Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette varierer helt sikkert en del, men cirka hvor lenge etter søknadsfristen på en ledig stilling pleier man å høre noe dersom man er en aktuell kandidat?

Anonymkode: 6be95...3c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I det offentlige kan det ta en uke eller to pga at det er mange formaliteter som må følges, med involvering av både tillitsvalgte og andre. I det private er beslutningslinjene ofte kortere og da går det ofte bare noen dager. 

Men dette har store variasjoner, så når du spør «sånn ca», så er det egentlig umulig å svare godt på. Det kan ta 1 dag eller det kan ta 4 uker, uten at det er noe unormalt i det.  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i det offentlige, hørte ikke noe før det var gått halvannen måned. 
Forrige jobb var i det private, fikk tilbakemelding med innkalling til intervju noen dager etter fristen var gått ut. 

Anonymkode: 6e37e...a29

Skrevet

Jeg sendte inn søknad på en onsdag. Ble oppringt for intervju på fredag samme uke. Offentlig sektor (kommunen) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd forskjellig. Alt fra at de ringer samme dag, til at det tar to-tre uker.

Anonymkode: 891a9...dd5

AnonymBruker
Skrevet

På den jobben jeg har nå tok det 3 uker før jeg hørte noe. Offentlig forvaltning. Har vært i flere offentlige prosesser og alle har tatt litt tid. 

Anonymkode: 18606...166

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte jobb i kommunen. Der sendte de ut innkalling til intervju 9 dager etter søknadsfristen gikk ut.

Anonymkode: c8ddc...814

AnonymBruker
Skrevet

Er det offentlig så skal det igjennom mye, så det kan ta tid. De gangene jeg har blitt innkalt til intervju i staten så har det gått 2-4 uker. I kommunen tok det ca en uke. I det private kan det går mye fortere. 

Anonymkode: 026dc...b4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...