AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #1 Skrevet 27. mars 2019 Er sikker på at blir jeg vitne til en sneip som kastes, en snusbleier som spyttes ut, eller en tom snusboks som går i grøfta av deg, så skal du få så jævlifg kjeft! Natursvin, skal jeg kalle deg, og si at filteret i sneipen er plast og blir liggende i kanskje 10 år. Synes det er SÅ merkelig at det liksom er helt innafor for folk å legge igjen sneiper, tyggisklyser og posesnus over alt. Tipper de fleste kommunale politivedtekter rundt om i landet nevner at det ikke er lov, men hvorfor vanker det ikke gebyr eller bøter for slik adferd? I min kommune er det parkeringsvaktene som skal påse at forsøpling ikke skjer, og gi gebyr, mener jeg å ha lest. Anonymkode: 15914...2b7 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #2 Skrevet 27. mars 2019 Hvis du hadde sagt noe slikt til meg ville jeg nok tent en ny røyk, blåst røyken i trynet ditt og stumpet den rett ved beina dine. Deretter hadde jeg nok vurdert å anmelde deg for forulemping eller krenkende/plagsom adferd. Jeg røyker ikke, bare så det er sagt. Det er ikke din jobb å leke miljøpoliti. På samme måte som det ikke er min jobb å plukke søppel mens jeg «alikevel går tur med hunden». Det er ikke min jobb å rydde etter andre, jeg rydder etter meg selv, og jeg passer på meg selv. Ville du stått i veikanten og vinket inn råkjørere langs veien også? Du burde gjøre det samme. Anonymkode: 0a002...080 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #3 Skrevet 27. mars 2019 Hadde det bare vært askebegere rundt om kring så hadde det vært greiere. Ikke så stas å gå rundt med en sneip i lomma. Da får man klager på sneiplukt og det er jo også feil.. Anonymkode: 8c30c...797
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #4 Skrevet 27. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hadde det bare vært askebegere rundt om kring så hadde det vært greiere. Ikke så stas å gå rundt med en sneip i lomma. Da får man klager på sneiplukt og det er jo også feil.. Anonymkode: 8c30c...797 Ja jeg skjønner det er er praktisk problem. Men hva med en liten metallboks i lomma, tramp på sigaretten, og så ta den opp og legg i din lille personlige søppelbokser i lomma/veska til du fant en søppelkasse senere? Anonymkode: ea5fd...b4c 2
Gjest NotYou Skrevet 27. mars 2019 #5 Skrevet 27. mars 2019 Er enig i at sneiper og snusposer er ekle når de ligger gatelangs. Jeg snuste før, men har alltid vært nøye på å kaste i fra meg en brukt snus i lokket på snuseska. Å kaste selve snuseska på bakken er jo enda verre, men jeg har opplevd å ha barn på legevakta pga sneiper på uteområder som barnehager etc.. Når det er sagt syns jeg generelt alle kommuner i Norge kunne plassert ut mange flere søppelbøtter langs turstier, uteområder etc.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #6 Skrevet 27. mars 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvis du hadde sagt noe slikt til meg ville jeg nok tent en ny røyk, blåst røyken i trynet ditt og stumpet den rett ved beina dine. Deretter hadde jeg nok vurdert å anmelde deg for forulemping eller krenkende/plagsom adferd. Jeg røyker ikke, bare så det er sagt. Det er ikke din jobb å leke miljøpoliti. På samme måte som det ikke er min jobb å plukke søppel mens jeg «alikevel går tur med hunden». Det er ikke min jobb å rydde etter andre, jeg rydder etter meg selv, og jeg passer på meg selv. Ville du stått i veikanten og vinket inn råkjørere langs veien også? Du burde gjøre det samme. Anonymkode: 0a002...080 Anmeldt meg for æreskrenkelser faktisk 🤓 Litt hissig du, men tror jeg traff et sårt punkt og du har faktisk dårlig samvittighet, men er alt for selvhøytidelig eller synes det er flaut å plukke opp søppel. Da er du ikke voksen nok. Og ja, jeg rekker finger til råkjørere en gang i blant, særlig de med ulovlige trimmede mopeder. Og tar alltid bilde med mobilen når jeg rekker det, når ser ulovligheter i trafikken. 😀 Det er jo bra at nabojustisen virker. Det fungerer veldig preventivt når du vet at folk passer på. Folk tør ikke gjøre ulovlige ting når det er fare for at de blir oppdaget eller de vet at de blir sett stygt på av naboen. Vi har en FB-gruppe i nabolaget som opprettholder streng moral og justis i gata... Der blir de som mister søppel hengt ut... At du ikke plukker opp en plastpose du selv ikke har mistet, når du allikevel går tomhendt og med all verdens tid, mens du allikevel lufter bikja, ja da synes jeg ikke du er noe fagert menneske. Du kan jo gjøre noe fornuftig når du allikevel er ute å lufter hunden? Noe samfunnsnyttig. Du mister vel også hundeposer innimellom uten at du vet det, - men INGEN skal altså plukke opp? Noen skrev en gang: «IF NOT YOU, THEN WHO?» «IF NOT NOW, THEN WHEN?» Du vet vel at plast blir til mikroplast, og blir aldri borte, bare «usynlig» og havner i maten og drikkevannet. Det provosere og overrasker, at du mener at ingen skal plukke opp andres søppel. Hvordan hadde det sett ut da? Hvordan hadde gatene i sentrum sett ut etter ungdom på fylla? Vi har alle et ansvar for miljøet vi bor i. Hadde alle plukket opp noe når de gikk forbi, ville det kanskje ikke blitt mer plast enn fisk i havet. Men når folk er som deg, er det jammen for jævlig. TRIST. Og mange steder ser det for jævlig ut. Men folk vil vel ha det sånn da. Nå går jo jeg mest på «vestkanten» så her er det penere, men opprøres over hvor forslummet og søplete det er enkelte steder. Før i tiden var det vanlig med dugnader for å rydde og plukke søppel om våren, slik at det ble fint til 1. mai. Men idag holder det ikke med en dugnad i året, siden plastsøpla har eksplodert i omfang. Veldig mange folk gidder ikke å ordne sin egen oppkjørsel eller parkeringsplass en gang til 1. mai. Plastposer og margarinbokser og alt mulig rart inni hekken og på andre siden av gjerdet, og det blir liggende og liggende og liggende .... Jeg tar stadig opp søppel når jeg har mulighet, og skjønner ikke hvorfor ikke flere tar ansvar og plukker opp. Og SÆRLIG de som dag ut og inn tør rundt med bikkja uten mål og mening langs den samme ruta, med den samme søpla liggende, dag ut og dag inn. - A-ha! Det er vel derfor jeg ser stygt på hundeeiere som går tur med hunden ja👍 Anonymkode: ea5fd...b4c 2
FrankDrebin Skrevet 27. mars 2019 #7 Skrevet 27. mars 2019 Det er ikke akkurat lekkert med snusbokser, "bleier" og sigarett sneiper som ligger hist og pist, det finnes nok av søppelspann der ute. Jeg snuser selv, men har faktisk tålmodighet til å finne et søppelspann for å kvitte meg med uvanen. Dessuten har jo snusboksene disse små rommene i lokket som kan benyttes til brukte bleier, så det er ingen unnskyldning. 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #8 Skrevet 27. mars 2019 1 minutt siden, FrankDrebin said: Det er ikke akkurat lekkert med snusbokser, "bleier" og sigarett sneiper som ligger hist og pist, det finnes nok av søppelspann der ute. Jeg snuser selv, men har faktisk tålmodighet til å finne et søppelspann for å kvitte meg med uvanen. Dessuten har jo snusboksene disse små rommene i lokket som kan benyttes til brukte bleier, så det er ingen unnskyldning. Takk for at du er en ansvarlig voksen 😀 Anonymkode: 15914...2b7 2
FrankDrebin Skrevet 27. mars 2019 #9 Skrevet 27. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for at du er en ansvarlig voksen 😀 Anonymkode: 15914...2b7 Skulle bare mangle. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #10 Skrevet 27. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Anmeldt meg for æreskrenkelser faktisk 🤓 Litt hissig du, men tror jeg traff et sårt punkt og du har faktisk dårlig samvittighet, men er alt for selvhøytidelig eller synes det er flaut å plukke opp søppel. Da er du ikke voksen nok. Og ja, jeg rekker finger til råkjørere en gang i blant, særlig de med ulovlige trimmede mopeder. Og tar alltid bilde med mobilen når jeg rekker det, når ser ulovligheter i trafikken. 😀 Det er jo bra at nabojustisen virker. Det fungerer veldig preventivt når du vet at folk passer på. Folk tør ikke gjøre ulovlige ting når det er fare for at de blir oppdaget eller de vet at de blir sett stygt på av naboen. Vi har en FB-gruppe i nabolaget som opprettholder streng moral og justis i gata... Der blir de som mister søppel hengt ut... At du ikke plukker opp en plastpose du selv ikke har mistet, når du allikevel går tomhendt og med all verdens tid, mens du allikevel lufter bikja, ja da synes jeg ikke du er noe fagert menneske. Du kan jo gjøre noe fornuftig når du allikevel er ute å lufter hunden? Noe samfunnsnyttig. Du mister vel også hundeposer innimellom uten at du vet det, - men INGEN skal altså plukke opp? Noen skrev en gang: «IF NOT YOU, THEN WHO?» «IF NOT NOW, THEN WHEN?» Du vet vel at plast blir til mikroplast, og blir aldri borte, bare «usynlig» og havner i maten og drikkevannet. Det provosere og overrasker, at du mener at ingen skal plukke opp andres søppel. Hvordan hadde det sett ut da? Hvordan hadde gatene i sentrum sett ut etter ungdom på fylla? Vi har alle et ansvar for miljøet vi bor i. Hadde alle plukket opp noe når de gikk forbi, ville det kanskje ikke blitt mer plast enn fisk i havet. Men når folk er som deg, er det jammen for jævlig. TRIST. Og mange steder ser det for jævlig ut. Men folk vil vel ha det sånn da. Nå går jo jeg mest på «vestkanten» så her er det penere, men opprøres over hvor forslummet og søplete det er enkelte steder. Før i tiden var det vanlig med dugnader for å rydde og plukke søppel om våren, slik at det ble fint til 1. mai. Men idag holder det ikke med en dugnad i året, siden plastsøpla har eksplodert i omfang. Veldig mange folk gidder ikke å ordne sin egen oppkjørsel eller parkeringsplass en gang til 1. mai. Plastposer og margarinbokser og alt mulig rart inni hekken og på andre siden av gjerdet, og det blir liggende og liggende og liggende .... Jeg tar stadig opp søppel når jeg har mulighet, og skjønner ikke hvorfor ikke flere tar ansvar og plukker opp. Og SÆRLIG de som dag ut og inn tør rundt med bikkja uten mål og mening langs den samme ruta, med den samme søpla liggende, dag ut og dag inn. - A-ha! Det er vel derfor jeg ser stygt på hundeeiere som går tur med hunden ja👍 Anonymkode: ea5fd...b4c Si meg, vet du ikke at det er ulovlig å leke med mobilen når du kjører bil? Eller tar du bilde når du er ute og går? 🤔 Anonymkode: 90843...a70 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #11 Skrevet 27. mars 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Er sikker på at blir jeg vitne til en sneip som kastes, en snusbleier som spyttes ut, eller en tom snusboks som går i grøfta av deg, så skal du få så jævlifg kjeft! Natursvin, skal jeg kalle deg, og si at filteret i sneipen er plast og blir liggende i kanskje 10 år. Synes det er SÅ merkelig at det liksom er helt innafor for folk å legge igjen sneiper, tyggisklyser og posesnus over alt. Tipper de fleste kommunale politivedtekter rundt om i landet nevner at det ikke er lov, men hvorfor vanker det ikke gebyr eller bøter for slik adferd? I min kommune er det parkeringsvaktene som skal påse at forsøpling ikke skjer, og gi gebyr, mener jeg å ha lest. Anonymkode: 15914...2b7 Jeg verken røyker eller snuser, men slike snusfornuftige besserwissere som deg irriterer meg mer enn nikotinslavene. Anonymkode: f2a05...3d6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #12 Skrevet 27. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg verken røyker eller snuser, men slike snusfornuftige besserwissere som deg irriterer meg mer enn nikotinslavene. Anonymkode: f2a05...3d6 Besserwisser-Berit, tenker jeg vi kaller deg. Anonymkode: f2a05...3d6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #13 Skrevet 27. mars 2019 10 år? Plast varer mye lenger ute i naturen enn det. Plast brytes knapt ned i naturen. Det bare deles opp i mindre og mindre biter. Disse bitene havner til slutt i maten og drikkevannet vårt. Anonymkode: ac782...b91
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #14 Skrevet 27. mars 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: Er sikker på at blir jeg vitne til en sneip som kastes, en snusbleier som spyttes ut, eller en tom snusboks som går i grøfta av deg, så skal du få så jævlifg kjeft! Natursvin, skal jeg kalle deg, og si at filteret i sneipen er plast og blir liggende i kanskje 10 år. Synes det er SÅ merkelig at det liksom er helt innafor for folk å legge igjen sneiper, tyggisklyser og posesnus over alt. Tipper de fleste kommunale politivedtekter rundt om i landet nevner at det ikke er lov, men hvorfor vanker det ikke gebyr eller bøter for slik adferd? I min kommune er det parkeringsvaktene som skal påse at forsøpling ikke skjer, og gi gebyr, mener jeg å ha lest. Anonymkode: 15914...2b7 Vi trenger ikke deg til å passe på; vi trenger Atle Antonsen og Harald Eia til å brøle ut at forsøpling kan de drite i! Er enig, så utfor den ene butikken her tusenvis av sneiper, de ansatte sa det ikke var lov å røyke utfor, så de hadde ikke askebeger, og ingen har tid til å sveipe opp utfor ... Anonymkode: 8b8c0...282
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #15 Skrevet 28. mars 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du hadde sagt noe slikt til meg ville jeg nok tent en ny røyk, blåst røyken i trynet ditt og stumpet den rett ved beina dine. Deretter hadde jeg nok vurdert å anmelde deg for forulemping eller krenkende/plagsom adferd. Jeg røyker ikke, bare så det er sagt. Det er ikke din jobb å leke miljøpoliti. På samme måte som det ikke er min jobb å plukke søppel mens jeg «alikevel går tur med hunden». Det er ikke min jobb å rydde etter andre, jeg rydder etter meg selv, og jeg passer på meg selv. Ville du stått i veikanten og vinket inn råkjørere langs veien også? Du burde gjøre det samme. Anonymkode: 0a002...080 Og hadde du gjort noe slik mot meg, så hadde det vært noe helt annet som hadde truffet ansiktet ditt, sånn noen sekunder etter at du hadde blåst røyken i mitt. Anonymkode: 1d9aa...c2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå