Gå til innhold

Lite kjøkken. Middag til fem, et barn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får besøk til helga og skal lage enkel middag. Har lammelår i skiver i fryseren. Det krever ikke så mye, men hva med tilbehør. Vil ikke ha alt for mange retter. Barnet er glad i grønnsaksmosene jeg bruker lage, men føler jeg også må ha saus, og kanskje fløtegratinerte poteter. 

Men treåringen er mest glad i fiskeboller, kjøttkaker og "barnemeny-middager", men foreldrene sier de aldri tenker på det og serverer vanlig mat. Har ikke oppvaskmaskin. Pizza Grandiosa er en slager, men det er utelukket. Men hjemmelaget pizza med salat er vel innenfor? Jeg spiser lavkarbo, men kan gjøre et unntak eller lage bunn av for eksempel blomkål. 

Hva liker barn på hjemmelaget pizza? Har ikke lyst å ha på pølser, men kan ha det også. 

Hva ville dere servert? Ikke tenk lavkarbo nå. 

Anonymkode: 52045...0c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barn elsker ofte ost og skinke på pizza. 

Anonymkode: 0145d...b51

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn elsker ofte ost og skinke på pizza. 

Anonymkode: 0145d...b51

Takk for svar. Jeg kan også ha noen pølsebiter i skiver, men hva med bunn av ost og blomkål? Bare ost og skinke høres kjedelig ut, men kan lage saus fra bunnen av med hvitløk, løk og lure inn noen grønnsaker på den måten. 

Eller skal jeg lage fiskeboller i hvitsaus med revet gulrot og poteter (blomkål til meg)? Barnet er den jeg vil ta mest hensyn til. 

Tråden er kanskje i feil forum, men siden det gjelder barn postet jeg her. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Er barn så glad i blomkål? Det var det verste jeg visste som barn. Hvorfor ikke lage en vanlig pizzabunn? Barn er glad i pølser, skinke og kjøttdeig også vel. Du trenger jo ikke lage noen avanserte greier. Ellers så det veldig godt ut. Ble sulten nå 😄

Anonymkode: fc36a...e3c

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er barn så glad i blomkål? Det var det verste jeg visste som barn. Hvorfor ikke lage en vanlig pizzabunn? Barn er glad i pølser, skinke og kjøttdeig også vel. Du trenger jo ikke lage noen avanserte greier. Ellers så det veldig godt ut. Ble sulten nå 😄

Anonymkode: fc36a...e3c

Jeg aner ikke om barn er glad i blomkål, men jeg bruker lage blomkålmos og sier det er potetmos, og da går det ned på høy kant. 

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg aner ikke om barn er glad i blomkål, men jeg bruker lage blomkålmos og sier det er potetmos, og da går det ned på høy kant. 

Ts

Sist lagde jeg blomkål- og sellerirotmos. Selleriroten må kokes lenge for å få en mildere smak og blomkålen oppveier, en klatt smør salt og pepper. Så sier jeg at det er potetmos. De voksne liker også det. Vet noen velger ha i hvitløk, men med barn er ofte den milde smaken populær. 

Det jeg har lært er å aldri blande inn noe som er grønt, spinat, brokkoli, for da er det plutselig noe sært de er skeptisk til. Med dette barnet varierer det hva det vil spise, noe er godt en dag, en annen dag er det ikke det. 

Kan lage pasta bolognese med pasta, men da går det mest i pasta. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøttboller og spagetti. Pizza(med vanlig pizzabunn til de og blomkålbunn til deg om du MÅ spise noe annet enn vanlig bunn).Pizza med skinke.Pizza med skinke og pølser.Eller kjøttdeig og pølser. Hamburger?

Eller så lager du lameskivene med saus grønnsaksmos og poteter/potetmos?Ikke alle barn spiser gratinerte poteter. Lammekjøtt er godt,men kan være spesiell smak.Ikke alle barn spiser det. 

Mine spiser det meste.Heldigvis! Men kjenner flere veldig kresne barn. Og det er ikke lett med mat til de.Hadde de valgt hadde det blitt pølser eller grøt hver dag. 

Så lag noe enkelt og greit du som ikke er merkelig med tusen ting i så går det nok helt fint :)

Pizza er en slager. Så ville gått for det. Da kan du og lage en litrn pizza til barnet det kan ta på det den vil.Evt lage en voksen pizza og en del med barnefyll på. 

Anonymkode: ab280...f0a

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjøttboller og spagetti. Pizza(med vanlig pizzabunn til de og blomkålbunn til deg om du MÅ spise noe annet enn vanlig bunn).Pizza med skinke.Pizza med skinke og pølser.Eller kjøttdeig og pølser. Hamburger?

Eller så lager du lameskivene med saus grønnsaksmos og poteter/potetmos?Ikke alle barn spiser gratinerte poteter. Lammekjøtt er godt,men kan være spesiell smak.Ikke alle barn spiser det. 

Mine spiser det meste.Heldigvis! Men kjenner flere veldig kresne barn. Og det er ikke lett med mat til de.Hadde de valgt hadde det blitt pølser eller grøt hver dag. 

Så lag noe enkelt og greit du som ikke er merkelig med tusen ting i så går det nok helt fint :)

Pizza er en slager. Så ville gått for det. Da kan du og lage en litrn pizza til barnet det kan ta på det den vil.Evt lage en voksen pizza og en del med barnefyll på. 

Mine spiser det meste av grønnsaker og mos er jo deilig. Men de fleste barn har noe de ikke liker av det ene og det andre.Så ta pizza. 99% spiser vel det :)

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mine spiser det meste av grønnsaker og mos er jo deilig. Men de fleste barn har noe de ikke liker av det ene og det andre.Så ta pizza. 99% spiser vel det :)

Evt kan du lage en egen bunn til din pizza.Med blomkål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...