AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #1 Skrevet 27. mars 2019 Jeg finner virkelig ikke ut av hva jeg skal studere. Så derfor lager jeg et innlegg her i håp om at noen har vært i samme situasjon som meg, og kanskje også med samme ønsker og krav. Jeg vil helst slippe turnus (turnus går helt fint om jeg finner et yrke som passer meg på andre måter). Liker å være i kontakt med mennesker, men trenger også litt alenetid. Klarer ikke å ha masse folk rundt meg hele dagen eller å være midtpunktet i store forsamlinger. Jeg er ganske rolig, men varm og omsorgsfull. Noe usikker på meg selv, så vil ikke ha en jobb med veldig mye ansvar (så sant det ikke trenes mye på under studiet). Får ofte høre at jeg er lett å snakke med og få tillit til. Liker å tenke litt kreativt. Har erfaring som støttekontakt, noe jeg trivdes veldig godt med. Har også vært assistent i barnehage, men det ble for intenst. Så, hva i alle dager skal det bli av meg? Hvis noen har forslag er det bare å komme med det Anonymkode: ea497...ab5
Gjest ThotSlayer Skrevet 27. mars 2019 #2 Skrevet 27. mars 2019 Hva var det du likte mest å gjøre på skolen? Hva er du flink til? Hva er det du trives med? Det er sånne ting som er utslagsgivende. Om du ikke liker matematikk er det meningsløst å oppfordre deg til å bli ingeniør f.eks
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #3 Skrevet 27. mars 2019 5 minutter siden, ThotSlayer skrev: Hva var det du likte mest å gjøre på skolen? Hva er du flink til? Hva er det du trives med? Det er sånne ting som er utslagsgivende. Om du ikke liker matematikk er det meningsløst å oppfordre deg til å bli ingeniør f.eks Jeg likte norsk og sosiologi på skolen. Føler selv at jeg er flink til å snakke med mennesker (på tomannshånd), organisere, ta vare på de rundt meg og reflektere. Det gir meg mye å kunne hjelpe mennesker på en eller annen måte. Har tenkt på ergoterapi, men har ingen skoler i nærheten av her jeg bor (har familie) og har hørt det er nærmest umulig å få jobb. Matematikk er jeg helt elendig i. Vurderte vernepleie/sykepleie en periode, men tror for å være helt ærlig at jeg ikke klarer medikamentregning/håndtering. Et mirakel at jeg fikk ståkarakter på vgs. Anonymkode: ea497...ab5
The Kitten Skrevet 27. mars 2019 #4 Skrevet 27. mars 2019 Jeg hadde tenkt å foreslå ergo, men ser du allerede har tenkt på det. Hva med fysioterapeut?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #5 Skrevet 27. mars 2019 Akkurat nå, The Kitten skrev: Jeg hadde tenkt å foreslå ergo, men ser du allerede har tenkt på det. Hva med fysioterapeut? Har ikke gode nok karakterer til det, men vurderer å ta opp fag Takk for tips! Anonymkode: ea497...ab5
charmisss Skrevet 27. mars 2019 #6 Skrevet 27. mars 2019 Synes det høres ut som vernepleie kan passe for deg jeg. Medikamentregning er ikke vanskelig matte, det handler om å forstå oppgavene. Jeg var heller ikke god i matte, men sto på medikamentregning på første forsøk (er spl.student)
Gjest ThotSlayer Skrevet 27. mars 2019 #7 Skrevet 27. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg likte norsk og sosiologi på skolen. Føler selv at jeg er flink til å snakke med mennesker (på tomannshånd), organisere, ta vare på de rundt meg og reflektere. Det gir meg mye å kunne hjelpe mennesker på en eller annen måte. Har tenkt på ergoterapi, men har ingen skoler i nærheten av her jeg bor (har familie) og har hørt det er nærmest umulig å få jobb. Matematikk er jeg helt elendig i. Vurderte vernepleie/sykepleie en periode, men tror for å være helt ærlig at jeg ikke klarer medikamentregning/håndtering. Et mirakel at jeg fikk ståkarakter på vgs. Anonymkode: ea497...ab5 Ikke vær redd for å ikke klare medikamentregninga. Som en annen over her nevner så burde du prøve vernepleier. Da får du brukt dine sosiale ferdigheter
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #8 Skrevet 27. mars 2019 1 minutt siden, ThotSlayer skrev: Ikke vær redd for å ikke klare medikamentregninga. Jo, det skal du faktisk være redd for, av flere grunner. Det kan i verste fall koste et annet menneske livet Anonymkode: 6dae6...d19
Gjest ThotSlayer Skrevet 27. mars 2019 #9 Skrevet 27. mars 2019 Just now, AnonymBruker said: Jo, det skal du faktisk være redd for, av flere grunner. Det kan i verste fall koste et annet menneske livet Anonymkode: 6dae6...d19 Poenget er at hun kan jobbe med å bli flinkere og bestå. Hvor mange hører du om som gjør feil? FInn noen troverdige kilder på at dette er et stort problem, så skal jeg ta deg seriøst.
Ullvott Skrevet 27. mars 2019 #10 Skrevet 27. mars 2019 (endret) Selv om du er et omsorgsfullt menneske må du ikke nødvendigvis jobbe med helsefag. Hva med sosionom/sosialt arbeid eller barnevern? Å være i kontakt med mennesker er man for øvrig i absolutt alle yrker i en eller annen form, så jeg vil anbefale å kikke utenfor «hjelpe mennesker som har det vondt-boksen», også. Hva med bibliotekar? Eller litteraturviter? Eller arkeolog? Masse lykke til! Endret 27. mars 2019 av Ullvott
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå