AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #1 Del Skrevet 27. mars 2019 Hva er det viktigste jeg må skru fra hverandre så ingen kan se alt som ligger der av personlige ting? Hvordan ser dette ut? Jeg skal åpne opp alt jeg får til, men vil sikre meg så ingenting kan sjekkes i ettertid. Jeg kan ingenting om datamaskin og det er sikkert en lett sak for flinke folk å snuse opp. Gode tips og bildeforslag tas i mot med takk. Anonymkode: e3fec...2ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #2 Del Skrevet 27. mars 2019 Pell ut harddisken, kast det andre. Er det jeg alltid har gjort med mine datamaskiner. Anonymkode: aeea2...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #3 Del Skrevet 27. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Pell ut harddisken, kast det andre. Er det jeg alltid har gjort med mine datamaskiner. Anonymkode: aeea2...852 Laptop / stasjonær? Anonymkode: aeea2...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #4 Del Skrevet 27. mars 2019 Harddisken ser omtrent sånn https://www.komplett.no/product/1090443/datautstyr/lagring/harddiskerssd/ssd-25/crucial-bx500-120gb-25-ssd eller sånn ut: https://www.komplett.no/product/998929/datautstyr/lagring/harddiskerssd/harddisk-35/wd-desktop-black-4tb-35-hdd Hvis du vil være sikker så slå den i stykker med en hammer. Egentlig trenger du bare formattere og overskrive den, men det kan være litt vanskeligere å gjøre riktig. Anonymkode: ee0fc...349 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 27. mars 2019 #5 Del Skrevet 27. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Harddisken ser omtrent sånn https://www.komplett.no/product/1090443/datautstyr/lagring/harddiskerssd/ssd-25/crucial-bx500-120gb-25-ssd eller sånn ut: https://www.komplett.no/product/998929/datautstyr/lagring/harddiskerssd/harddisk-35/wd-desktop-black-4tb-35-hdd Hvis du vil være sikker så slå den i stykker med en hammer. Egentlig trenger du bare formattere og overskrive den, men det kan være litt vanskeligere å gjøre riktig. Anonymkode: ee0fc...349 Ingen problem å hente info fra en knust SSD. Jeg ville smeltet den med lava eller thermite. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #6 Del Skrevet 27. mars 2019 2 minutter siden, abrasiveRefraction said: Ingen problem å hente info fra en knust SSD. Jeg ville smeltet den med lava eller thermite. Det stemmer ikke. Når man slår dem i stykker går den magiske røken ut, og da virker de ikke lenger. Anonymkode: ee0fc...349 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #7 Del Skrevet 27. mars 2019 3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Ingen problem å hente info fra en knust SSD. Jeg ville smeltet den med lava eller thermite. Om vedkommende har en gammeldags hhd, holder det at vedkommende knuser den eller slå spikre gjennom den. Anonymkode: 3271e...1ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 27. mars 2019 #8 Del Skrevet 27. mars 2019 Sikker hvis du gjør som journalista som fikk hele wikileaks, I U.K., -Slipte disken til Støv, med vinkelsliper, mens E-tjenesten sto å så på. Da ble alle fornøyd. Husk minne og... a. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 27. mars 2019 #9 Del Skrevet 27. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om vedkommende har en gammeldags hhd, holder det at vedkommende knuser den eller slå spikre gjennom den. Anonymkode: 3271e...1ad Det har blitt hentet informasjon ut av harddisker folk har kjørt spiker gjennom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #10 Del Skrevet 27. mars 2019 2 minutter siden, abrasiveRefraction said: Det har blitt hentet informasjon ut av harddisker folk har kjørt spiker gjennom. Det krever spesialutstyr og koster en formue. Det er neppe noe TS trenger å bekymre seg for. Anonymkode: ee0fc...349 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #11 Del Skrevet 27. mars 2019 4 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev: Sikker hvis du gjør som journalista som fikk hele wikileaks, I U.K., -Slipte disken til Støv, med vinkelsliper, mens E-tjenesten sto å så på. Da ble alle fornøyd. Husk minne og... a. Det lagres ingen informasjon på minnebrikkene, så fort strømmen er koblet fra så er minne tømt. Anonymkode: 692f7...e2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 27. mars 2019 #12 Del Skrevet 27. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det lagres ingen informasjon på minnebrikkene, så fort strømmen er koblet fra så er minne tømt. Anonymkode: 692f7...e2f Peiling du... ... https://no.wikipedia.org/wiki/EPROM Andre og... a. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #13 Del Skrevet 27. mars 2019 Har du noe du ikke ønsker at onkel skal få ferten av? Anonymkode: 68c68...c85 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #14 Del Skrevet 27. mars 2019 5 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev: Peiling du... ... https://no.wikipedia.org/wiki/EPROM Andre og... a. EPROM og ROM er ikke det det samme som RAM (Random Access Memory), EPROM\ROM er kun aktuelt hvis TS sin EDB maskin er fra 1983. Det nærmeste vi kommer EPROM på moderne maskiner er BIOS, men heller ikke i BIOS blir det lagret informasjon som er av verdi. Anonymkode: 692f7...e2f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 27. mars 2019 #15 Del Skrevet 27. mars 2019 Finnes programmer som skriver over all informasjonen på harddisken med 'støy'. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #16 Del Skrevet 28. mars 2019 Ts her. Skal forsøke å ødelegge så godt jeg kan, men fristes til å kaste småbitene i vanlig søppel, slik at det gjemmes blant alt annet skrot. Rullet inn i et håndkle og gaffatape. Har ikke annet der enn det som er privat for meg. Vil ikke bli andres underholdning. Takk for innspill. Anonymkode: e3fec...2ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #17 Del Skrevet 28. mars 2019 Jeg hadde formatert den med killdisk. Et program som skriver over filene slik at det blir omtrent umulig å gjennopprette filene. Det finnes også noen gratisprogrammer, tror et heter Dban eller noe, men har ikke prøvd det selv. Så ville jeg knust den.Anonymkode: f2c31...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #18 Del Skrevet 29. mars 2019 Man kan også bruke eraser. Anonymkode: 05c0a...67b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #19 Del Skrevet 2. april 2019 Eksisterer kommandoen fdisk i DOS lenger? Anonymkode: 4380d...427 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #20 Del Skrevet 2. april 2019 Du kan jo kjøpe plumbo og blande i en gammel bøtte, hive delene oppi og kaste det i søpla etterpå. Man skal være vel ivrig og vite hvor man skal lete om man skal klare å hente ut små harddisker fra hardstørknet plumbo. Syren vil jo etse bestanddeler også. Bare ikke gjør det innendørs pga evt gass. Anonymkode: bf84e...ee9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå