Gå til innhold

Hvor mange her inne er i forhold uten sex? Men holder sammen pga barna, økonomi osv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, ItchyBitchySpider skrev:

Da kan du spørre hva er vitsen med et forhold hvis dere ikke har sex. 

Han liker enn så lenge intimiteten og kosen vi har, samt at vi ikke krangler og at vi har det ellers fint sammen. Jeg har vært med andre før, der sexen var bra, men det andre var motsatt. 

Anonymkode: b58c2...e78

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Null sex de siste 7-8 årene her, tror siste gangen var i april '12, da hadde det vel også gått borti 1 år uten. Han gjorde og hadde gjort noe som fullstendig drepte min lyst på han. Dessverre er jeg fortsatt i dette forholdet pga div oppståtte årsaker.

Anonymkode: 6eef7...85e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er også i et slikt sexlyst forhold. Hun har lite lyst og jeg har normalt god sexlyst. Noen timer hos sexolog hjalp ikke. Nærhet og intimkontakt blir det også litt av. Tror hun holder på ekteskapet pga økonomi, familie og status. Jeg har høy inntekt. Dette er en situasjon som er vanskelig for både meg og henne i lengden. Tenker å forsøke parterapi/Sexolog igjen. Er det i det hele tatt noen som har opplevd god effekt med et slikt utgangspunkt som flere av oss er i?

Anonymkode: c6858...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg vil ikke ha sex, og derfor har vi aldri sex. Mannen min har såret meg for mye og for ofte til at jeg vil ha sex med han. Jeg elsker han ikke, og er faktisk ikke glad i han. Og det er hans egen feil. Han har gjort og sagt for mye dritt. Er alltid sur, kommer med stygge kommentarer hele tiden. Man blir lei av å høre at man er stygg feit, taper, er en dårlig mor osv. Dette er jo ikke alvorlige ting, men når det skjer over mange år, så blir man lei, og man mister følelser. Derfor null sex. Vi går ikke fra hverandre pga barna og økonomi. Jeg vil ikke selge huset, leie en liten leilighet, og bare se barna mine 50% eller mindre.. Det er ikke verdt å ofre barna.. 

Anonymkode: c8486...357

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man blir lei av å høre at man er stygg feit, taper, er en dårlig mor osv. Dette er jo ikke alvorlige ting

Ikke alvorlig?? Det er jo ikke greit på noen som helst måte. Ingen skal måtte finne seg i slikt.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
22 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har ikke hatt sex på 4 år.... Mannen min er ikke interesert, så da blir det ikke noe.

Jeg har egentlig ett stort ønske om sex, men synes ikke mitt behov for dette, skal ødelegge familien. Jeg har også en jobb som gjør at jeg er avhengig av at mannen er hjemme når jeg jobber kveld eller reiser.

Men gud som jeg savner en hånd å holde i, blir strøket på, og generelt litt nærhet. En kjip tanke at jeg må leve slik resten av livet, når jeg ikke er mer enn 35 år. Men det er konsekvensen av det valget jeg tok for 16 år siden om å bli sammen med han.

Anonymkode: db8a1...7e4

Vi har sex jevnlig, men mannen har sagt han ikke vil leve som kjærester lenger (heller som pulevenner som samarbeider om barna). Jeg savner også en hånd å holde i, gode ord, høre at en mann er glad i meg :( jeg elsker han men han innrømmer han ikke elsker meg lenger. Er 30 og ønsker ikke ødelegge familien og er også avhengig av han mtp jobb, skal som deg leve sånn kanskje resten av livet, det er helt grusomt. Lever et skuespill for omverdenen :( 

Anonymkode: b6310...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har et sexløst forhold. Pga min helse, har vi aldri hatt det beste sexlivet, men etter barn nummer to, har det vært full stopp. Kroppen min orker ikke, det er vondt å ha sex, jeg er for sliten og han tenner meg ikke lenger. Jeg elsker han, vil dele livet med han, men sex orker jeg bare ikke. Vi har hatt våre issues i forholdet etter det kom barn inn i bildet, og han har forandret seg til det verre. Nekter å godta noe som helst han mener er kritikk (noe som er ALT), kverulerer, vrir og vender på alt jeg sier og har blitt ufin til tider. Det legger ikke akkurat grunnlaget for å ønske å prøve å ha sex til tross for smerter. 

Anonymkode: 4da0b...d80

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynn å ligg nakne hver natt 

Anonymkode: 90fe0...fb1

Etter å ha tatt en dusj annen hver natt, hver natt om man har veldig mye fysisk aktivitet eller jobb.

Anonymkode: 746a2...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har sex jevnlig, men mannen har sagt han ikke vil leve som kjærester lenger (heller som pulevenner som samarbeider om barna). Jeg savner også en hånd å holde i, gode ord, høre at en mann er glad i meg :( jeg elsker han men han innrømmer han ikke elsker meg lenger. Er 30 og ønsker ikke ødelegge familien og er også avhengig av han mtp jobb, skal som deg leve sånn kanskje resten av livet, det er helt grusomt. Lever et skuespill for omverdenen :( 

Anonymkode: b6310...325

Man tar alltid et valg, gjør deg uavhengig da vel.

Anonymkode: 746a2...2af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har et sexløst forhold. Pga min helse, har vi aldri hatt det beste sexlivet, men etter barn nummer to, har det vært full stopp. Kroppen min orker ikke, det er vondt å ha sex, jeg er for sliten og han tenner meg ikke lenger. Jeg elsker han, vil dele livet med han, men sex orker jeg bare ikke. Vi har hatt våre issues i forholdet etter det kom barn inn i bildet, og han har forandret seg til det verre. Nekter å godta noe som helst han mener er kritikk (noe som er ALT), kverulerer, vrir og vender på alt jeg sier og har blitt ufin til tider. Det legger ikke akkurat grunnlaget for å ønske å prøve å ha sex til tross for smerter. 

Anonymkode: 4da0b...d80

Ikke ha sex hvis det gjør vondt, det gjør det bare verre. Det finnes hjelp å få hvis det er vestibulitt/ vaginisme du har. 

Men: det høres ut som at det er mange andre ting dere også bør ta tak i. 

Jeg synes det er trist og rart at så mange ondene tråden lever i ekteskap som virker direkte destruktive, og gjør det pga barn, økonomi osv. Barn har jo ikke godt av å lære seg at parforhold uten kjærlighet er normen. Og når det gjelder dere voksne: dere har bare ett liv. Det betyr ikke at løsningen trenger å være skilsmisse, men jeg skjønner ikke at man kan akseptere å ha det dårlig i forholdet, og tenke at det ikke finnes utveier. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg vil ikke ha sex, og derfor har vi aldri sex. Mannen min har såret meg for mye og for ofte til at jeg vil ha sex med han. Jeg elsker han ikke, og er faktisk ikke glad i han. Og det er hans egen feil. Han har gjort og sagt for mye dritt. Er alltid sur, kommer med stygge kommentarer hele tiden. Man blir lei av å høre at man er stygg feit, taper, er en dårlig mor osv. Dette er jo ikke alvorlige ting, men når det skjer over mange år, så blir man lei, og man mister følelser. Derfor null sex. Vi går ikke fra hverandre pga barna og økonomi. Jeg vil ikke selge huset, leie en liten leilighet, og bare se barna mine 50% eller mindre.. Det er ikke verdt å ofre barna.. 

Anonymkode: c8486...357

Sa du virkelig "Dette er jo ikke alvorlige ting"? :(

Han forteller deg at du er stygg, feit, taper og en dårlig mor. Og det skjer over år. Det er jo psykisk mishandling.

Hvordan tror du barna deres har det nå?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I vårt forhold så er det min feil. Jeg var så alvorlig deprimert og hatt mye angst og begynte på medisiner. Jeg har det mye bedre med meg selv. Men har lagt på meg og mistet sexlysten. Mannen min vet om dette og godtar det. Men når det er sagt så skal jeg ta meg en dusj og fiffe meg litt opp nå og invitere han til sex i kveld 💑

Anonymkode: 29122...557

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I vårt forhold så er det min feil. Jeg var så alvorlig deprimert og hatt mye angst og begynte på medisiner. Jeg har det mye bedre med meg selv. Men har lagt på meg og mistet sexlysten. Mannen min vet om dette og godtar det. Men når det er sagt så skal jeg ta meg en dusj og fiffe meg litt opp nå og invitere han til sex i kveld 💑

Anonymkode: 29122...557

Nå ble jeg litt glad jeg :) 

Håper dere koser dere max! Gå å ta han! 

Anonymkode: 046d7...2cb

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 27.3.2019 den 13.19, AnonymBruker skrev:

Vi har vært gift lenge og har barn. Det har utviklet seg til så og si et sexløst ekteskap. Sex varierer normalt fra 1 gang i måneden til 1 gang hver 3 eller 4 måned. Nå er det mye lenger siden enn dette. Ifølge sexologer er sex mindre enn 10 ganger per år per definisjon sexløst, så ja, vi har et sexløst ekteskap.

Jeg skulle gjerne hatt sex flere ganger i uka. Føler jeg blir gal noen ganger. Vil ikke legge ut hvorfor vi likevel holder sammen, men det er sikkert mange her inne som oss. Som enten holder sammen pga barn, hus, økonomi, at man er glad i hverandre, trenger ikke sex. etc. Så, er det flere par her inne som oss?

Anonymkode: 0a6c1...c2f

Dette er veldig vanlig i langvarige ekteskap, så bare ta det med ro: dere er i godt selskap:)

Anonymkode: d616d...040

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 27.3.2019 den 19.16, AnonymBruker skrev:

Sexløst forhold her også. Det er mannen som ikke har lyst på sex. Etter å ha levd sånn i noen år så har ikke jeg sexlyst lenger heller, så det er ikke sexen som er et stort savn, men nærheten. Jeg savner virkelig å være nær han og føle meg begjært og elsket. Pga økonomi og håpløse arbeidstider så er vi låst til hverandre. Vi elsker hverandre, ihvertfall elsker jeg han og han sier han elsker meg, så jeg har ikke lyst til å gå. Tviler sterkt på at jeg hadde funnet meg noen andre. Men samtidig, som singel så forventer man ikke nærhet så det blir vel ikke et sårt savn. For det er helt klart sårt, føler meg som en dritt egentlig. En som man ikke kan ha nærhet og sex med. 

Anonymkode: d8a2d...4ae

Sender en klem - for de siste setningene her var kjempe trist å lese❤️ Det er faktisk ikke deg det er noe galt med, det er partneren din. 

Du er verdt å elske og du fortjener nærhet. Hvis det er helt umulig å jobbe med dette mellom dere så kanskje dere kan kontakte familievernkontoret for parterapi, eller tatt en tur til fastlegen sammen og snakket om det der? 

Jeg hadde det sånn i noen år, det viste seg at partner var deprimert og dermed gikk sexlysten ned. Jeg følte meg som en person som ikke var verdt å elske, men så fikk han hjelp med dette og nå har vi sex igjen. 

Det er ikke «normalt» å bare miste lysten på sex sånn uten videre. Det ligger ofte noe bak, om det er sykdom eller andre ting. Det kan være vanskelig å ta tak i, men viktig å ta tak i hvis man ønsker å leve sammen som kjærester.

lykke til❤️

Anonymkode: 583a7...248

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

woow forhold uten sex er ikke mulig, men det er nå meg. hvis jeg ikke har sex flere ganger i uka blir jeg som en jojo 

Jeg har forståelse for de som velger å bli i forholdet, men vil ikke anbefale åpent forhold, har hatt en vennepar som hadde det slikt og der mannen aksepterte at dama kunne ha elsker, men så fort hun fant seg en og hadde et ligg da ble det brudd i forholdet. 

alt er litt også etter alder, er man ung så kaller naturen ofte, jo eldre man blir jo mer venner er par. 

det er ikke lett for dere som har det slikt 😥

Takk til de som hadde noe å dele og som gir råd her inn på KG

lykke til dere 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har levd i et sexløst forhold i rundt 15 år. Sliter med traumer, depresjon og diverse. Min mann skulle gjerne ønske det annerledes, men har valgt å bli. Det er jo ingen optimal løsning, men ingen av oss er direkte ulykkelige. Det er jo ikke sånn at om vi gikk fra hverandre så hadde vi begge fått det bedre. Vi har barn sammen, og selvsagt hus, økonomi og etter hvert en lang historie. Vi trives i lag, er gode venner. Utfyller og støtter hverandre på mange vis, både praktisk og emosjonelt. 

Anonymkode: 133e3...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En ting jeg vil legge til: å ha et avklart forhold og aksept fra begge parter rundt dette med sex - eller rettere sagt ikke sex - gir i hvert fall en harmonisk ro i relasjonen i motsetning til frustrasjonen og spenningen som er der når den ene vil/forventer og den andre ikke vil/unnviker. Dét er pyton å stå i og en ganske utbredt konflikt rundt om. 

Anonymkode: 133e3...e70

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det virker som om en del av dere tror at et sexløst ekteskap nødvendigvis må være det samme som et ekteskap uten nærhet, intimitet og vennskap. Hvorfor? Snakker dere ikke med partneren deres om dette? Trygger dere ikke hverandre i at det er helt greit i perioder å ikke ønske samleie, for så heller å finne andre måter å være nær hverandre på? Sex uten samleie kan da være vel så moro og spennende, hvis man er trygg på at den andre ikke forventer samleie. Dere må snakke sammen! Ens ektefelle bør også være ens nærmeste venn, den man er mest trygg på og kan tulle og le sammen også om vanskelige emner. Det er her dere må ta tak. 

Anonymkode: 284f1...cb7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...