AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #1 Skrevet 27. mars 2019 Er dette lovt? Hadde gruppeeksamen på universitetet i Tromsø og gruppen fikk i utgangspunktet "ikke bestått". Hun jeg var på gruppe med klagde på karakteren og fikk da ny vurdering av ekstern sensor og endte opp med "bestått", så jeg gjorde da det samme og klagde på gruppesensuren. Fikk resultat i dag og det er fortsatt "ikke bestått". Lurer på om de har lovt å gi en student "bestått" på gruppeeksamen og den andre "ikke bestått" på akkurat samme innlevering?! Hun jeg var på gruppe med får altså emnet godkjent med 10stp, mens jeg må vente et helt år og ta gruppeeksamen i emnet på nytt fordi jeg fikk "ikke bestått" på akkurat samme innlevering! Anonymkode: 55a8d...f14
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #2 Skrevet 27. mars 2019 Det høres ut som en fin mediesak. Anonymkode: c26ab...7ef 48
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #3 Skrevet 27. mars 2019 Det høres svært merkelig ut, og jeg syns du skal gå videre med saken! Anonymkode: ce623...c7a 32
Biance Skrevet 27. mars 2019 #4 Skrevet 27. mars 2019 Jeg ble ferdig på universitetet i fjord, men det var sånn når jeg studerte. Syntes at det er rettferdig, da må alle dra sin del av lasset. Men du kan be om begrunnelse for avgjørelsen. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #5 Skrevet 27. mars 2019 Hun jeg var på gruppe med vil ikke at jeg klager til dem om at hun fikk bestått og jeg fikk ikke bestått på samme innlevering fordi hun da er redd for at de skal ombestemme seg og gi henne "ikke bestått" likevel, men det har de vel ikke lovt til? Jeg tenker det at når hun nå har fått bestått på vår eksamensinnlevering på bakgrunn av vurderingen til en ekstern sensor, og jeg nå klager på at jeg fikk "ikke bestått" så bør de heller ta stilling til at jeg skal ha samme som hun som fikk vår innlevering som bestått? Anonymkode: 55a8d...f14 8
altflyter Skrevet 27. mars 2019 #6 Skrevet 27. mars 2019 Noen ganger er vurderingene absurde... Høres rart ut. Kan den andre studenten ha argumentert med at hun gjorde hele jobben mens du satt på gjerdet og lot henne gjøre alt? Sier ikke at det er sannheten, men kan det være noe slikt? At medstudenten din er en dust eller at det var noe slikt som skjedde? 13
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #7 Skrevet 27. mars 2019 Du må sende inn en ny klage å fortelle at medstudent fikk bestått. Det er samme innlevering så enten får alle ikke bestått eller alle bestått. Du skal selvfølgelig klage å ikke høre på medstudenten. Så hun mener at du skal holde munn så hun beholder bestått å du ubestått? Alle tenker slik men ingen sier det høyt 😛 selvfølgelig skal du klage. Det går utover deg. Anonymkode: 51273...af3 37
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #8 Skrevet 27. mars 2019 1 minutt siden, Biance skrev: Jeg ble ferdig på universitetet i fjord, men det var sånn når jeg studerte. Syntes at det er rettferdig, da må alle dra sin del av lasset. Men du kan be om begrunnelse for avgjørelsen. Hvordan er det rettferdig at én får bestått og en annen ikke, på identisk besvarelse utarbeidet og levert i fellesskap? Det tenker jeg at ikke burde være fysisk mulig. Enten har hun som besto blitt for mildt vurdert, eller TS for strengt. Uansett skjønner jeg godt at TS reagerer. Anonymkode: 3423b...6b6 20
altflyter Skrevet 27. mars 2019 #9 Skrevet 27. mars 2019 Husker forøvrig en gruppeeksamen jeg hadde hvor vi ikke var fornøyd med karakteren. Da kunne vi klage som en gruppe eller klage hver for oss. Vi valgte å klage som gruppe og da gikk alle fra D til B. Hadde vi klaget hver for oss, så hadde vi risikert ulike vurderinger. At du klager som individ har ingenting å si for hennes vurdering, I hvert fall der jeg gikk på skole 9
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #10 Skrevet 27. mars 2019 3 minutter siden, altflyter skrev: Noen ganger er vurderingene absurde... Høres rart ut. Kan den andre studenten ha argumentert med at hun gjorde hele jobben mens du satt på gjerdet og lot henne gjøre alt? Sier ikke at det er sannheten, men kan det være noe slikt? At medstudenten din er en dust eller at det var noe slikt som skjedde? Nei det har hun absolutt ikke gjort. Hun gjorde absolutt ikke noe mer enn meg ettersom hun hadde lungebetennelse i en uke der jeg jobbet på den alene. Hun hadde heller ikke skrevet noen kommentar til klagen. Jeg satt ved siden av henne når hun sendte inn klageskjema. Hun skrev ikke annet på den enn at hun krysset av for at hun ønsket ny vurdering. Anonymkode: 55a8d...f14 9
Live88 Skrevet 27. mars 2019 #11 Skrevet 27. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun jeg var på gruppe med vil ikke at jeg klager til dem om at hun fikk bestått og jeg fikk ikke bestått på samme innlevering fordi hun da er redd for at de skal ombestemme seg og gi henne "ikke bestått" likevel, men det har de vel ikke lovt til? Jeg tenker det at når hun nå har fått bestått på vår eksamensinnlevering på bakgrunn av vurderingen til en ekstern sensor, og jeg nå klager på at jeg fikk "ikke bestått" så bør de heller ta stilling til at jeg skal ha samme som hun som fikk vår innlevering som bestått? Anonymkode: 55a8d...f14 Det tar du IKKE hensyn til! Hun har jo klaget så da kan du virkelig klage du også! 25
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #12 Skrevet 27. mars 2019 Kommer an på om det er en åpning for at man likevel kan bli vurdert individuelt selv om det er en gruppeoppgave. Det skal da stå i beskrivelsen for faget, evt. i beskrivelsen for eksamen/vurderingsform for faget. Dersom det var kjent og kommunisert (eller at man burde ha visst det siden det står i beskrivelsen av faget/eksamensformen) at man kan bli vurdert individuelt, så har man lite å slå i bordet med. Men det er jo uansett like greit å klage når man ikke består, man har ikke noe å tape på det. Er man heldig blir man justert opp. Dersom det kun er gruppevurdering, så er det rart at dette kan skje. Da har det mest sannsynlig skjedd en feil, siden det skal settes karakter på hele gruppen samlet og ikke individuelt. Dette må man selvfølgelig påklage. Anonymkode: 49b89...7ad
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #13 Skrevet 27. mars 2019 Det eneste jeg kan tenke meg som har skjedd er at siden hun sendte inn klage og ønsket ny vurdering før meg, så er det en annen sensor som har vurdert hennes case på nytt enn som vurderte min. Slik at den som vurderte min nå ikke har kjennskap til vurderingen hun andre fikk. Anonymkode: 55a8d...f14 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #14 Skrevet 27. mars 2019 Dette er jo feil, for samme oppgave kan jo ikke få ulike resultater. Du må gå videre med det, og tror nok ikke veninnen din opplever at det blir trukket tilbake. Hun tenker på seg selv hvilket er normalt, men hun må jo også støtte deg her! Anonymkode: ceb3e...728 6
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 27. mars 2019 #15 Skrevet 27. mars 2019 Dette var svært merkelig. Som sagt hvis dere leverte identisk oppgave, så kan ikke en få bestått og en ikke. Kan det tenkes at ulike sensorer har vurdert oppgaven og at det er derfor at resultatet ble ulikt? Synes uansett du skal klage.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #16 Skrevet 27. mars 2019 1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Dette var svært merkelig. Som sagt hvis dere leverte identisk oppgave, så kan ikke en få bestått og en ikke. Kan det tenkes at ulike sensorer har vurdert oppgaven og at det er derfor at resultatet ble ulikt? Synes uansett du skal klage. Det er det jeg har kommentert lenger opp som jeg tror har skjedd. Gruppen fikk i utgangspunkt "ikke bestått". Hun klagde og fikk ny vurdering til "bestått". Siden hun fikk bestått leverte jeg også inn klage og ønsket ny vurdering ettersom jeg tenkte at jeg da også måtte få bestått. Fikk altså ikke det, så tenker det må være en annen sensor som har vurdert min klage og at denne sensoren ikke har kjennskap til at hun andre fikk bestått. Anonymkode: 55a8d...f14 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 27. mars 2019 #17 Skrevet 27. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er det jeg har kommentert lenger opp som jeg tror har skjedd. Gruppen fikk i utgangspunkt "ikke bestått". Hun klagde og fikk ny vurdering til "bestått". Siden hun fikk bestått leverte jeg også inn klage og ønsket ny vurdering ettersom jeg tenkte at jeg da også måtte få bestått. Fikk altså ikke det, så tenker det må være en annen sensor som har vurdert min klage og at denne sensoren ikke har kjennskap til at hun andre fikk bestått. Anonymkode: 55a8d...f14 Det er vel den eneste mulige forklaringen ja. Hvor mange var dere på gruppa?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #18 Skrevet 27. mars 2019 Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev: Det er vel den eneste mulige forklaringen ja. Hvor mange var dere på gruppa? Vi var tre, men hun tredje har kommet inn på et annet studie og bryr seg derfor ikke om karakteren hun fikk i emnet. Anonymkode: 55a8d...f14
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #19 Skrevet 27. mars 2019 Har skrevet mail til fakultetet der jeg stiller spørsmålstegn ved vurderingen hvor den ene studenten fikk bestått og den andre fikk ikke bestått og har bedt om begrunnelse. Anonymkode: 55a8d...f14 13
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #20 Skrevet 27. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dette lovt? Hadde gruppeeksamen på universitetet i Tromsø og gruppen fikk i utgangspunktet "ikke bestått". Hun jeg var på gruppe med klagde på karakteren og fikk da ny vurdering av ekstern sensor og endte opp med "bestått", så jeg gjorde da det samme og klagde på gruppesensuren. Fikk resultat i dag og det er fortsatt "ikke bestått". Lurer på om de har lovt å gi en student "bestått" på gruppeeksamen og den andre "ikke bestått" på akkurat samme innlevering?! Hun jeg var på gruppe med får altså emnet godkjent med 10stp, mens jeg må vente et helt år og ta gruppeeksamen i emnet på nytt fordi jeg fikk "ikke bestått" på akkurat samme innlevering! Anonymkode: 55a8d...f14 Hva var begrunnelsen? Anonymkode: c1518...a29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå