Gå til innhold

Skumle baby-våtservietter

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uff ja..

Leste det i foreldre og barn bladet her om dagen.. Nå har vi godt over til coop sine! :)

Ganske skummel tanke at de selger våtservietter med skadelige stoffer i Norge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste noe lignende for et halvt år siden, og etter det har jeg kun brukt papirservietter som jeg våter med vann. Babyprodukter har jeg aldri hatt sansen for, og har aldri hatt for vane å gni inn ungene mine med alskensk kremer og salver uten god grunn. heldigvis,ser jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte våtservietter til han som nå er 16 og 8-åringen. Men, etter at jeg hørte om våtservietter vurderte jeg ikke engang å bruke det...

Jeg bruker det når vi er på tur og hun har bæsja, men ellers ikke... Syns huden hennes blir så klissete av våtservietter og tenker på hvor ekkelt det må være å bli vasket med de og ha på bleie etterpå...

Bruker papirservietter med vann hjemme og når jeg er på besøk hos noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forferdelig irriterende forresten at de ikke selger papirservietter i alle vanlige matbutikker...prix butikken her har godt utvalg i alt av varer, bare ikke papirservietter, så må jeg kjøre 6km ekstra for å kjøpe dem på rema. grrr...

også er jeg irritert på natusan som driter en stor en i om ungene pådrar seg muligens livstruende sykdommer pga deres "barnevennlige"produkter! oppfordrer herved til natusan-boikott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke våtservietter, men har en pakke liggende (uåpnet...) i stelleveska i tilfelle jeg må skifte et sted det ikke er vann...

Bruker også minimalt med såpe til vanlig, og det har gitt babyen min en veldig fin hud. Aldri tørr eller sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest skindeep
Bruker ikke våtservietter, men har en pakke liggende (uåpnet...) i stelleveska i tilfelle jeg må skifte et sted det ikke er vann...

Bruker også minimalt med såpe til vanlig, og det har gitt babyen min en veldig fin hud. Aldri tørr eller sår.

samme her, fra dag en min lille ble født har jeg vasket henne med vaskekluter, sånn myke babyvaskekluter, om dere skjønner hva jeg mener.. (husker ikke helt hva det stoffet heter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt siden poden ble født brukt sånne papir-tørk som man væter med vann. Da jeg ble gravid, ble jeg veldig opptatt av å unngå ting med kjemikalier i, alt fra sminke til hudkremer til våtservietter, fordi jeg tenkte at vi bare har brukt disse kjemikaliene mye de siste tiårene, og vi har neppe full oversikt over hvilke bivirkninger de kan gi for noen i voksealderen.

Jeg er glad for at jeg også brukte lite sminke og hudkremer mens jeg var gravid og ammet, for jeg leste i ettertid at de har funnet ut at mange hudkremer og andre pleieprodukter inneholder stoffer som trekker rett inn i blodbanen, og vi vet ikke hvordan de kan påvirke fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

også er jeg irritert på natusan som driter en stor en i om ungene pådrar seg muligens livstruende sykdommer pga deres "barnevennlige"produkter! oppfordrer herved til natusan-boikott!

Helsesøster her sa til meg for mange år siden at Natusans produkter slett ikke er egnet for små barn. Men helsevesenet tjener vel penger på å få la dem dele ut produktene sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kunne ikke vært mere enig!!

Jeg trodde natusan var trygt å bruke, så det ble brukt til mine to første barn. Men nå vet jeg jo bedre, så jeg boikotter natusan. Jeg har kjøpt babyline produkter til minstemann. Og jeg bruker tynne babyvaskekluter til rumpevask (han har sikkert 30 vaskekluter. Noen til rumpa og noen til ansiktet og resten av kroppen). Det blir ekstra mye vasking, men det er iallefall ikke skadelig for lille gullet. Lachtasyd er også hudvennlig, så det blir brukt på han nå som han ikke er baby lenger (snart 8 hele mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Tena sine våtservietter - de er mer som "vaskekluter" (er vel egentlig for inkontinens .. men det gjør ikke noe) - de er store - solide og helt uten parfyme etc. Kjempefine å ha liggende som alternativ - eller å ha i bilen etc. da det faktisk går an å vaske seg med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset bruker vi dusjen ved "pommelom" og klut med varmtvann ellers. Våtservietter ligger kun i stellebagen og brukes kun ved behov utenfor private hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker også for det meste Libero sine vaskekluter,men har hele tiden brukt våtserviettene til Coop når vi er borte.Det er de eneste våtserviettene hun har tålt.

Koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...