Gå til innhold

Har du blandingshund? hvilken raser er det i den?

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Hei alle sammen . jeg har selv en blandingshund. Den er min store stolthet :) Han er 50% Schafer .Også er det Dobermann, Boxer , mynde og Grandanois i den.... Jeg er veldig fornøyd med han.

Hvilken raser er det i din blandingshund ,og er du fornøyd med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Formosiss

Har ikke kjæledyr akkurat nå, men min onkel hadde en gang en blanding mellom schäfer og svart elghund. Den ble avlivet pga. at den regelrett var farlig (husker min mor satt på bordet med vaskekosten for å dytte ham vekk når han var på det verste).

Veterinæren sa at dersom man ventet valper av denne mixen, var beste løsning å avlive dem med en gang - den blandingen blir visstnok -aldri- bra; de blir svært aggresive og uff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en schlabrador (schæfer/labrador). Virker som om det er mest labrador i han, bare litt farger etter schæferen - og sinne mot andre hannhunder.

Fikk han da han var 6 år, så vet ikke noe om foreldrene hans. Han er min 3. blandingshund, og jeg har vært heldig og kjempe fornøyd med alle 3 (alle omplasseringshunder). De to andre var en grønnlandshund/border collie (og ant. noe mer) tispe og en hannhund som var blanding av det meste. Ligner på en bearded collie når han ikke er klippet og en schnauser når han blir klippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ekte Rabbis!!! :P (rottweiler+labrador... Og for de av dere som fremdeles klør seg i hodet over at han er en rabbis: Rottis+Labbis)

Han er selvfølgelig den beste hunden i hele verden. Men han har arvet en dårlig side fra labradoren, og det er hans enorme apetitt. Det verste jeg vet er feite hunder, og jeg tror absolutt han kan bli skikkelig feit om han får bestemme selv. Men her i huset er jeg sjefen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet blandingshunden min i januar, men hun var blanding av pointer og husky. Dessverre var hun meget sta (pointer), løp miiiilevis avgårde (pointer/husky), var utrolig rask (husky/pointer) OG var utrolig smart og utspekulert (pointer). Hehe. Men hun hadde mange, mange, mange gode egenskaper, og hun var min aller beste venn i over 11 år, og visste alt om meg. Savner henne noe fryktelig ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde verdens vakreste resultat av fri kjærlighet: Schäfer, husky, mynde og harehund (dunker el.).

Han hadde store brune øyne med verdens lengste øyevipper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke hund, men en venn av meg har en utrolig artig blandingshund. Hun har et herlig lynne, og er en blanding av veldig mange raser. Hun ser ut som et lappeteppe - med rene skiller mellom rasene. Det ser rett og slett ut som om hun er satt sammen av deler fra de forskjellige hunderasene...hodet til en collie, halen til en engelsk setter osv. Artig :) Det er elghund, collie, schäfer, golden retriever og engelsk setter i henne... en ekte bastard med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min blandingshund var 50% Grå Elghund og 50& Østsibirsk Laika.

Aggressiv mot andre hannhunder ellers en nydelig hund med ett herlig gemytt. (kanskje bortsett fra mot nabogutten som til stadighet kastet stein på ham)

(btw: Blanding av rottweiler og labrador blir jo sef: Rottador... evt Labraweiler. :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

jenta mi er blanding av Border Collie og Bayers vildtsporhund. Da jeg hørte blandinga tenkte jeg "hjelp, over aktiv sprettball med god nese".... men ho er verdens snilleste og ikke minst morsomste hund. Min første blandingshund var en "goldardor" (labrador og golden retriver) en herlig blanding, men han hadde ikke hatt det okei i livet så han slet litt med nerver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er foreldrene mine sin hund - familiens lille attpaaklatt! Ganske bortskjemt, men veldig sjarmerende, snill og vilter. Han bestaar av border collie (rart hvor mange blandingshunder som har bc-blod!), schnauzer og visstnok litt lundehund. Mange tror han er en bearded collie. Skulle oenske han var av en rase, da jeg har kjempelyst paa en som er akkurat som ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min er blanding av schæfer,labrador,golden retriever,elghund og collie(eller var det border collie?)Også er det enkelte som påstår at de ser både buhund og rottweiler i han:)

Nydelig er han i hvert fall.Har fått det beste fra alle rasene tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

irsk terrier og boxer.

ser ut som en terrier og er på størelse med en boxer.

sterk og sta som fean sjæl, du trur han har lært en komando men plutselig vil han ikke det mere , han ser på deg og liksom sier "gjør akurat hva du vil , skal jeg sitte må du pent sette meg"

dustebikje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Vi tenkte en gang å adoptere en hund som var blanding av Newfounlander og Dobermann. Har aldri sett en så massiv hund i hele mitt liv. Han ble litt eh...vel stor for vår familie :ler: Husker den første turen jeg hadde med han. Han var godt voksen da og veeldig leken .. :ler: Det ble litt for mye power for meg . Husker jeg mistet han og folk ble livredde. han var bare leken da og veldig snill, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest alltid

Vi har en hannhund som er halvt dalmatiner og halvt bichon friise.

Verdens skjønneste hund...og verdens vimsete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mystisk

Har blandings!Ukjent hva ho er blanding av,men de fleste hundekjennere mener ho er beagle og cavalier king charles spaniel. meget meeeget søt,men har litt for mye beagletendenser ute,ellers veldig fin hund:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest tin tin

:-) Mange flotte blandinger hær!

Har eid ei tispe av Bordercollie og labrador. Selfølgelig værdens beste hund!!!

Har nå en schæfer har ikke vert like heldig med henne, men vi regner med at ting utjevner seg når hun blir gammel... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en blanding for mange år siden... Blanding av Show Show, Carelsk bjørnehund, Norsk elghund, Labrador og Flet Coat... Hun lignet mest på Flet coat både i utseende og holdning, men hadde blåflekket tunge pga Show Showen... Total umulig, nektet å høre og stakk av om hun fikk muligheten... men kosete var hun....

Har pr i dag en Staffordshire Bull Terrier...

(Ikke Amstaff sor de som tenker det...)

En herlig familiehund... Sofagris til 1000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...