AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #1 Skrevet 27. mars 2019 Ut fra historiene man hører er menn mer utro enn kvinner og flere forhold går i vasken pga menns utroskap. Men i forskningen er det ganske jevnt fordelt, kvinner omtrent like mye utro som menn. Så da blir spørsmålet: Er kvinner bedre til å skjule? Og i såfall hvorfor? Er de rett og slett mer gjennomtenkte når det kommer til å gjøre det "sporløst"? Eller har de mindre dårlig samvittighet, flinkere til å bære på hemmeligheten? Anonymkode: 27698...a11 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #2 Skrevet 27. mars 2019 Svaret er ja. Anonymkode: 6c9ee...03b 6 1
Gjest Noenlundelikefremt Skrevet 27. mars 2019 #3 Skrevet 27. mars 2019 Ja, det tror jeg. Hovedgrunnen til at jeg tror det er det du selv poengterer, nemlig forskjellen mellom alt fokuset på utro menn og prevalensforskningen. Har faktisk litt tro på forklaringen med at mange kvinner i mindre grad kjenner på gnagende dårlig samvittighet. Men dette er kun basert på egne erfaringer. Kjenner to kvinner som har vært utro i 20-årene mot de endte opp med og begge to hadde, i hvertfall utad, et overraskende likegyldig forhold til det. Sånn de fremstilte det var utroskapen en litt crazy utskeielse, siste krampetrekning før familieetablering, begrunnet av forpliktelsesangst, lite dårlig samvittighet å spore.
911 Skrevet 27. mars 2019 #4 Skrevet 27. mars 2019 6 minutter siden, Noenlundelikefremt skrev: Ja, det tror jeg. Hovedgrunnen til at jeg tror det er det du selv poengterer, nemlig forskjellen mellom alt fokuset på utro menn og prevalensforskningen. Har faktisk litt tro på forklaringen med at mange kvinner i mindre grad kjenner på gnagende dårlig samvittighet. Men dette er kun basert på egne erfaringer. Kjenner to kvinner som har vært utro i 20-årene mot de endte opp med og begge to hadde, i hvertfall utad, et overraskende likegyldig forhold til det. Sånn de fremstilte det var utroskapen en litt crazy utskeielse, siste krampetrekning før familieetablering, begrunnet av forpliktelsesangst, lite dårlig samvittighet å spore. Jeg har oppdaget et par tilfeller av utroskap der kvinnen i forholdet var utro. Etter at jeg konfronterte henne med det (siden mannen er en kompis av meg) var bare svaret at "dette har ikke du noe med". Hun virket helt kald og beregnende og tenkte bare på sin egen nytelse. De er heldigvis skilt nå. Menn får kanskje lettere dårligere samvittighet og er dermed lettere å avsløre enn kvinner som er utro? 4 1
Skiftenøkkel Skrevet 27. mars 2019 #5 Skrevet 27. mars 2019 tror nok kvinner er mer diskre ja. og flinkere med sosiale medier/digitale spor. 4
Noska72 Skrevet 27. mars 2019 #6 Skrevet 27. mars 2019 Tror nok det er rimelige 50/50 fordelt der ja..det både iskalde og utspekulerte som er utro uten å blunke av begge kjønnene. Det vet jeg så veldig godt. 2
Gjest SeptemberRose Skrevet 27. mars 2019 #8 Skrevet 27. mars 2019 Det er jo en alminnelig kjent sak at kvinner lyver bedre enn menn, så det stemmer nok ja.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #9 Skrevet 27. mars 2019 En kombinajon av at damer er flinkere til å skjule spor, og flinkere til å lete etter bevis (om mannen er utro) tenker jeg.. MEN når en dame er utro er det mye større sjangse for at forholdet går dunken. Det er langt flere mannfolk som er utro uten at de legger noe i det. Og jeg er sjokkert hvor lett det taes på hos mannfolk (mulig dette gjelder damer også), har ikke tall på hvor mange gifte mannfolk som har prøvd seg, og at det har vært de jeg minst har forventet det fra.. verden er grusom! Anonymkode: 2ef52...ac5 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #10 Skrevet 27. mars 2019 10 timer siden, Noenlundelikefremt skrev: Ja, det tror jeg. Hovedgrunnen til at jeg tror det er det du selv poengterer, nemlig forskjellen mellom alt fokuset på utro menn og prevalensforskningen. Har faktisk litt tro på forklaringen med at mange kvinner i mindre grad kjenner på gnagende dårlig samvittighet. Men dette er kun basert på egne erfaringer. Kjenner to kvinner som har vært utro i 20-årene mot de endte opp med og begge to hadde, i hvertfall utad, et overraskende likegyldig forhold til det. Sånn de fremstilte det var utroskapen en litt crazy utskeielse, siste krampetrekning før familieetablering, begrunnet av forpliktelsesangst, lite dårlig samvittighet å spore. Lever disse damene lykkelig i forhold med dem de var utro mot? Hvor lenge er det siden, og vet typene fortsatt ingenting? Du er mann? Hvorfor fortalte de til deg? Sorry alle spørsmålene, ble bare nysgjerrig. Tanken på folk som greier å leve lykkelig videre mens partneren er i uvitenhet skremmer meg litt! Anonymkode: 27698...a11 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #11 Skrevet 27. mars 2019 Kvinner beskytter som regel hverandre når det kommer til slikt. Menn beskytter kvinner, kvinner beskytter hverandre. Kvinner er mer beskyttet og flinkere på å komme seg unna vil jeg tro. Pluss om en mann er utro, så har han mer makt, det er kvinnen som får svi og ikke mannen. Synes det er bra kvinner kan si ifra om kjæresten/mannen er utro. Har opplevd å bli misbrukt, slått og behandlet som dørmatte, fant ut hvorfor. Kom noen jenter å sa det til meg når de var ute å drakk og da åpnet jeg øynene mine. Anonymkode: 22f82...c44
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #12 Skrevet 27. mars 2019 Altså min kjæreste var utro mot meg. Anonymkode: 22f82...c44
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #13 Skrevet 27. mars 2019 Han var utro med hun ene jenta som sa det til meg. Den dagen i dag er vi bestevenninner. Har absolutt ingenting imot henne. Det er ikke hun som var utro, men han. Anonymkode: 22f82...c44 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #14 Skrevet 27. mars 2019 Tror mange kvinner kan være mer utspekulerte og tenke mer nøye gjennom ting for å ikke vekke oppmerksomhet. Sletter nok også alle spor. Anonymkode: 0fe23...8ab
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #15 Skrevet 27. mars 2019 14 timer siden, 911 skrev: Jeg har oppdaget et par tilfeller av utroskap der kvinnen i forholdet var utro. Etter at jeg konfronterte henne med det (siden mannen er en kompis av meg) var bare svaret at "dette har ikke du noe med". Hun virket helt kald og beregnende og tenkte bare på sin egen nytelse. De er heldigvis skilt nå. Menn får kanskje lettere dårligere samvittighet og er dermed lettere å avsløre enn kvinner som er utro? Dette er som horen i bibelen. Måtte sjødet til slike kvinner alltid lukte reketråler så man viste hvor de var. Anonymkode: 77975...e70 2
Gjest ThotSlayer Skrevet 27. mars 2019 #16 Skrevet 27. mars 2019 Så lenge de har rasjonalisert det ovenfor seg selv og dermed ikke sitter med dårlig samvittighet, så er hun en ekspert til å lyve og skjule sine spor. Så ja, damene er flinkere til å skjule sitt utroskap. Dessuten blir flere menn enn kvinner tatt for kvinner er oftere mer paranoide og merker forskjell på mannen enn motsatt. Menn ser ikke små ting, eller så mistenker de heller aldri utroskap like mye som damene gjør
Hr. Aktiv Skrevet 27. mars 2019 #17 Skrevet 27. mars 2019 Det er en fordel å kjenne halve byen. Da er det vanskeligere å holde ting skjult. Før var det mannfolka som dominerte utroskapen, men tror nok damene har tatt igjen og om mulig passert dem nå. Kun en av mine kamerater er utro (typen notorisk), men nå er kona hans like ille andre veien så de passer sammen og vi orker ikke å gjøre noe med dem. Men flere av konene til mine andre kamerater er nå blitt exer pga. utroskap. Sånn sett dominerer damene utroskapen i flokken jeg vandrer. >Det har jo blitt så veldig enkelt for tiden. Knullemegnå apper på telefon. Egentlig et smakløst opplegg.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #18 Skrevet 28. mars 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er som horen i bibelen. Måtte sjødet til slike kvinner alltid lukte reketråler så man viste hvor de var. Anonymkode: 77975...e70 Kvinner generelt lukter allerede reketråler. Der hadde du visst med litt erfaring. Anonymkode: 274e7...403
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #19 Skrevet 28. mars 2019 Jeg har også ett inntrykk av at vi kvinner kanskje er raskere til å varsle hverandre/ oftere blir varslet. Jeg har ihvertfall vært i tre kortvarige forhold som endte fordi han var utro. Den ene gangen sa jenta han var utro med ifra til meg etterpå, den andre gangen sa bestevenninna til han jeg var kjæreste med ifra, og den siste gangen var det min far som hadde oppdaget det og sa ifra. Jeg har også vært utro en gang selv. Men mannen jeg var det med ville gjerne gjøre det igjen selv om han visste jeg hadde kjæreste, og ingen andre visste om det. Eneste grunnen til at den daværende kjæresten min fant ut av det var at jeg fortalte han det selv dagen etterpå. Ville jeg ha holdt det hemmelig tror jeg egentlig det ganske lett hadde latt seg gjøre. Anonymkode: 0a681...fb6 1
heipådegsann Skrevet 28. mars 2019 #20 Skrevet 28. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har også ett inntrykk av at vi kvinner kanskje er raskere til å varsle hverandre/ oftere blir varslet. Jeg har ihvertfall vært i tre kortvarige forhold som endte fordi han var utro. Den ene gangen sa jenta han var utro med ifra til meg etterpå, den andre gangen sa bestevenninna til han jeg var kjæreste med ifra, og den siste gangen var det min far som hadde oppdaget det og sa ifra. Jeg har også vært utro en gang selv. Men mannen jeg var det med ville gjerne gjøre det igjen selv om han visste jeg hadde kjæreste, og ingen andre visste om det. Eneste grunnen til at den daværende kjæresten min fant ut av det var at jeg fortalte han det selv dagen etterpå. Ville jeg ha holdt det hemmelig tror jeg egentlig det ganske lett hadde latt seg gjøre. Anonymkode: 0a681...fb6 Var ikke ment å poste som anonym.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå