Gjest LoisLane Skrevet 18. april 2005 #1 Skrevet 18. april 2005 Noen klesplagg får man et ekstra godt forhold til. Har du noen klær du er eller var skikkelig glad i? Jeg fikk en "silke"kjole av bestemoren min en jul (var nok seks- sju år). Den var fotsid, med kapper og rysjer, og overstrødd med bittesmå rosa og lyseblå blomster. Ren lykke for et ekste søttitallsbarn som ellers gikk i kordfløyel, hjemmestrikket og hjemmesydd. Kjøpte meg en todelt drakt på Popin midt på nittitallet som jeg også var utrolig glad i. Den var i grå ull, og jeg brukte den ofte, helt til jeg faktisk slet den ut. Jeg kunne gjerne ha brukt den i dag.
Gjest Gjesta Skrevet 18. april 2005 #2 Skrevet 18. april 2005 Som barn hadde jeg en lysegul prinsessekjole i med tyllskjørt (og flere lag underskjørt så den stod ut) som jeg elsket. Den ble ødelagt i et bursdagsselskap en gang av ei jente som bet :o et stort hull i den. Ellers savner jeg min trofaste Miss Sixty Extra Low Tommy som sa takk for seg ved å spjære over hele kneet, fra søm til søm, for ett år siden. Den var slitt og fin og myk og behagelig.
Gjest siri piri Skrevet 18. april 2005 #3 Skrevet 18. april 2005 som liten jente hadde jeg en sommerkjole sak som jeg elsket! Den var i rosa bomullstoff, litt asymmetrisk(?) og ned til mellom lårene/knærne. Og så hadde den masse frynser på skuldrene og nederst! og festede (hehe,plastikk?)-perler på disse. det var tidlig 90 tall, typisk strandkjole. Noen som vet hva jeg mener?? For sentimental som jeg er, hadde det vært kut å finne en liknende topp igjen nå, (bare at jeg dropper donald-trykket og en annen farge..) Tenkte å mekke det selv fra en vanlig topp også. oh my precious dress! :hjerter2:
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2005 #4 Skrevet 18. april 2005 Hadde en blå og hvit alice i eventyrland kjole da jeg var bitteliten jeg elsket, også hadde jeg en nesten lik i rød og hvit som hadde blomster foran. Husker de ennå jeg :D Og ikke minst den bittelille rosa tyllkjolen jeg hadde da jeg var 2 år! Ååå
Maetzii Skrevet 18. april 2005 #5 Skrevet 18. april 2005 Da jeg var omtrent 5 år var jeg på ferie i Sverige med familien, og på en badestrand der hadde noen lagt igjen en badedrakt som jeg bare MÅTTE ha - og tydeligvis fikk trasset meg til også. Den var regnbuefarget og det peneste plagget jeg noensinne hadde sett. Brukte den hver eneste gang jeg skulle bade i flere år, og tilslutt ble den selvfølgelig utslitt og mamma var så slem at hun HEV den. Tok noen år før jeg klarte å tilgi henne for det.. Ellers troner det første plagget jeg noensinne kjøpte alene høyt oppe på listen. Jeg hadde sett "gutten i boblen" eller noe sånt, film med mr Travolta, og der var det ei jente med tidenes flotteste slengbukse. Det var ikke moderne med slengbukser på den tiden, men jeg bare MÅTTE ha en. Så gikk på en gjenbruksbutikk og kjøpte en skikkelig "bestemorsbukse" - lyseblå og med brettekanter, men med skikkelig sleng. Og brukte knapt annet i et par år. Var vel 13, muligens 14 da jeg kjøpte den. Mora mi hatet den, kjæresten min hatet den, men det var fineste buksa jeg noensinne hadde hatt. Den ligger på loftet enda, noen nummer for liten, slitt og en smule musespist..
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #6 Skrevet 18. april 2005 Jeg hadde ( har....) en rød og hvit strikkelue med en stor dusk på som jeg elsket som barn...nå er den for liten, eller hadde jeg sikkert gått med den enda vi har bilder av meg som liten i 17 mai tog - strålende sol, i kjolde og småsko..med en stor rød strikkelue på hodet...
Transe Skrevet 18. april 2005 #7 Skrevet 18. april 2005 For mange år siden hadde jeg min første tur ut som jente i oslo. Hadde kjøpte en rød/oransje blomstret kjole i tynnt stoff med underkjole.Den hadde korte ermer. Brukte den ute bare denne gangen. Hadde kjøpt den for litt liten så den revnet, men heldigvis hjemme.Kunne ikke samle på den så den ble kastet. Har alltid drømt om den, har ikke engang bilde av den.
Montezuma Skrevet 18. april 2005 #8 Skrevet 18. april 2005 Mitt sjokkrosa kappeskjørt var min favoritt!!! Ellers husker jeg kjoletypen du beskriver, siripiri!
Gjest Daniella_ Skrevet 18. april 2005 #9 Skrevet 18. april 2005 Ellers savner jeg min trofaste Miss Sixty Extra Low Tommy som sa takk for seg ved å spjære over hele kneet, fra søm til søm, for ett år siden. Den var slitt og fin og myk og behagelig. Jeg har også en miss sixty bukse jeg savner som jeg nå har vokst ut av. Beste passform på en bukse, sort, helt enkel... Åh.. Den var virkelig fin den. Så den på ebay for en mnd tilbake i min størrelse, men, den ble rappet foran øynene på meg Ellers hadde jeg en sjokk-rosa boble jakke som jeg virkelig elsket som liten.. Aner ikke hva som skjedde med den.
Amarone Skrevet 19. april 2005 #10 Skrevet 19. april 2005 Å, det har vært mange favoritter! En rosa ribbestrikket genser jeg hadde i 3-årsalderen, en blå Holly Hobby-kjole jeg hadde i 2-årsalderen, en gul hettegenser jeg hadde da jeg var 7, og nå "dassebuksa" min - en brun, utvasket chenillebukse som jeg bruker når jeg er hjemme og trenger litt trøst... Har en del favorittgensere nå også, men det er flere av dem. Og min svarte trenchcoat - kjempeglad i den, og en grå semskeskinnsjakke.
Gjest Aurélie Skrevet 19. april 2005 #11 Skrevet 19. april 2005 Min første Levis 501. Jeg var den første jenta i klassen på ungdomsskolen som fikk en slik bukse, og husker jeg fikk mye oppmerksomhet av guttene pga. den buksa
Gjest hjalmarlover Skrevet 19. april 2005 #12 Skrevet 19. april 2005 Verdens fineste kjole er den mamma sydde til vår forlovelsesfest som var litt før jul i fjor. Den er vindrød og glitrer av alle perlene som dannet mønster som blomter i utringningen. Jeg synes den er verdens fineste kjole og den er enda mer spesiell når det liksom er moren min som har leget den til meg!! Ellers av vanlige plagg,er yndlingsplagget mitt nå det korte jeansskjørtet jeg kjøpte på JC forige uke. Priser våren :blomst_opp:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå