AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #1 Skrevet 27. mars 2019 Får 8000 kr inn og 5500 kr ut i husleie. Da er det kanskje ikke håp for å få spart noe? Skulle så gjerne ha spart opp litt i studiene, slik at jeg har noe EK når jeg er ferdig med å studere. Og generelt bar 😕 Eventuelt noen jobb jeg kunne hatt som er relevant til skole? Skal gå ingeniør i Oslo! Ønsker bare å få spart noe penger!:( Anonymkode: 0098f...df8
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #2 Skrevet 27. mars 2019 Er det det billigste du kan bo? Jeg ville forsøkt å finne noe rimeligere og heller levd med litt lavere kvalitet og lengre reisevei. Anonymkode: 1e9a8...c3c 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #3 Skrevet 27. mars 2019 Du kan alltids jobbe litt. Ingen studier som krever at du leser 24/7. Du kan jobbe med alt mulig. Uansett så investerer du i fremtiden ved å studere. Anonymkode: de307...44b 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #4 Skrevet 27. mars 2019 Sommerjobb er nok tingen. Anonymkode: c0670...5a6 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #5 Skrevet 27. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan alltids jobbe litt. Ingen studier som krever at du leser 24/7. Du kan jobbe med alt mulig. Uansett så investerer du i fremtiden ved å studere. Anonymkode: de307...44b Ikke alltid. Noen studier har lagt opp til undervisning/lab/praksis 08-16, og deretter selvstudier, jobbing med rapporter osv etter kl. 16. Da er det vrient å få tid til så mye annet. Sommerjobb deler av sommeren, og jobbing til jul er da løsningen for mange studenter. Anonymkode: cb389...bc6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #6 Skrevet 27. mars 2019 Jeg klarte faktisk å spare penger som student. Dette var i 2010, husleia mi var på 3000kr og stipendet... ja det har jo steget noe de siste årene, tror det lå på rundt 6500kr (kanskje jeg tar feil). Jeg hadde alltid sommerjobb, så penger kom det inn en del av i løpet av sommeren. Men i semesteret så ble penger spart på at jeg ikke spiser så mye mat, og at jeg kjøpte billig mat. Jeg drakk så å si aldri alkohol. Ingen snus eller røyk. Kjøpte nermest aldri klær. Ja mine utgifter var til leilighet og mat sa man kan klare å spare penger Anonymkode: bb084...07e 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #7 Skrevet 27. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarte faktisk å spare penger som student. Dette var i 2010, husleia mi var på 3000kr og stipendet... ja det har jo steget noe de siste årene, tror det lå på rundt 6500kr (kanskje jeg tar feil). Jeg hadde alltid sommerjobb, så penger kom det inn en del av i løpet av sommeren. Men i semesteret så ble penger spart på at jeg ikke spiser så mye mat, og at jeg kjøpte billig mat. Jeg drakk så å si aldri alkohol. Ingen snus eller røyk. Kjøpte nermest aldri klær. Ja mine utgifter var til leilighet og mat sa man kan klare å spare penger Anonymkode: bb084...07e Selv om stipendet har økt fra 2010, har leieprisene økt langt mer. Derfor kan du ikke uten videre sammenlikne situasjonen i 2010 med i dag. TS: Dersom du er flink å utnytte dagene dine effektivt, går det fint å jobbe. Har selv hatt 200 % studiebelastning samt deltidsjobb, og det gikk fint. Anonymkode: 90521...d48 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #8 Skrevet 27. mars 2019 Om man klarer å spare til bolig på studiestøtte, uten å jobbe ved siden av, er studiestøtten for god! Selvfølgelig får man til å jobbe som student. Hørt om helgejobb? Anonymkode: 797cc...535 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #9 Skrevet 27. mars 2019 Ser ikke vitsen i å jobbe mer enn nødvendig med noe tilfeldig som student bare for å spare opp litt EK. Hadde heller fokusert på å få toppkarakterer og relevant erfaring for å få en jobb med høyest mulig startlønn, og spart mye de første årene i jobb. Du får mye mer igjen for de timene du jobber når du er ferdigutdannet. Anonymkode: 2c4b3...887
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå