Gå til innhold

Å foreslå for en mannlig venn at han skal barbere hodet...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

... når han har veldig tynt hår på topoen, og tendender til "hentesveis", er det innafor? Eller er det sjanse for å møte et sårt punkt? 

Anonymkode: f5490...d89

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal tie still og passe ditt eget. 

Anonymkode: 8b5ec...f01

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Pass din egen hårsveis. 

Anonymkode: 26957...1d2

AnonymBruker
Skrevet

Dette har du ingenting med. Han er sikkert klar over og lei seg for at han mister håret. At du kommer å forteller han hvordan han skal håndtere det er virkelig ikke pent gjort

Anonymkode: c1e3f...49a

AnonymBruker
Skrevet

Men hentesveis er nærmest vondt å se på, mens det finnes så mange flotre skalkede menn. Hvorfor tviholder så mange menn på "restene" når det hadde hevet utseendet betraktelig å bare barbere det vekk? 

Jeg heller mot å holde kjeft så lenge han selv ikje tar det opp. Men im han nevner at han synes det er leit å få måne, kan jeg vel nevne det? Han hadde blitt dritkjekk om han barberte hodet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har så mange menn komplekser for at de mister håret? Skallede menn er ofte veldig flotte! Ig har aldri hørt en kvinne si at hun ikke vil ha en mann fordi han er skallet/tynn i håret! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei. En venn av meg har det, og ærlig talt, han er klar over det selv. Vil han barbere gjør han det. Fryktelig unødvendig å kommentere.

Anonymkode: ae397...882

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. En venn av meg har det, og ærlig talt, han er klar over det selv. Vil han barbere gjør han det. Fryktelig unødvendig å kommentere.

Hva om han selv tar det opp? 

• Liker 1
Skrevet

Ville du likt at en mannlig venn uoppfordret kom med anbefalinger om hvordan du burde endre håret ditt for å se bedre ut i hans øyne?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Daria skrev:

Ville du likt at en mannlig venn uoppfordret kom med anbefalinger om hvordan du burde endre håret ditt for å se bedre ut i hans øyne?

Jeg hadde ikke blitt fornærnet over det, nei. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dersom han selv spør hva du synes, da kan du si at du tror han hadde vært superkjekk med glattbarbert hode. Hvis ikke skal du tie stille, tenker jeg. For mange menn er det jo et sårt punkt det der med håret, og jeg synes uansett det er veldig frekt å komme med kommentarer om andres utseende. 

Nå er jeg kvinne, men jeg vil hvertfall ikke at mine venner skal komme med alskens råd om hvordan jeg skal bli penere. Det er jo indirekte å si at jeg ikke er spesielt fin nå. Jeg vil ikke ha velmenende råd og tips om at jeg burde ha en annen hårsveis, andre klær eller annen sminke. Jeg synes nemlig jeg er fin som jeg er!

Det er heller ikke sånn at du (eller noen andre) har fasiten på hva som er finest... 

Anonymkode: 97d8f...217

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Skal til frisøren neste uke. Lurer på å klippe det kort. Frisøren sist mente hodeformen min hadde passa til det, men er usikker på om jeg vil. Du har forresten også sånn sykt fin hodeform, hadde vært dritsexy om du tok alt håret. Kan ikke vi gjøre det en gang på deg?" 

"Blabla nei"

"Jo-a, hvis du barberer skallen så skal jeg klippe meg kort, du hadde passa det så sykt!" 

"Blabla nei/ja "

"Neivel, men si ifra hvis du ombestemmer deg /ah, så gøy!"

Anonymkode: 2ff30...0e1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvordan du sier det og hvor nære dere er. Om dere f.eks sitter å prater om utseende el og du sier "vet du hva jeg tror du hadde kledd? Å barbere hodet. Jeg tror du hadde blitt kjempefin". Da er man jo bare positiv og sier ikke noe negativt med dagens tilstand. 

Jeg hadde ikke blitt sur eller lei meg om noen kom med forslag til hva jeg kunne kle av eks hårfrisyrer. 

Anonymkode: a4b77...4c2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at dersom han selv spør hva du synes, da kan du si at du tror han hadde vært superkjekk med glattbarbert hode. Hvis ikke skal du tie stille, tenker jeg. For mange menn er det jo et sårt punkt det der med håret, og jeg synes uansett det er veldig frekt å komme med kommentarer om andres utseende. 

Nå er jeg kvinne, men jeg vil hvertfall ikke at mine venner skal komme med alskens råd om hvordan jeg skal bli penere. Det er jo indirekte å si at jeg ikke er spesielt fin nå. Jeg vil ikke ha velmenende råd og tips om at jeg burde ha en annen hårsveis, andre klær eller annen sminke. Jeg synes nemlig jeg er fin som jeg er!

Det er heller ikke sånn at du (eller noen andre) har fasiten på hva som er finest... 

Anonymkode: 97d8f...217

Å foreslå en frisyre er vel ikke helt det samme som å kommentere andres utseende?

Vet det er et sårt punkt for mange menn som mister håret, men skjønner ikke helt hvorfor. En mann er etter min mening like flott uten hår. 

Hva om en mann med måne plutselig en dag kommer med barbert hode? Er det greit å komme med komplimenter? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en kompis som stadig påpeker hentesveisen sin og at det har blitt tynt, etc. Har i forbifarta etter femte gang sagt at da bør han ta alt da. 

Han har ikke tatt det til seg i det hele tatt og det er fremdeles alt han prater om.

Spørs helt på settingen og hvorfor du vil si det tenker jeg.

Anonymkode: 1f3de...b9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De aller aller fleste menn kler utrolig godt å barbere seg på hodet. Men det virker om de fleste må igjennom den "nesten hentesveis grusomme ser ti år eldre ut"- perioden, før de barberer seg, blir drit kjekke og ti år yngre igjen. 

Anonymkode: 9a40c...cac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Thyra skrev:

Hva om han selv tar det opp? 

Det har han gjort. Jeg ba han om å gjøre det han føler seg komfortabel med.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har så mange menn komplekser for at de mister håret? Skallede menn er ofte veldig flotte! Ig har aldri hørt en kvinne si at hun ikke vil ha en mann fordi han er skallet/tynn i håret! 

Menns selvbilde handler ikke kun om hva kvinner synes om deres utseende. På samme måte som for mange kvinner så er håret en ganske viktig del av identiteten for mange menn.

Anonymkode: f7477...2d4

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo foreslå at han transplanterer rygghårene på hodet eller grer øyenbrynene bakover :)

Anonymkode: 4d90b...dca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...