AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #1 Skrevet 27. mars 2019 Har vært lenge utenfor arbeidslivet.. Vil helst unngå å ta kontakt med sjefer/referanser man ikke har hatt kontakt med på 5 år. Har dog fine og positive arb.attester, men det holder nok ikke. Hwat to do? Anonymkode: c29c6...41a
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #2 Skrevet 27. mars 2019 Du kan fint bruke referanser som strekker seg langt tilbake i tid. En av mine referanser er fra 15 år siden. Du kan henvende deg til arbeidsplassen (personalkontoret feks) og forklare hva det gjelder så kan de hjelpe deg med å komme i kontakt med den du vil ha som referanseperson. Anonymkode: 4de32...b39
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #3 Skrevet 27. mars 2019 Det er ikke rart å bruke 5 år gamle referanser. Om du ikke bytter jobb så ofte må du gjerne det. Anonymkode: 19179...d91 3
Iben94 Skrevet 27. mars 2019 #4 Skrevet 27. mars 2019 Jeg skrev søknad uten å oppgi referanser. Ble innkalt til intervju, selv om det sto at de helst ønsket at jeg skulle oppgi minst to referanser. Har lite arbeidserfaring fra tidligere da, og er relativt ung. Arbeidsgiver virket veldig positiv likevel.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #5 Skrevet 27. mars 2019 9 minutter siden, Iben94 said: Jeg skrev søknad uten å oppgi referanser. Ble innkalt til intervju, selv om det sto at de helst ønsket at jeg skulle oppgi minst to referanser. Har lite arbeidserfaring fra tidligere da, og er relativt ung. Arbeidsgiver virket veldig positiv likevel. Du skal ikke oppgi referansene i søknaden, du skal oppgi dem til arbeidsgiver etter intervjuet dersom de spør etter dem. Anonymkode: 144a4...669
Iben94 Skrevet 28. mars 2019 #6 Skrevet 28. mars 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal ikke oppgi referansene i søknaden, du skal oppgi dem til arbeidsgiver etter intervjuet dersom de spør etter dem. Anonymkode: 144a4...669 Ja, det er hva jeg mente. Jeg hadde ingen referanser å oppgi, men det gikk helt fint fordi jeg ikke har stort med arbeidserfaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå