Gå til innhold

Hvorfor må jeg betale for bidrag beregningen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far ba om å få slippe å betale beregningen, ba nav gjøre en ny beregning. 

hvorfot må jeg da betale 1500.- til nav for dette? Må han også betale eller?

Anonymkode: 22bf9...830

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begge parter må betale for beregningen, men dersom en eller begge tjener under 290000 i pret slipper man gebyret.

Anonymkode: 60798...1f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det koster vel ca 1000 kr. for hver av dere, ikke 1500 kr for én (eller for begge). Om faren slipper å betale kan du vel ikke gjøre noe med, men hvis han til stadighet ber om ny beregning kan du vel be om at han (eller de) betaler for deg også - spesielt om bidraget ikke endres. 

Jeg har ikke hørt at noen slipper å betale for beregningen før...

Anonymkode: 547a1...5df

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det koster vel ca 1000 kr. for hver av dere, ikke 1500 kr for én (eller for begge). Om faren slipper å betale kan du vel ikke gjøre noe med, men hvis han til stadighet ber om ny beregning kan du vel be om at han (eller de) betaler for deg også - spesielt om bidraget ikke endres. 

Jeg har ikke hørt at noen slipper å betale for beregningen før...

Anonymkode: 547a1...5df

Hsn slipper å betale pga for lite innkomst og jeg har betalt 2000  iløpet av kort tid for han endrer 

AnonymBruker
Skrevet

Han gjør det nok for å straffe deg. 

Anonymkode: 342bc...7d2

AnonymBruker
Skrevet

Bruk Nav sin bidragskallulator. Det gjorde jeg. Gav resultatet til får. Han valgte å ikke stole på meg og sendte inn til Nav. De kom fram til samme resultat. Han måtte betale. 

Anonymkode: acc13...f45

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hsn slipper å betale pga for lite innkomst og jeg har betalt 2000  iløpet av kort tid for han endrer 

Tjener du mer enn han da? 

Anonymkode: 5d853...cad

AnonymBruker
Skrevet

Begge parter må som hovedregel betale et rettsgebyr som for tiden er på 1 150 kroner når NAV beregner et bidrag. Du fritas dersom du har inntekt under 270 000 kroner. Grunnen til at begge parter må betale er at dere i utgangspunktet skulle ha avtalt bidraget dere imellom. Når dere ikke har klart det, tar NAV betalt for å utføre en tjeneste for dere. 

Anonymkode: e6554...439

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begge parter må betale ja. Det er eneste måten NAV endrer bidraget på, om bidraget går gjennom NAV. Har dere en privat avtale så burde dere da klare å bli enige utenom å ta en beregning gjennom NAV?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...