Gå til innhold

Kyllingfilet best før for to dager siden 🙊

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha stekt opp kyllingfileten ser jeg at den hadde "siste forbruksdag" den 26. mars! Reagerte ikke på utseendeet eller lukt da jeg åpnet pakken, men da tenkte jeg jo ikke å sjekke spesielt etter heller. Hvis jeg spiser den godt og gjennomstekte kyllingfileten, blir jeg sannsynligvis syk da? Eller går det greit??

Anonymkode: 4c72c...2ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

25. mars******

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver "best før" i headingen. Kylling har aldri "best før"-dato. 

Det er enormt stor forskjell på "best før" og "siste forbruksdag". 

Jeg ville ikke spist den. 

Anonymkode: d5e48...c15

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du skriver "best før" i headingen. Kylling har aldri "best før"-dato. 

Det er enormt stor forskjell på "best før" og "siste forbruksdag". 

Jeg ville ikke spist den. 

Skrev feil, i innlegget skriver jeg "siste forbruksdag"..

Skrevet

Hvis den luktet ok så er det ingen fare med et par dager over siste forbruksdag. Du lukter fort om kylling har blitt dårlig

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, LiseOslo skrev:

Hvis den luktet ok så er det ingen fare med et par dager over siste forbruksdag. Du lukter fort om kylling har blitt dårlig

Det luktet litt med en gang jeg åpnet den, men det pleier det jo.. etter det så forsvant lukta, men jeg luktet ikke noe nærmere på den og jeg tok de i stekepannen ganske raskt så vet ikke om det eventuelt ville begynt å lukte mer etter hvert.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det luktet litt med en gang jeg åpnet den, men det pleier det jo.. etter det så forsvant lukta, men jeg luktet ikke noe nærmere på den og jeg tok de i stekepannen ganske raskt så vet ikke om det eventuelt ville begynt å lukte mer etter hvert.

Kylling pleier jo å lukte litt med en gang du åpner den ja, det er ikke unormalt. Men hvis den ikke luktet noe utover det er det nok ikke noe problem. jeg har vært borti kyilling som hadde blitt dårlig, og det lukter man fort... 

AnonymBruker
Skrevet

Det lukter jo alltid høgg når en åpner en pakke kylling, men lukter det ikke surt så er det ingen fare. 

Anonymkode: d3867...2f7

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville uansett ikke spist den. Kylling og sjømat er noen av de produktene som er mest "farlige" å spise etter utløpsdato. 

Skrevet

Se, lukt, smak.

Trur egentlig nabobikkja hadde fått denne.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Se, lukt, smak.

Trur egentlig nabobikkja hadde fått denne.

Helt enig i siste setning. 

Problemet med den første setningen er at i Norge lukter all billigkylling grufullt når man åpnet pakken. Så det er ikke alltid enkelt å lukte seg frem for å finne ut om den er spiselig eller ikke.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i siste setning. 

Problemet med den første setningen er at i Norge lukter all billigkylling grufullt når man åpnet pakken. Så det er ikke alltid enkelt å lukte seg frem for å finne ut om den er spiselig eller ikke.

Vel...jeg kan godt lukte om jeg tør spise kylling.  ☺   Og om jeg fikk med meg HI rett er den stekt.

Glad nabobikkja har stålmage og tåler alt.   😀

Skrevet

Så lenge den ikke har vært åpnet og har ligget kaldt, så hadde jeg ikke hatt noe betenkelighet med å spise den så lenge den ikke luktet vondt. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville uansett ikke spist den. Kylling og sjømat er noen av de produktene som er mest "farlige" å spise etter utløpsdato. 

Det er ikke sånn at kylling og sjømat automatisk blir dårlig den dagen de går ut. Jeg  ville selvfølgelig ikke kjøpt denne typen mat som hadde gått ut på dato, men gitt at den så og luktet ok så er det ikke noe problem å spise den. Særlig når den stekes som jo ble gjort med denne kyllingen.

AnonymBruker
Skrevet

OT, men hva hvis kyllingen har ligget i fryseren? Kylling kan vel fryses i 4 mnd, kan det ikke? 

Anonymkode: 5054e...3aa

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

OT, men hva hvis kyllingen har ligget i fryseren? Kylling kan vel fryses i 4 mnd, kan det ikke? 

ja det går fint. 

AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint. Datoen er satt med god margin. 

Dere som er så bombastiske. Dere kunne helt fint spist den kl 23.59 i går. Men ikke kl. 15.00 i dag? 

Det sier seg jo selv at det er fullstendig idioti... 

Anonymkode: 11220...c5a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir noe helt annet dersom maten har vært fryst. Jeg kjøper ofte mat som er nedsatt i pris pga kort holdbarhet, og fryser ned. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det går helt fint. Datoen er satt med god margin. 

Dere som er så bombastiske. Dere kunne helt fint spist den kl 23.59 i går. Men ikke kl. 15.00 i dag? 

Det sier seg jo selv at det er fullstendig idioti... 

Problemer med matematikken? Her er det ikke snakk om litt over 1/2 døgn. 

Her er det 2 dager. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemer med matematikken? Her er det ikke snakk om litt over 1/2 døgn. 

Her er det 2 dager. 

Siste forbruksdag 26.mars.

27.mars i dag. 

Hvordan blir det 2 dager? I følge min hoderegning blir det rett over et halvt døgn. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...