c3039...1a0

Ja, det gjelder jo uavhengig om en har vært gift før eller ikke. Men om mannen derimot er sånn: jeg har gjort dette før, så det er ikke så spesielt for meg-holdning. Så bør han få passet sitt påskrive. 

Anonymkode: eefb4...9a6

AnonymBruker
Skrevet

Ts her, er det mer tabu for en kvinne å være brud to ganger enn å være brudgom to ganger? Bare en tanke..

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det gjelder jo uavhengig om en har vært gift før eller ikke. Men om mannen derimot er sånn: jeg har gjort dette før, så det er ikke så spesielt for meg-holdning. Så bør han få passet sitt påskrive. 

Anonymkode: eefb4...9a6

Eh? 

Jeg har vært gift tidligere, blitt sammen med ei som ikke har det, og hun hinter om et bryllup. 

Mitt første bryllup var overdådig, 120 inviterte, fest fra fredag til søndag, alt påkostet av meg og mine foreldre. 

Er slikt bryllup ønsker jeg definitivt ikke igjen, det blir bare en gjentagelse fra første bryllupet. 

Mitt andre bryllup blir også spesielt tenker jeg, selv om samboer egentlig kunne tenke seg et bryllup lik mitt første. 

Tanken er å ta henne med på andre siden av jordkloden, invitere hennes nærmeste venninner med følge. Det samme for meg. 

Er ikke det godt nok for henne så trenger hun ikke tenke på noe bryllup men hvor hun skal flytte. 

Anonymkode: a4667...7fa

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om mannen har vært gift før og ikke jeg, er det sånn at jeg da må tone ned mine drømmer/ønsker bare pga hans fortid?

Nei.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eh? 

Jeg har vært gift tidligere, blitt sammen med ei som ikke har det, og hun hinter om et bryllup. 

Mitt første bryllup var overdådig, 120 inviterte, fest fra fredag til søndag, alt påkostet av meg og mine foreldre. 

Er slikt bryllup ønsker jeg definitivt ikke igjen, det blir bare en gjentagelse fra første bryllupet. 

Mitt andre bryllup blir også spesielt tenker jeg, selv om samboer egentlig kunne tenke seg et bryllup lik mitt første. 

Tanken er å ta henne med på andre siden av jordkloden, invitere hennes nærmeste venninner med følge. Det samme for meg. 

Er ikke det godt nok for henne så trenger hun ikke tenke på noe bryllup men hvor hun skal flytte. 

Så om du ikke får viljen din så kaster du henne ut på trass? Du Høres jo ut som en skikkelig storsjarmør 

Anonymkode: 6bc60...a8b

• Liker 18
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så om du ikke får viljen din så kaster du henne ut på trass? Du Høres jo ut som en skikkelig storsjarmør 

Han vil gjøre noe spesielt for henne, noe som er første gangen for begge. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gift, og kjæresten min har ikke. Om han vil gifte seg en gang så har jeg enkelte ting jeg vil unngå (lokaler og hvordan man gifter seg), fordi jeg har gjort det før og det vekker for kraftige assosiasjoner til et ekteskap som ikke var bra.

Men jeg vil gi han bryllupet han ønsker seg. Om han vil ha et stort kirkebryllup så er jeg med på det. Men, om han heller vil dra utenlands for en privat seremoni er jeg også helt med på et :P

Selv om han har vært gift før TS, så bør han være villig til å gi deg dagen du ønsker deg :) Jeg tenker at andre ikke skal straffes fordi man har vært gift før, men jeg forstår at han kanskje ikke er så giret på planleggingen. 

Anonymkode: 4eb95...a83

• Liker 1
Skrevet

Ts, du og dere må ingenting. Dere blir enige dere i mellom hvordan dere vil ha det. Lykke til 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 28.3.2019 den 9.53, O.G. skrev:

Han vil gjøre noe spesielt for henne, noe som er første gangen for begge. 

Å får han ikke viljen sin så kaster han henne ut. Trivelig fyr gitt 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å får han ikke viljen sin så kaster han henne ut. Trivelig fyr gitt 

Vel, men hvis hun insisterer på et digert bryllup når han ikke vil, så er det bryllupet og ikke ekteskapet hun har fokus på og da er det kanskje like greit å avslutte forholdet. 

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke.

Jeg har vært gift før, og når samboer og jeg gifter oss en gang i fremtiden, kommer ikke vi til å la det faktum at jeg har vært gift før legge demper på vårt bryllup. Det blir akkurat så stort og flott som vi ønsker at det skal være. ;) 

• Liker 1
Skrevet
På 28.3.2019 den 9.42, AnonymBruker skrev:

Ts her, er det mer tabu for en kvinne å være brud to ganger enn å være brudgom to ganger? Bare en tanke..

Er det?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Er det?

Det var mitt spørsmål, har bare en følelse sv kvinner er så onde og slemme med hverandre at vi diskriminerer hverandre, men ikke menn. 

Skrevet
På 28.3.2019 den 9.42, AnonymBruker skrev:

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var mitt spørsmål, har bare en følelse sv kvinner er så onde og slemme med hverandre at vi diskriminerer hverandre, men ikke menn. 

Diskriminerer hverandre? Hvordan da?

AnonymBruker
Skrevet
På 28.3.2019 den 9.48, AnonymBruker skrev:

Eh? 

Uff, jeg håper dette er trolling.

For veldig mange betyr det ekstremt mye å få gå ned den midtgangen, foran familie og venner. Selv om den ene parten har gjort det før, så må det bli et kompromiss som gjør lar den andre få oppleve det samme. Jeg tenker at hvis mannen min hadde slått opp med meg fordi jeg ikke ville gifte meg i Thailand eller noe sånt, med en håndfull venner til stede, så var det egentlig godt at bryllupet ikke fant sted. 

Anonymkode: c7f31...7e0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, O.G. skrev:

Diskriminerer hverandre? Hvordan da?

Mange kvinner er onde, baksnakker, det vet du, kanskje ikke om dette, men generelt

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange kvinner er onde, baksnakker, det vet du, kanskje ikke om dette, men generelt

Vel, men du har jo selv fordommer mot kvinner der du anklager oss for og synes det er mer stas med en fyr som er brudgom for andre gang enn en annen gangs brud. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, O.G. skrev:

Vel, men hvis hun insisterer på et digert bryllup når han ikke vil, så er det bryllupet og ikke ekteskapet hun har fokus på og da er det kanskje like greit å avslutte forholdet. 

Så hennes ønsker skal ikke tas hensyn til, fordi det da er hun som har feil fokus? Hva om hun ikke ønsker et stort bryllup, men samtidig ikke ønsker det samme som den kommende mannen? Er det fortsatt hun som er problemet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...