AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #1 Skrevet 27. mars 2019 Har du vært hjemme hos noen og reagert på hvor skittent og ekkelt det var der? Jeg var på middagsbesøk hos noen som hadde to katter og en hund i en liten leilighet. Kattene satt på middagsbordet og de vasket ikke over før de dekket på med tallerkener og bestikk. Gulvet var seigt og tørkestativ med ferdigtørka klær stod midt i stua. Katte og hundehår overalt. Klær lå knørvet nedi sofaen og badet var et kapittel for seg selv. Skjegg stubber og tannkremrester i vasken. Linseembalasjer og qtips stod slengt på siden av servanten. Disse røyker i tillegg inne, så jeg måtte bare hive klærne mine til vask når jeg kom hjem pga stanken. 2 livsglade oppegående mennesker. Flere? Anonymkode: 025e8...f7b 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #2 Skrevet 28. mars 2019 Off ja... noen som bodde i ei lita leilighet. Klær over alt, kjøkkenet var bomba. Kattesand som stinka i heile leiligheta. Mye katter som var over alt. Tørkestativ i yttergangen med jakke slengt over. Og i barndommen hadde jeg ei venninne som hadde hest, der fekk hestene gå inn i HUSET!! Luktet urin av barna, og i huset. Huset var full av hestemøkk, klær, boss, hunder, katter, dyrehår... Tror jeg fekk varig mén, derfor huset mitt er 85% sterilt og klar for visning hver dag 😂😂 Anonymkode: a46fa...c86 6
Gjest MadameDeRosa Skrevet 28. mars 2019 #3 Skrevet 28. mars 2019 Ja her har vi ikke annet å gjøre i natten enn å bedømme de som har et liv og er mer opptatt av hverandre enn å ha det instagramstrøkent hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #4 Skrevet 28. mars 2019 Har inntrykk at jo lenget ut på landet du kommer jo mer er det av denne typen rot/griserier. Brekker meg hver gang jeg er hos en kamerat og familien hans Anonymkode: 3c57b...2d1 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #5 Skrevet 28. mars 2019 Huset til ene familien min: Gulvet i hele huset var seigt og hadde skospor og gjørme rundt omkring. Hundehår over alt. Søppel, rot og store kleshauger over alt. Bordene var overfylt av masse papir og rot, gamle kaffekopper, nesten alle stolene også. Den ene hunden pisset ofte i den ene lenestolen. De gadd faktisk ikke vaske stolen hver gang hunden tisset, så den var full av piss og gulvet rundt hadde størknet puss. Tok faktisk noen måneder før de omsider kastet stolen. Kjøkkenet var et kapittel for seg selv, helt bombet, gammel mat over alt, skitten oppvask over alt. Oppvaskmaskinen var til pynt. Lagde de middag så lot de gryter med masse matrester bare stå der i flere dager. Kjøleskapet var fullt av utgått og råtten mat, og kliss og 'sølepytter' inni takket være at matvarer ble omgjort til væske fordi det hadde stått der så lenge. Jeg vasker hele kjøkkenet og store deler av huset deres hver gang jeg besøker dem. Verken foreldrene eller barna har et lett liv, men jeg kan fortsatt ikke forstå hvordan det er SÅ skittent der. Spesielt at de ikke kan holde kjøleskapet noenlunde rent og fritt for muggen mat, og at de kaster så ekstreme mengder mat fordi de ikke gidder å sette det i kjøleskapet. Anonymkode: 9993b...54e 8
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #6 Skrevet 28. mars 2019 Ååå jeg vet om flere 🙈 Det er helt grusomt! Ei venninne av meg har 2 barn og mann, konstant overfylt kjøkken masse papirer og «tull» på spisebordet og i sofaen, enorme mengder «pynt» i vinduskarmene. Men det er rent, aner ikke hvordan hun får til å vaske innimellom alt? Super kjekke folk som jobber og studerer. Reine og fornøyde barn 😍👌👍 Men de har litt liten leilighet da, jeg forstår jo det er vanskelig å leve 4 der... En tidligere leieboer hadde esker, rot, tallerkner og klær overalt. Også oppi sofaen?😱 Gulvlistene var svarte av støv. Æsj, æsj. Jeg måtte skrubbe overalt når de flyttet... Husker jeg var så glad når de flyttet 😂😂🎉 Den værste jeg har sett er en barndomshjemmet til ei venninne. Moren var virkelig ikke frisk, det forsto jeg ikke da. Klissete gulv, hunder og katter overalt. Husker de fikk en ny hylle som de bare hadde satt foran den gamle i stuen 😱 For den gamle var full av ting... Stakkars folk, lurer på hvordan de klarer? Ser de det ikke selv? Anonymkode: b931d...2ab 1
chepooka Skrevet 28. mars 2019 #7 Skrevet 28. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huset til ene familien min: Gulvet i hele huset var seigt og hadde skospor og gjørme rundt omkring. Hundehår over alt. Søppel, rot og store kleshauger over alt. Bordene var overfylt av masse papir og rot, gamle kaffekopper, nesten alle stolene også. Den ene hunden pisset ofte i den ene lenestolen. De gadd faktisk ikke vaske stolen hver gang hunden tisset, så den var full av piss og gulvet rundt hadde størknet puss. Tok faktisk noen måneder før de omsider kastet stolen. Kjøkkenet var et kapittel for seg selv, helt bombet, gammel mat over alt, skitten oppvask over alt. Oppvaskmaskinen var til pynt. Lagde de middag så lot de gryter med masse matrester bare stå der i flere dager. Kjøleskapet var fullt av utgått og råtten mat, og kliss og 'sølepytter' inni takket være at matvarer ble omgjort til væske fordi det hadde stått der så lenge. Jeg vasker hele kjøkkenet og store deler av huset deres hver gang jeg besøker dem. Verken foreldrene eller barna har et lett liv, men jeg kan fortsatt ikke forstå hvordan det er SÅ skittent der. Spesielt at de ikke kan holde kjøleskapet noenlunde rent og fritt for muggen mat, og at de kaster så ekstreme mengder mat fordi de ikke gidder å sette det i kjøleskapet. Anonymkode: 9993b...54e Det bor barn her? Dette høres helsefarlig ut, og ikke et sted egnet for barn (eller voksne og dyr for den saks skyld). Jeg tenker denne familien trenger mer hjelp enn et skippertak fra din side i ny og ne, selv om det er veldig snilt av deg. 8 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #8 Skrevet 28. mars 2019 Som elektriker har jeg sett endel, men man blir herdet med årene og oppfører seg profesjonelt. Men jeg har lært meg å alltid takke nei til kaffe på kunde besøk etter at en person vasket en brukt kopp i vann med fingrene rett foran meg som om det var det mest normale her i verden 😂 den kaffen tok jeg ikke imot forresten.. Anonymkode: edbce...4e3 15
Zoey Skrevet 28. mars 2019 #9 Skrevet 28. mars 2019 Tror det verste jeg ser er under min egen sofa. Sofaen er svær og tung, og flyttes for vask maks to ganger i måneden og støvsugeren går ikke under. Med en skokk barn og mye besøk så hopes det opp av støv og hybelkaniner, leker, fargeblyanter, diverse rot, en sokk på avvise og jeg har funnet druer og epleskrotter med pels på. Urk. Hver gang lover vi hverandre å gjøre det ukentlig, og hver gang vi samles for å flytte droget har det gått fjorten dager siden sist. Blæh. 15
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #10 Skrevet 28. mars 2019 Ja...barndomsvenninne. Det jævligste huset en kan tenke seg. Selve bygningen var jo en rønne, men inne... de handlet som gale fra sparkjøp og ellos, og kastet aldri noe. På badet, der man dusjet i et hjørne under en ødelagt dusj som det sildret i fra fordi faren aldri orket å fikse trykkpumpen, var linoleumen slitt vekk slik at man stod på betong. Og overalt i hele huset var det halvfulle flasker og krukker med gamle kremer og annet, som det lå tykke lag med mugg på. Frokost takket man høflig nei til, to frysebokser og et enormt kjøleskap rommet mye, og varte leeenge. Det merkelige var at de hadde ikke spesielt dårlig råd, de var bare slik. Anonymkode: c11d2...4a9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #11 Skrevet 28. mars 2019 Bestevennen min. Ungkar, bodd alene i nærmere 10 år. Da jeg la inn bagasjen min på rommet jeg skulle sove på tenkte jeg at "det hadde jo vært hyggelig om han ryddet og vasket litt her inne før jeg kom da". Senere fortalte han at det var akkurat det han hadde gjort. Men det var hybelkaniner over alt, og døde planteblader på gulvet, klesvask osv. Badet var en enda verre historie - skjegg i vasken, dusjen var ekstremt nasty (hadde ikke lyst å bruke den) osv. Og dette er en stor grunn til at jeg ikke reiser på besøk til han så ofte, men skylder på noe annet da. Anonymkode: 2aeba...7b0
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #12 Skrevet 28. mars 2019 Menneskelige pekefingre er det verste jeg vet. Anonymkode: c598b...e99 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #13 Skrevet 28. mars 2019 Har dere sett hoarders? Onkelen til eksen var en, det var papir, hermetikkbokser, fyrstikkesker og ølbokser strødd over hele gulvet, i sofaen og i gjestesenga. Vinduet var klistret igjen med en avis. Det var en sti midt på gulvet uten rot. Har vært i andre rotete hus, men dette tok kaka. Har også vært i et skittent hus, hvor det på kjøkkenet var et tykt lag med fett rundt stekovnen, vasker og badekar var tydelig fullt av kalk og noe brunt. Badekaret var fyllt med klær. Helsa og økonomien hos paret som bodde der strakk ikke til. Dette kunne de ikke gjort noe med slik de var den gang da, men det er mulig de kunne unngått at det ble såpass ille. Anonymkode: 37571...10b 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #14 Skrevet 28. mars 2019 Har sett mye grusomt via jobben min, men det er jo da hos syke folk, som får hjelp, og det er på en måte greit. Det er ikke så ille, og vi kan ofte gjøre noe med det. (Kontakte kommune, snakke med pårørende, kontakte lege etc) Syns det er verre med friske folk som bare er late, man kan jo ikke si noe, eller hjelpe dem på en måte. Hadde ett vennepar som hadde det helt jævlig hjemme. De hadde to barn, og det brukte de som unnskyldning. De kunne ikke drive å rydde hele tiden med små barn. Det skjønner jo alle, men de kan ta inn tallerker etter måltid, tørke opp melkesøl og brødskorper som ungene hadde kastet på gulvet. Alle rommene var rotete, det var hundehår, mat og leker strødd i hele huset. Aldri ryddet, aldri rengjort.. Ingen plukket opp det de mistet. I tillegg var mammaen ram på arving og kjøp og salg i Facebook grupper, så det fløyt av leker i hvert eneste rom. Det går ikke an å forklare hvor ille det var.. Det var bleier fra en hel uke på badeguvlet, det var skitne og rene klær omhverandre. Anonymkode: 82077...ce4 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #15 Skrevet 29. mars 2019 Må man ha det så forbanna perfekt da? Jeg har ikke krefter til å ha det perfekt så det får flyte litt. Om tallerker fra frokost og middag står på bordet et par dager , skader det ingen. Tar et oppsamlingsheat når jeg har overskudd. Anonymkode: d1c74...1e5 6
Wilmus Skrevet 29. mars 2019 #16 Skrevet 29. mars 2019 Jeg husker en gang jeg og han jeg var sammen med da var på middag hos noen venner av han. Var på do, og på badet var det en skittentøyskurv som var toppet av ei dametruse med DET bremsesporet i Skittentøyskurven sto rett ved siden av vasken, så det var umulig å unngå å se det. Husj, stakkars, tipper det må ha vært pinlig for henne å oppdage det senere.. 4
Wilmus Skrevet 29. mars 2019 #17 Skrevet 29. mars 2019 Akkurat nå, Wilmus skrev: Jeg husker en gang jeg og han jeg var sammen med da var på middag hos noen venner av han. Var på do, og på badet var det en skittentøyskurv som var toppet av ei dametruse med DET bremsesporet i Skittentøyskurven sto rett ved siden av vasken, så det var umulig å unngå å se det. Husj, stakkars, tipper det må ha vært pinlig for henne å oppdage det senere.. Huset var normalt ellers, har opplevd mye værre egentlig, jeg bare syns det var så komisk og pinlig 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #18 Skrevet 29. mars 2019 På 28.3.2019 den 1.54, MadameDeRosa skrev: Ja her har vi ikke annet å gjøre i natten enn å bedømme de som har et liv og er mer opptatt av hverandre enn å ha det instagramstrøkent hele tiden. Kan tenke meg det er møkkete og ekkelt hjemme hos deg! Anonymkode: 1d05e...b61 8
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #19 Skrevet 29. mars 2019 Hadde en nabounge som barn som bodde under forferdelige forhold hjemme. Husker jeg lånte toalettet 1 gang og aldri igjen. Badet STINKA mugg og etter det dro jeg alltid hjem når jeg skulle på do. Har også vært en plass der jeg lånte doen og det var helt tydelig ikke vasket på sikkert flere år. Anonymkode: bc536...079
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #20 Skrevet 29. mars 2019 På 27.3.2019 den 16.15, AnonymBruker skrev: Har du vært hjemme hos noen og reagert på hvor skittent og ekkelt det var der? Jeg var på middagsbesøk hos noen som hadde to katter og en hund i en liten leilighet. Kattene satt på middagsbordet og de vasket ikke over før de dekket på med tallerkener og bestikk. Gulvet var seigt og tørkestativ med ferdigtørka klær stod midt i stua. Katte og hundehår overalt. Klær lå knørvet nedi sofaen og badet var et kapittel for seg selv. Skjegg stubber og tannkremrester i vasken. Linseembalasjer og qtips stod slengt på siden av servanten. Disse røyker i tillegg inne, så jeg måtte bare hive klærne mine til vask når jeg kom hjem pga stanken. 2 livsglade oppegående mennesker. Flere? Anonymkode: 025e8...f7b Ja, ha vært hos noen sånne. Ble jo helt kvalm! En ting er rot, alle kan ha det rotete! - men gammel, inngrodd møkk, det er ekkelt! Tenk alle bakteriene, midden, og møkka😷 det gjør noe med luften i rommet også. Når det er på det nivået møkkete, tenker jeg at de som bor i det der ikke har det helt bra. Jeg synes det var ekkelt å være hos de jeg snakker om. Anonymkode: 1d05e...b61 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå