Gå til innhold

Hvor mange her inne er i forhold uten sex? Men holder sammen pga barna, økonomi osv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært gift lenge og har barn. Det har utviklet seg til så og si et sexløst ekteskap. Sex varierer normalt fra 1 gang i måneden til 1 gang hver 3 eller 4 måned. Nå er det mye lenger siden enn dette. Ifølge sexologer er sex mindre enn 10 ganger per år per definisjon sexløst, så ja, vi har et sexløst ekteskap.

Jeg skulle gjerne hatt sex flere ganger i uka. Føler jeg blir gal noen ganger. Vil ikke legge ut hvorfor vi likevel holder sammen, men det er sikkert mange her inne som oss. Som enten holder sammen pga barn, hus, økonomi, at man er glad i hverandre, trenger ikke sex. etc. Så, er det flere par her inne som oss?

Anonymkode: 0a6c1...c2f

Skrevet

Har dere snakket med hverandre om dette? Man er nødt til å ta den samtalen om ikke det er gjort. Alle er forskjellige i utgangspunktet og ofte kan disse forskjellene bli større med årene. Da må man snakke om hva som mangler i forholdet og finne ut hva som kan forbedres. Sex handler i stor grad om en "totalpakke". For oss menn, så er det gjerne slik at vi kan ha sex hele tiden uten at "alt" annet er på stell, mens for kvinner kan mangler gjøre at dem ikke klarer eller vil ha sex. Dette kan være for eksempel at hun ser seg "usett", at hun føler at husarbeid, oppfølging av unger etc. for det meste faller på henne. Kvinner trenger(og fortjener) å både se, vite og merke at dem er verdsatt og ikke blir sett på noe man bare kan stikke p***** i. Det dreper det meste av lyst.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Ja, sexløst her. Ingenting som holder oss sammen for min del, så jeg er på vei ut. Gleder meg egentlig til å la ham få se hva å nekte meg all form for nærhet og sex førte til - brudd. Må bare finne meg ny bolig først. Føler bare forakt for ham nå.

Anonymkode: b5227...e54

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi er 57 og 60.! Sexløst er en god betegnelse. Utflyttede barn men holder sammen pga vennskap og alt vi har bygd opp. Kall det gjerne fasade.

Jeg klarer likevel ikke være utro mot henne fordi jeg har ikke moral til det. Har sjansen for tiden, ei yngre nydelig dame som vil ha meg men jeg kan bare ikke selv om jeg har så lyst at jeg går i stykker. 

Er jeg utro ryker alt. Livet slik jeg kjenner det nå. Det tør jeg ikke risikere. Hun andre er veldig på og ute etter meg. Herlig følelse men kan ikke.

Er lei meg for det hele. 

Mann 60

Anonymkode: cd074...5e2

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke hatt sex på 4 år.... Mannen min er ikke interesert, så da blir det ikke noe.

Jeg har egentlig ett stort ønske om sex, men synes ikke mitt behov for dette, skal ødelegge familien. Jeg har også en jobb som gjør at jeg er avhengig av at mannen er hjemme når jeg jobber kveld eller reiser.

Men gud som jeg savner en hånd å holde i, blir strøket på, og generelt litt nærhet. En kjip tanke at jeg må leve slik resten av livet, når jeg ikke er mer enn 35 år. Men det er konsekvensen av det valget jeg tok for 16 år siden om å bli sammen med han.

Anonymkode: db8a1...7e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, sexløst her. Ingenting som holder oss sammen for min del, så jeg er på vei ut. Gleder meg egentlig til å la ham få se hva å nekte meg all form for nærhet og sex førte til - brudd. Må bare finne meg ny bolig først. Føler bare forakt for ham nå.

Anonymkode: b5227...e54

Hvorfor det? Må det bli en straff av det? Har du vært drømmekona hele tiden? Er det ikke bare å gå? Uten drama?

Anonymkode: 076eb...4ce

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg levde i et sexløst ekteskap, og hadde omtrent ikke sex de fem- seks siste årene vi var gift. Trodde nesten at jeg var aseksuell.

Skilte oss i fjor og det siste året har jeg hatt mer sex enn det jeg hadde som tolv år i forhold. 

Anonymkode: c854b...b71

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det er konsekvensen av det valget jeg tok for 16 år siden om å bli sammen med han.

Hvorfor må det være konsekvensen?? Er det ingen som snakker med partneren sin om disse tingene på en voksen og fin måte, eller hører dem ikke etter? Blir stadig mer forundret over å se alle innleggene her på KG om disse temaene. Du som er 35 år UNG skal jo ikke behøve å leve et liv der du har, for deg, viktige mangler. Man må gjøre noe med det. 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Klopp said:

Hvorfor må det være konsekvensen?? Er det ingen som snakker med partneren sin om disse tingene på en voksen og fin måte, eller hører dem ikke etter? Blir stadig mer forundret over å se alle innleggene her på KG om disse temaene. Du som er 35 år UNG skal jo ikke behøve å leve et liv der du har, for deg, viktige mangler. Man må gjøre noe med det. 

Joda vi har snakket om det, mange ganger. Gått på samlivskurs og parterapi... Men han gjør ikke noe med det her hjemme. Han vil ikke snakke om hva som plager han, selv om jeg spør. Han avviser meg hvis jeg prøver å ta initiativet til sex.

Det var jo ikke slik når vi ble sammen, dette har kommet de sisste 7-8 årene, pga. stress, økonomi, barn og sykdom. Han var jo en smule bedagelig allerede når vi ble sammen, så jeg føler litt at dette er konsekvensen av at jeg valgte å bli med han og senere gifte meg med.

Nå sitter vi i en situasjon hvor vi er låst til hverandre, han er fornøyd og jeg må lære meg å leve med det....

AnonymBruker
Skrevet

Spørr han om ikke det er viktig for han at du også er lykkelig.. 

Anonymkode: 90fe0...fb1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørr han om ikke det er viktig for han at du også er lykkelig.. 

Sånt hjelper ikke om han ikke har lyst 😞

Anonymkode: b58c2...e78

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånt hjelper ikke om han ikke har lyst 😞

Da burde du vel hinte om åpent forhold...

Anonymkode: 4b5c4...69f

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da burde du vel hinte om åpent forhold...

Anonymkode: 4b5c4...69f

Det har jeg gjort og han ble rasende og spurte om hva faen var så vitsen med et forhold hvis den ene skulle ha sex med gudvethva. 

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg gjort og han ble rasende og spurte om hva faen var så vitsen med et forhold hvis den ene skulle ha sex med gudvethva. 

Da kan du spørre hva er vitsen med et forhold hvis dere ikke har sex. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Da burde han la deg gå 

• Liker 7
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda vi har snakket om det, mange ganger. Gått på samlivskurs og parterapi... Men han gjør ikke noe med det her hjemme. Han vil ikke snakke om hva som plager han, selv om jeg spør. Han avviser meg hvis jeg prøver å ta initiativet til sex.

Det var jo ikke slik når vi ble sammen, dette har kommet de sisste 7-8 årene, pga. stress, økonomi, barn og sykdom. Han var jo en smule bedagelig allerede når vi ble sammen, så jeg føler litt at dette er konsekvensen av at jeg valgte å bli med han og senere gifte meg med.

Nå sitter vi i en situasjon hvor vi er låst til hverandre, han er fornøyd og jeg må lære meg å leve med det....

Jeg synes du bør gå. Det ville jeg gjort, og jeg vet hva jeg snakker om. Det er lett å undervurdere hvor kjipt det er å bli avvist over lang tid hvis man ikke har opplevd det selv. Det handler om mye mer enn å få tilfredsstilt et fysisk behov.

Jeg er sterk tilhenger av å være tålmodig og jobbe for forholdet, men det kommer jo et punkt hvor man må innse at det ikke nytter. 

Barna klarer seg helt fint så lenge dere samarbeider bra etter bruddet.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

sexløst forhold her. Lysten min er ikke ofte til stede og med ungdom i hus syntes jeg det ikke er lett. (Mannen prøver seg nesten aldri) Savner nærhet noe min mann ikke har vært flink til. Vi har ikke diskutert skilsmisse, har det greit ellers. Men savner en som bryr seg om meg😜

Anonymkode: a3076...d6a

AnonymBruker
Skrevet

Sexløst forhold her også. Det er mannen som ikke har lyst på sex. Etter å ha levd sånn i noen år så har ikke jeg sexlyst lenger heller, så det er ikke sexen som er et stort savn, men nærheten. Jeg savner virkelig å være nær han og føle meg begjært og elsket. Pga økonomi og håpløse arbeidstider så er vi låst til hverandre. Vi elsker hverandre, ihvertfall elsker jeg han og han sier han elsker meg, så jeg har ikke lyst til å gå. Tviler sterkt på at jeg hadde funnet meg noen andre. Men samtidig, som singel så forventer man ikke nærhet så det blir vel ikke et sårt savn. For det er helt klart sårt, føler meg som en dritt egentlig. En som man ikke kan ha nærhet og sex med. 

Anonymkode: d8a2d...4ae

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke hatt sex på 4 år.... Mannen min er ikke interesert, så da blir det ikke noe.

Jeg har egentlig ett stort ønske om sex, men synes ikke mitt behov for dette, skal ødelegge familien. Jeg har også en jobb som gjør at jeg er avhengig av at mannen er hjemme når jeg jobber kveld eller reiser.

Men gud som jeg savner en hånd å holde i, blir strøket på, og generelt litt nærhet. En kjip tanke at jeg må leve slik resten av livet, når jeg ikke er mer enn 35 år. Men det er konsekvensen av det valget jeg tok for 16 år siden om å bli sammen med han.

Dette er jeg veldig uenig i, selv om jeg vet at det er mange som ser det slik. Du tok valget om kjærlighet for 16 år siden. Kjærlighet er vel også nærhet? Du har vel ikke blitt enig for 16 år siden at det skulle bli et sexløst forhold i 30 år?

Anonymkode: 746a2...2af

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du har jo ikke mistet sexlysten selv om du har vært gjennom det samme? Jeg vet at folk reagerer forskjellig, men dere kunne nok fått til 50/50 selv med jobben din. 

Anonymkode: 746a2...2af

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...